ty srandujes,vsak nebude mat kto jazdit
budme radi,ze to trakto funguje,za 1000 eur ti to robit nikto nebude
a co je schopne a bez rodiny ide do viedne kde maju 3400 eur
je to o peniazoch
Súpravy na L9 aj cez prázdniny by som aj ja rád videl...
Nebráni tomu nič. Na jednej strane je tu ročný projekt organizácie dopravy, ako píše Petto v #215271, na druhej strane je x miliónov prípadov, kedy si DPB upravil typ nasadzovaného vozidla (príp. CP na linke a iné nepodstatné detaily..) podľa seba, bez ohľadu na RPOD.
Lebo mesto si na rok objednalo krpate K2S na L9. Ked je uz aj problem s papiermi pre soferov na nove eliny ako pise MIKE, tak Krasnany mohli dat aspon T6tky na L9. Si viem predstavit ako to rano vyzeralo. Aj L5 bola dnes znacne plnsia so supravami. ?
A čo bráni aspoň nasadeniu 2T z Krasňan na 9???
Čo je na školení z 29T, 30T, že za tú dobu, čo tu jazdia, ešte nie sú všetci preškolení? Školenie na električku zaberie viacej hodín, ako preškolenie na nový typ lietadla?
Na 3/8 je jedna 2xT. Vodiči krátko po zácviku (mesiac - dva) podľa interného nariadenia nemôžu jazdiť s 29/30T. Okrem toho vodiči z Krasňan si iba postupne robia papiere na nové vozy, ani zďaleka ich nemajú všetci (neviem aká časť..).
Každopádne zvýšenie % výpravy nových vozov určite nastane k otvoreniu trate do Petržalky, okrem 1 a 3 sa údajne majú zaviesť aj NP garant poradia na rôznych linkách..
Aký je dôvod nevyužívania 29T a 30T? Výprava 3/8,4,6 je 34 vozidiel. Zvyšok nizkopodlažných a klimatizovaných vozidiel postáva.
Do L9 ráno na Molecovej už nebolo možné nastúpiť o cca 7.30...
+ Mike #215257:
§ 111
(1) Čerpanie dovolenky určuje zamestnávateľ po prerokovaní so zamestnancom podľa plánu dovoleniek určeného s predchádzajúcim súhlasom zástupcov zamestnancov tak, aby si zamestnanec mohol dovolenku vyčerpať spravidla vcelku a do konca kalendárneho roka. Pri určovaní dovolenky je potrebné prihliadať na úlohy zamestnávateľa a na oprávnené záujmy zamestnanca. Zamestnávateľ je povinný určiť zamestnancovi čerpanie aspoň štyroch týždňov dovolenky v kalendárnom roku, ak má na ne nárok, a ak určeniu čerpania dovolenky nebránia prekážky v práci na strane zamestnanca.
Nikdy sa nehláste do zamestnania u nás, pretože u nás je absolútne vylúčené, aby vlak nešiel, pretože príliš veľa rušňovodičov naraz čerpá dovolenku.
Je množstvo firiem, kde zamestnávateľ určuje, kedy je zamestnanec povinný čerpať dovolenku. Zvyšok dovolenky, ktorú mu zamestnávateľ nenariadi, zamestnanec čerpá podľa seba, ale po dohode.
Príklad: Keď je vo VW celozávodná odstávka, tak firma nerobí tvorivé dielne pre zamestnancov, ktorí nechcú čerpať dovolenku. Naopak, zamestnanec určite nedostane dovolenku počas silnej sezóny (iba ak by mal vážne argumenty).
To, čo sa stáva v DPB, že sú počas koncoročných sviatkov nevypravené služby, lebo vodiči čerpajú dovolenku, je v normálnych firmách nemysliteľné. Malo by platiť, ak chceš cez vianoce dovolenku, nájdi si za seba náhradu (kolegu, brigádnika). Za schválenie takej dovolenky by mal byť potrestaný ten, kto ju udelil.
Samozrejme je tam problém, že ak nevedia, čo vlastne budú jazdiť zajtra, tak ani nevedia, či môžu dovolenku vpdičovi schváliť.
Gratulujem DPB k ukončeniu výluky 50 a N61, napriek tomu, že sa ani neunúvali o jej konci informovať cestujúcich. (Vodič N61 ešte tesne pred odchodom zo stanice tiež nevedel.)
Neuvažujú niektorí zamestnanci DPB o výpovedi alebo predčasnom dôchodku, keď ich ich práca nebaví? Spravili by tým pre podnik viac, ako počas celej svojej kariéry.
Takže čo sa vlastne dialo:
- V ani nie 24-hodinovom predstihu sa na stránkach DPB objaví len strohá informácia o zrušení linky č. 6 bez udania dôvodu, v nasledujúci deň.
- O pár hodín sa na primátorovom FB objaví status, ktorý zrušenie linky dementuje a o. i. sa tu spomenie aj veta "...Aj napriek tomu, že linka č. 6 cez letné prázdniny nejazdí..", ktorá nie je pravdivá, o čom svedčí oznam o prázdninovej premávke MHD https://imhd.sk/.../Premavka-MHD-pocas-letnych-prazdnin-1...
a rovnako aj letná výprava z rokov 2012-2014, kedy 6ka regulárne premávala.
Čo z toho vyplýva? Buďto za to zrušenie loboval niekto vplyvný, komu to tam "hučí pod balkónom", alebo je to len trápne divadielko pre ľudí, alebo potom už neviem... V každom prípade celé je to tragikomédia.
Tak ak by sa realizovala moja verzia, tj. predĺženie int. L1, tak by som si pokojne vedel predstaviť nástup na L1 z dnešného výstupišťa pri minimálnej (jednominútovej) vyrovnávačke, resp. výstup spojený s nástupom a následný odchod späť do mesta. Pri L1 nepredpokladám pravidelné väčšie meškania, a L3 to veľmi neobmedzí, resp. maximálne tú minútku počká pred vjazdom do výstupnej zastávky (nie viac, ako na ktorejkoľvek nepreferovanej svetelnej križovatke v meste). Čo mi vzhľadom na možnosti "koľajiska" príde vcelku prijateľné ?
Nepoznám inštitúciu, kde by zamestnávateľ určoval kedy pôjde zamestnanec na dovolenku. A zvlášť keď si priemerný Slovák vyberie v katalógu cestovky vo februári nejakú dovolenku na júl - august v Chorvátsku (= rezervuje a zaplatí).
Áno, zákonník práce hovorí niečo v zmysle že je to po dohode zamestnanca a zamestnávateľa, stále platí že zamestnávateľ tú dovolenku musí schváliť... A sú prípady, aj v DPB, že to zamestnávateľ neschváli.. ale to sú väčšinou také na jeden - dva dni, keďže opäť zákonník hovorí, že keď sa dovolenka čerpá, tak už spravidla naraz celý týždeň (alebo dva).
Iná vec je, že špecificky v DPB je úplne bežná prax, že keď vodič niekedy potrebuje voľno a dovolenku mu neschvália, tak si vybaví pečiatku návštevy lekára, alebo doprovod rodinného príslušníka k lekárovi - teda to voľno aj tak má... a toto si je schopný vyskladať aj viac dní posebe...
zakaznik
Neuvažujú niektorí zamestnanci DPB o výpovedi alebo predčasnom dôchodku, keď ich ich práca nebaví? Spravili by tým pre podnik viac, ako počas celej svojej kariéry.