Je množstvo firiem, kde zamestnávateľ určuje, kedy je zamestnanec povinný čerpať dovolenku. Zvyšok dovolenky, ktorú mu zamestnávateľ nenariadi, zamestnanec čerpá podľa seba, ale po dohode.
Príklad: Keď je vo VW celozávodná odstávka, tak firma nerobí tvorivé dielne pre zamestnancov, ktorí nechcú čerpať dovolenku. Naopak, zamestnanec určite nedostane dovolenku počas silnej sezóny (iba ak by mal vážne argumenty).
To, čo sa stáva v DPB, že sú počas koncoročných sviatkov nevypravené služby, lebo vodiči čerpajú dovolenku, je v normálnych firmách nemysliteľné. Malo by platiť, ak chceš cez vianoce dovolenku, nájdi si za seba náhradu (kolegu, brigádnika). Za schválenie takej dovolenky by mal byť potrestaný ten, kto ju udelil.
Samozrejme je tam problém, že ak nevedia, čo vlastne budú jazdiť zajtra, tak ani nevedia, či môžu dovolenku vpdičovi schváliť.
Gratulujem DPB k ukončeniu výluky 50 a N61, napriek tomu, že sa ani neunúvali o jej konci informovať cestujúcich. (Vodič N61 ešte tesne pred odchodom zo stanice tiež nevedel.)
Neuvažujú niektorí zamestnanci DPB o výpovedi alebo predčasnom dôchodku, keď ich ich práca nebaví? Spravili by tým pre podnik viac, ako počas celej svojej kariéry.
Takže čo sa vlastne dialo:
- V ani nie 24-hodinovom predstihu sa na stránkach DPB objaví len strohá informácia o zrušení linky č. 6 bez udania dôvodu, v nasledujúci deň.
- O pár hodín sa na primátorovom FB objaví status, ktorý zrušenie linky dementuje a o. i. sa tu spomenie aj veta "...Aj napriek tomu, že linka č. 6 cez letné prázdniny nejazdí..", ktorá nie je pravdivá, o čom svedčí oznam o prázdninovej premávke MHD https://imhd.sk/.../Premavka-MHD-pocas-letnych-prazdnin-1...
a rovnako aj letná výprava z rokov 2012-2014, kedy 6ka regulárne premávala.
Čo z toho vyplýva? Buďto za to zrušenie loboval niekto vplyvný, komu to tam "hučí pod balkónom", alebo je to len trápne divadielko pre ľudí, alebo potom už neviem... V každom prípade celé je to tragikomédia.
Tak ak by sa realizovala moja verzia, tj. predĺženie int. L1, tak by som si pokojne vedel predstaviť nástup na L1 z dnešného výstupišťa pri minimálnej (jednominútovej) vyrovnávačke, resp. výstup spojený s nástupom a následný odchod späť do mesta. Pri L1 nepredpokladám pravidelné väčšie meškania, a L3 to veľmi neobmedzí, resp. maximálne tú minútku počká pred vjazdom do výstupnej zastávky (nie viac, ako na ktorejkoľvek nepreferovanej svetelnej križovatke v meste). Čo mi vzhľadom na možnosti "koľajiska" príde vcelku prijateľné ?
Nepoznám inštitúciu, kde by zamestnávateľ určoval kedy pôjde zamestnanec na dovolenku. A zvlášť keď si priemerný Slovák vyberie v katalógu cestovky vo februári nejakú dovolenku na júl - august v Chorvátsku (= rezervuje a zaplatí).
Áno, zákonník práce hovorí niečo v zmysle že je to po dohode zamestnanca a zamestnávateľa, stále platí že zamestnávateľ tú dovolenku musí schváliť... A sú prípady, aj v DPB, že to zamestnávateľ neschváli.. ale to sú väčšinou také na jeden - dva dni, keďže opäť zákonník hovorí, že keď sa dovolenka čerpá, tak už spravidla naraz celý týždeň (alebo dva).
Iná vec je, že špecificky v DPB je úplne bežná prax, že keď vodič niekedy potrebuje voľno a dovolenku mu neschvália, tak si vybaví pečiatku návštevy lekára, alebo doprovod rodinného príslušníka k lekárovi - teda to voľno aj tak má... a toto si je schopný vyskladať aj viac dní posebe...
Jednotka zase nie je taká prázdna. Od Obchodnej je poobede si problém sadnúť. Z Petržalky to bude silno využívané. Dvojka zase vo svojom úseku Polus Trnavské, Blumentál rozhodne nechodí prázdna.
No a? V centre tie dve linky budú zdielať len dve zastávky, každá z nich potom obsluhuje inú reláciu. Netvrdím, že je to ideálny stav, ale voziť o trošku menej prázdne Jedničky zo Stanice je to najprijateľnejšie zlo, ak už musíme prijať nejaké kroky na to, aby sa vôbec zložila výprava (keďže ak by si predĺžil interval niekde inde, tak by si rozbil preklad na ďaleko väčšom úseku, plus by ti, s výnimkou L2 a možno L8, nestačila kapacita)
Dnes sa konci zrusenie zastavky Most SNP pre autobusy, tym pravdepodobne skonci aj zastavovanie pri Nam. L. Stura. Posledne dni vsak ukazali, ze by sa ta zastavka pri Nam. L Stura hodila ako permanentna pre vsetky linky. Napr. z L70 tam rano vystupovali dobre baliky...
Neviem.
Uz by sme to mohli uzavriet: Ja som dvakrat v ten isty den videl, ze padli palice po tom, co trolejbus presiel zakrutou rychlejsie nez obvykle. Ako neznaly laik som si domyslel, ze to bolo kvoli vyssiej rychlosti, a mozno neopravnene som rypol do spidermanov...
david1
Rozhodne by som nerozbíjal preklady.