Ale že 3X ide na nábrežie vieš len preto, že poznáš trasu linky a nie vďaka označeniu. Lebo ak Raču 5 s Petržalkou 9 spája okoloidúca 59, tak Dúbravku 3 s Petržalkou 9 môže spájať práve 39 (ktorá mimochodom mala byť prečíslovaná na 36). Opačným smerom ak cestuješ do Dúbravky tak nevieš či nastúpiť do 39, 83, 93 kým nepoznáš trasu. Jednoducho ak nieje dodržané aj jednotkové označenie pri všetkých linkách, tak sa podla čísla nedá riadiť a keď sa naučíš čo kam ide, tak ti je už jedno ako je to označené. A pri toľkých linkách je to takmer nemožné aby sedeli obe číslice a potom pri prvom predlžovaní/skracovaní liniek by sme museli niečo prečíslovať (Viď napr. 65, 78).
Inak nízkopodlažné vleky NB4 v Lipsku sú novostavby od Bombardieru. Ale Lipsko má aj jednu špecialitu - štyri zvaňované vleky B4, SOR-hateri pozor!, štvordverové, jediné Tatra-vane v Nemecku.
Súpravy 3x T4D premávajú dnes a to práve z dôvodu, že žiadne vleky už drážďanský dopravný podnik nemá. Meniarenská situácia je dnes už samozrejme úplne iná ako pri začiatku prevádzky Tatra vozov. Súpravy 3x T4 jazdia nepravidelne aj v Lipsku pri nedostatku vlekov ale tam je tretí voz netrakčný, pretože Lipsko jazdí na jeden zberač a ten by už tretí voz neutiahol.
Zajtra DPB oslávi JEDEN MESIAC prevádzky liniek 50 a N61 výlukovou trasou bez zodpovedajúceho CP. Dnes vodič N61 išiel napriek výluke po pôvodnej trase po rozpadnutej vozovke.
Takže nielenže hrozí, že sa neodveziete preto, že DPB nebude mať k dospozícii vozidlo, prípadne vodiča. Vlastne ani tá trasa linky nie je jasne irčená.
Jedinú výhodu by som videl v tom, že napr. obyvatelia Devínskej si (okrem 92) musia pamätať prakticky len jednu cifru pri každej linke, taktiež napr. Račania (nie Krasňany) ? Naozaj to veru za tie vtedajšie zmätky stálo ?
Nikto nesleduje ani prvu cifru ? Aj keby hned ludia sotoznacenie liniek poznali, informacia "linka ide niekde do Petrzalky" je prilis vseobecna a preto nepouzitelna.
Bola ambícia aby platilo aj na mieste jednotiek (niekde sa to podarilo viac, niekde menej), ale nebolo to nič oficiálne. Každopádne, "miestne vymetače" majú zvyčajne rovnaké číslice (ex22,33,44,55,77,88,99)
Originálny koncept počítal aj s využitím druhej cifry v poradí. Je jasné, že to dá realizovať len pri obmedzenom počte liniek, teda sa v prípade "kolízie" liniek vytipovali tie významnejšie (21,23,34,50,56,pôvodná 65,67,70,75,pôvodná 78,83,92,atď). Druhá vec samozrejme je, že tú druhú cifru nikto nesleduje aj keby náhodou dedukoval trasu linky podľa oblastného číslovania, nakoľko tá sedí len občas...
OK, tak mi prosím vysvetli, aký má pre cestujúceho význam, či mu dojde na jeho linke SORka s tykadlami, alebo bez nich? Ak dnes napr. vypadne voz na L201 a príde ho hradiť Karosa s plnohodnotne nahodenou L201 na transparentoch, máš pocit, že by vlčáci hromadne zmätkovali?
Aspoň nový poznatok. Ja, že iba že premávali v Drážďanoch iba 2xT4D + B4D. V súčasnosti ale už hádam Tatry tam ani nepremávajú, či? Už počas mojej návštevy Dráždan v r.2012 bolo stretnúť súpravy T4D veľká vzácnosť. Ešte pomerne dosť ich malo ale Lipsko. V nejakom článku bolo písané, že vlek B4D bol vyvinutý práve kvôli veľkým energetickým nárokom súprav 3xT a dráždanská sieť v tej dobe nemala na to uspôsobené meniarne. Dokonca tam bola ešte pred hromadnými dodávkami T4D v skúšobnej prevádzke súprava troch vozňov T3 zapožičaných z Prahy.
A pardon, trocha zlé vyjadrenie ohľadom toho B3/B4, miesto výrazu zhodný malo byť podobný. V spomínanom Lipsku, aspoň v tej dobe (r.2012) boli v prevádzke aj vleky NB4 vzhľadovo dosť odlišné od vozňov T4D, ich hranatý tvar by skôr pasoval k T6A2/T6A5.
Typické DPB, zavedie oblastné číslovanie (OČ) a potom ho ignoruje. Predpokladám, že ten kto vymyslel toto označenie pre danú linku, vychádzal z toho, že majme z Trnávky linky 6X podľa OČ 60 (205), 61, 62, 63, 65. 2-ku prebral z 32 a tak vznikla 62. Spojená linka by ale podla oč mala byť 63/36 - Dlhé Diely 3 Trnávka 6, keďže 63 je obsadená tak zostáva 36, ale asi by to nevyzeralo pekne na mape.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Technopol