Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #213354:
Možno to chápem zle, ale nočná doprava by mala byť výkladnou skriňou presnosti. Príležitostí na meškanie je vďaka prázdnemu mestu a vypnutej CSS minimum. Ak DPB nedokáže v takomto režime prevádzky zabezpečiť maximálnu presnosť, potom je jasné, že to nedokáže počas dopravnej špičky.

A samozrejme máš pravdu ohľadom 60 min intervalu.
Reply on: 810zssk #213353:
Takze preto mi pravidelne L32 od Zoo o 20:09 ci 20:29 chodi cca o 2 minuty skor... A ja ze preco vzdy len tak tak v poslednej dobe dobieham na zastavku 😕 No nic, tak asi budem musiet zacat nahlasovat jak bonzak, ked im je zatazko pockat par sekund na zastavke.
Reply on: Andreas.Papak #213351:
Osobne nevidim dovod aby na nocakoch bola tolerancia vacsia - prave naopak, vzhladom na interval az 60 minut by na NV mali byt akekolvek predcasne odchody absolutne nepripustne (akoze to by mali aj cez den, ale v noci dvojnasobne). To ze v noci sa jazdi nahodne je len blby zvyk.
Reply on: ................ #213347:
Nejake konfrontacie a vodicom nema zmysel riesit (ale ked uz sa to stalo a spraval sa ako opisujes, rozhodne by to malo byt predmetom staznosti.. Bol dispecer svedkom danej konverzacie?). Su exaktne data o tom ako isiel, takze najlepsie je podat staznost, oni taketo veci riesia. Bohuzial sa tiez v poslednej dobe stretavam s nadbehom oproti CP aj pri vecernych spojoch (napr. 21 o 23:13 z Borov nadbehnuta tri minuty, dalsi spoj ide o pol hodinu). Takze treba to hlasit, hlasit a hlasit. Bohuzial na rozdiel od mnohych inych podnikov, DPB toto neriesi automaticky, ale az ked pride staznost.
Reply on: Jadran #213348:
N61 od zmeny chrono v predstihu naozaj jazdieva, nie raz som zazil ze sme vetrali. Plati pre oba smery.
Reply on: Jadran #213348:
Ale čoby, stáva sa - aj 2-3 minúty smer Letisko. Naopak neviem, ale to kľudne môže byť aj viac. Ale ešte pri nočákoch to je strpiteľné, kto nimi cestuje častejšie, vie, že zvyknú chodiť aj skôr. Ale to, že sa to pravidelne stáva aj na denných linkách je už iná káva.
Reply on: piggee #213340:
1. Popisuješ presne to čo je v návrhu, pred križovatkou vznikne odbočovací pruh smer Jantárová. Ale kvôli tomu netreba 4 pruh na Kutlíkovej ( od križovatky s Romanovou po Jantárovú). A o nejakom upchávaní mi nehovor , za 30 rokov som tam nikdy nestál dlhšie ako minútu. Jedine čo sa stáva odkedy funguje semafór Kutlíková x Romanova, je , že v poobednajšej špičke niektoré z prvých vozidiel čo dostalo zelenú od dostihovej dráhy dá prednosť chodcom na prechode pri ramene a tým musí zastaviť celá kolóna čo sa nazbierala za semafórom a tie autá potom blokujú križovatku.
2. Semafór som nemyslel na tej križovatke, ktorú spomínaš. Ale ani tam netreba semafor písal som už o tom tu: https://imhd.sk/ba/doc/sk/15238/Pokracovanie-petrzalskej-elektricky-menej-asfaltu-a-viac-zelene?dfpi=129#129
Reply on: Andy #213344:
Nebol ešte dlh 22 miliónov eur za zimný štadión ?
Reply on: ................ #213347:
N61 v predstihu? Neuverím, kým neuvidím.
................

................

Včera som mal neobvykle zlú skúsenosť zo šoférom DPB a rád by som vedel, aká je šanca, že sa to rozumne vyrieši pre dobro slušných cestujúcich a teda zákazníkov.

Žiadam aj iných šoférov z tohto fóra aby nejazdili v predstihu, je to veľmi závažný a častý problém. Sťažnosť som už zaslal.

Šofér, ktorý vykonával službu v noci z utorka 1.3.2016 na stredu 2.3.2016 na linke N61, vozidlo 1105. Zo zastávky Cintorínska v smere na Hlavnú stanicu má podľa cestovného poriadku odchod 1:21 no išiel o tri minúty skôr, preto som ho nestihol. Telefonicky som kontaktoval dispečing Dopravného podniku Bratislava, dispečer mi po pozretí údajov z dátovej karty potvrdil, že naozaj išiel v predstihu.

Mal som záujem prestúpiť na Hlavnej stanici na linku N21. Využil som teda spoj N72, ktorý meškal a šiel z tejto zastávky až po ňom, na Hodžovo námestie, odtiaľ som pokračoval pešo, no svoj spoj som samozrejme nestihol. Prišiel som teda na Hlavnú stanicu pešo približne v čase 1:35 a o situácií som informoval aj osobne dispečera prítomného v osobnom vozidle dispečingu. Ten mi oznámil, že daný šofér si práve čerpá pracovnú prestávku, tak som šiel za ním, slušne som ho oslovil a čakal aspoň ospravedlnenie. Ten už bol o svojom prešľape a mojej telefonickej sťažnosti informovaný, preto som sa dočkal len vulgárneho správania, zvýšeného hlasu a vyhrážok o fyzickom násilí. Toto správanie považujem za neprijateľné. Rád by som aby sa zopakovali psychotesty a krvné testy na návykové látky u tohto zamestnanca a jeho zvýšenú kontrolu, jednoznačne jeho správanie nebolo normálne a je nebezpečné, ak takýto človek vykonáva tak zodpovednú prácu ako šofér DPB. Aj takýto zamestnanci prispievajú k znižovaniu úrovne mestskej dopravy a k nepriamej podpore IAD. V horšom prípade môže napadnúť iného cestujúceho či spôsobiť dopravnú nehodu.

Tomu, že nejde len o to, že svojím nezodpovedným prístupom k práci výrazne skomplikoval moju cestu, ale o reálnu hrozbu, nahrávajú aj nasledujúce fakty. Spomínaný šofér, po skončení pracovnej prestávky išiel opäť vykonať kolo na linke N61 s vozidlom 1105, odchod 2:30. Znova nedodržoval cestovný poriadok a minimálne v smere na Hlavnú stanicu obslúžil v predstihu aspoň dve minúty zastávky:

Solivarská, reálne 3:10 (podľa CP má ísť 3:13),

Drieňová, reálne 3:12 (podľa CP má ísť 3:14),

Trhovisko, reálne 3:15 (podľa CP má ísť 3:17),

Dulovo námestie, reálne 3:16 (podľa CP má ísť 3:18) a ďalšie.

Za zmienku stojí fakt, že predmetná linka patrí svojím charakterom vďaka chronometráži k tým, ktoré často meškajú, čo mi v noci potvrdili aj dispečeri počas telefonického rozhovoru ako aj osobne na Hlavnej stanici. Za prešetrenie teda stojí aj spôsob jazdy a dodržovanie maximálnej povolenej rýchlosti týmto šoférom, keď sa mu aj na tejto linke darí premávať v tak výraznom predstihu.

Rád by som aj pochválil prácu a slušný, prozákaznícky prístup dispečerov, ktorý mali v tú noc službu na telefonickej linke ako aj na Hlavnej stanici.
Reply on: Ámos #213342:
No vlastne by sa to vyriešilo rovnako ako je to pri Antolskej či Romanovej (pri Kauflande) na to som ani nemyslel.
Na ono spominane esicko a teda i ten nestastny prechod sa stazovalo uz x ludi, a x rokov mesto a mestka cast tvrdili, ze sa to vyriesi az pri elektricke do Petrzalky. Bohuzial tuto univerzalnu odpoved pouzili takmer pri kazdom probleme. Tak sa teraz necudujte, ze ked uz sa uz konecne rozpravka o elektricke stava realitou, tak sluby o rieseni problemu sa zas hodili na vedlajsiu kolaj. To nove premostenie budu musiet raz urobit, tak preco nie teraz, ked je prilezitost... ?
Reply on: Ámos #213343:
Ešte nedávno nebol problém z mestských peňazí prerábať a rozširovať celé ulice. Mierová, Galvaniho, Obchodná, Prístavná, Miletičova, Košická, Záhradnícka, a kopa ďalších čiastočných rekonštrukcii. A to neboli len nejaké 100-metrové kúsky a ani eurofondy na to nešli, teda aspoň o tom neviem.
To vtedy padali peniaze z neba, alebo čím to je? 🙂
Reply on: piggee #213340:
a kto tuto nepotrebnost na 100metroch v radovo za 4 mil€ zaplati?
Reply on: Technopol #213339:
plne suhlasim okrem bodu 3.

Ak by sa robilo nove premostenie Chorvatskeho ramena, s cim mam asi najviac problem, je to predsa len dalsi zasah do chraneneho biotopu, tak by sa vyriesil podchod pre chodcov okolo chorvatskeho ramena a cez cestu by prechadzat nemuseli.
Reply on: S499.1023 #213334:
tiez mam ten pocit.
keby tam vznikali nejake problemy nic nepoviem, ale inak to vobec nie je treba.
Reply on: Technopol #213339:
Pozeram, ze si si trochu povyberal hrozienka.
1) To na Pajstunskej jasne, ze nevadi, ale problemove je to na Kutlikovej (hned za zastavkou Technopol), kde sa to upchava pravidelne nakolko to pravidelne v spicke zvyknu upchavat vsetci odbocujuci na Jantarovu cestu, kedze odbocovaci pruh je pomerne kratky a staci, ze tam je jeden autobus a k tomu jedna dodavka, takze v jednom smere by sa hodil odbocovaci pruh a v druhom napajaci pre auta iduce z Jantarovej cesty.
2) A ak by bol semafor, tak by ho urcite uvitali vodici iduci z Jantarovej cesty na Pajstunsku, kde je odbocenie hlavne v spice problematicke.
3) A hlavne by cely tento usek nevyzeral ako na balkane a petrzalka by sa zbavila aspon jedneho provizorneho riesenia.
Pár poznámok esíčku a rozšíreniu Pajštúnskej.
1. už teraz má Pajštúnska z časti 2 pruhy v oboch smeroch a jeden v smere na Kutlíkovú je využívaný ako parkovanie, v druhom smere sú často odparkované vozidlá pre zásobovanie a pod. To znamená že intenzita dopravy na danej ceste nevyžaduje 2 pruhy, inak by bolo parkovanie zakázané https://goo.gl/maps/GndAYCizUzC2. Rozšírenie Pajštúnskej je navrhované iba ako bus pruh. V danom úseku nikdy žiadne zápchy neboli a asi ani nebudú a zatiaľ tam premáva iba jedna linka v špičke každých 6 , v sedle a víkend každých 15 min. Je naozaj nutné práve tu rozširovať cestu?
2. Smerom k Technopolu nám väčšina liniek od navrhovanej zastávky odbáča vľavo t.j bus pruh by využili max 150m a museli by sa radiť do ľavého pruhu. Opačným smerom to isté z Kutlíkovej väčšina liniek odbočí na Topolčiansku takže sa tiež po max 150m musia radiť vľavo. Takže 4 prúdovku kvôli MHD tu netreba a IAD stačí jeden pruh v každom smere.
3. 4 prúdovka by si pravdepodobne vyžiadala ďalší semafór na bezpečný prechod chodcov pozdĺž Chorvátskeho ramena https://goo.gl/maps/Qwn3mTVqoKo, kde dnes vodiči bez problémov púšťajú chodcov a daný semafór by zbytočne spomaloval dopravu resp. ak by sa koordinoval so zelenou na križovatke Kutlíková x Romanova, zostalo by málo času na zelenú pre chodcov = chodili by na červenú.
To znamená že rozširovanie cesty namiesto esíčka na 4 pruh netreba ani kvôli MHD ani kvôli IAD, ani kvôli chodcom, stačilo by narovnať 2 prúdovku. Ale ako som už písal v inom príspevku tu na stránke, to esíčko je aspoň prirodzený spomalovač, hlavne v smere od Dostihovej dráhy.
Reply on: S499.1023 #213333:
Nie som zástancom cestnej dopravy, ale v tomto prípade si myslím, že ak sa už nejaké rozšírenie cesty robí, tak by sa malo spraviť až do konca. Ako vyvolaná investícia by to nemusel byť problém. ak by to aj EÚ nepreplatila, pre mesto by to nemalo byť až tak nákladné, že by to neutiahlo.
Reply on: Ámos #213330:
Na tom useku nie len, ze mas lievik z 2 pruhov v kazdom smere, ale mas tam este aj vyustenie dalsej frekventovanej cesty, jednej zastavky a prechod v najneprehladnejsom mieste celeho useku. Je to prilezitost ako najlacnejsie vyriesit dany usek. Z eurofondov nemoze byt riesena samotna cesta, ale pre ten usek sa daju do projektu zapracovat aspon chodniky a cyklochodnik, co by nemusel potiahnut magistrat zo svojeho. A hlavne by sa jednym vrzom vyriesila cela lokalita.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.