Reply on: 810zssk #213354:
Možno to chápem zle, ale nočná doprava by mala byť výkladnou skriňou presnosti. Príležitostí na meškanie je vďaka prázdnemu mestu a vypnutej CSS minimum. Ak DPB nedokáže v takomto režime prevádzky zabezpečiť maximálnu presnosť, potom je jasné, že to nedokáže počas dopravnej špičky.A samozrejme máš pravdu ohľadom 60 min intervalu.
Technopol
1. už teraz má Pajštúnska z časti 2 pruhy v oboch smeroch a jeden v smere na Kutlíkovú je využívaný ako parkovanie, v druhom smere sú často odparkované vozidlá pre zásobovanie a pod. To znamená že intenzita dopravy na danej ceste nevyžaduje 2 pruhy, inak by bolo parkovanie zakázané https://goo.gl/maps/GndAYCizUzC2. Rozšírenie Pajštúnskej je navrhované iba ako bus pruh. V danom úseku nikdy žiadne zápchy neboli a asi ani nebudú a zatiaľ tam premáva iba jedna linka v špičke každých 6 , v sedle a víkend každých 15 min. Je naozaj nutné práve tu rozširovať cestu?
2. Smerom k Technopolu nám väčšina liniek od navrhovanej zastávky odbáča vľavo t.j bus pruh by využili max 150m a museli by sa radiť do ľavého pruhu. Opačným smerom to isté z Kutlíkovej väčšina liniek odbočí na Topolčiansku takže sa tiež po max 150m musia radiť vľavo. Takže 4 prúdovku kvôli MHD tu netreba a IAD stačí jeden pruh v každom smere.
3. 4 prúdovka by si pravdepodobne vyžiadala ďalší semafór na bezpečný prechod chodcov pozdĺž Chorvátskeho ramena https://goo.gl/maps/Qwn3mTVqoKo, kde dnes vodiči bez problémov púšťajú chodcov a daný semafór by zbytočne spomaloval dopravu resp. ak by sa koordinoval so zelenou na križovatke Kutlíková x Romanova, zostalo by málo času na zelenú pre chodcov = chodili by na červenú.
To znamená že rozširovanie cesty namiesto esíčka na 4 pruh netreba ani kvôli MHD ani kvôli IAD, ani kvôli chodcom, stačilo by narovnať 2 prúdovku. Ale ako som už písal v inom príspevku tu na stránke, to esíčko je aspoň prirodzený spomalovač, hlavne v smere od Dostihovej dráhy.