Pri linke 8 sa zvazuju dva varianty:
1. Premavka po trase Ruzinov - Obchodna - Namestie SNP - Nam. L Stura - Safko - Namestie SNP - Obchodna - Ruzinov.
2. Premavka po Spitalskej (s rovnakym obratom cez Nam.L.Stura/Safarikovo namestie), s presmerovanim linky 9 na Obchodnu (a tym padom odrezanie Ruzinova od uzla Kamenne nam./Namestie SNP v smere jazdy do centra).
Osobne by som za najvhodnejsie riesenie povazoval trasu cez Obchodnu s obratom cez tunel, nabrezie, Safarikovo namestie (resp. Jesenskeho) a Namestie SNP, ale toto zial pokial viem v oficialnych planoch nefiguruje.
Ktore odbocenie doprava myslis? Pokial viem, odbocenie z Dostojevskeho radu na Safko bude normalne zachovane, vsetko je tak aj postavene. Na Safku je zrusena autobusova zastavka, ale to neprekaza, vozidla by cez priestor byvalej zastavky iba presli a zastavili na zastavke elektriciek.
V smere zo Stareho mosta by normalne odbocili rovno k Eurovei, bud na svetelnej krizovatke s nabrezim, alebo byvalou rampou, dnes parkoviskom. Safko problem nie je, problem je ako odbocit v Petrzalke.
Dalo by sa teoreticky zlucit 83 a 84 s tym ze by mala dve konecne ako 80, ale to by nebolo dobre riesenie, alebo by jazdila len 83 s tym ze skolaci by mohli vyuzit 184 alebo 83+99. Potom by sa dala spravit spickova 34 ako expres napr z Dubravky cez Patronku, prazsku, racko, mozno aj blumental, hodzko a spet.
Suhlasim ze to skoda je, ta linka by tam bola zmysluplna, poskytovala by zaujimavu prestupnu vazbu na elektricku (v oboch smeroch) a zaroven by sa skoncila nutnost tohto kruzenia po meste co dnes predvadza. Zial, pri projektovani sa nerozmyslalo.
Odbocenie na most by bolo najmensi problem, mohla by ho realizovat presne tak ako v minulosti: zachadzkou cez Safarikovo namestie.
Skoda ze sa to nespravilo tak aby mohla po nom ist aj 50. To by bolo fajn spojenie a vyuzitie prestupu. Ale aj tak by vlastne nemala ako odbocit dolava na most
Autobusy, okrem NAD, bohuzial most nebudu vyuzivat. Navyse vzhladom na nekvalitne riesenie jazdu a vyjazdu autobusov z/na most na petrzalskej strane by bohuzial ani nebolo mozne tade zmysluplne viest linku 50 (ktora by ako jedina na Starom moste zmysel mala).
Tipujem, že eliny DPB nemajú taký výkon, aby do kopca vytiahli viac ako 30 hm/h a DPB sa nechce dať zahanbiť, tak oficiálne to obmedzili na ich maximum ? ? ?
Na Starý most pôjdu okrem dispečerských vozidiel už len eliny alebo aj busy? Tipujem, že ešte sanitky tadiaľ budú môcť prechádzať.
Elektricka sa tam, zial, neplanuje. Zatrolejovanie hej, ale to na dopravnej obsluhe nezmeni nic - vyuzije ho maximalne tak 210ka, ktora tam aj tak jazdi uz dnes.
S499.1023