Súčasný stav je super. Niektorí z tohto fóra sme o to snaživo bojovali a bombardovali DPB od roku 2003. Jedinú nevýhodu vidím v označovaní liniek. Sídlisko s 12 000 obyvateľmi spraví iný dopyt ako obec so 4 000.
DPB ma problém s garantovaným prestupom medzi linkou, ktorá ide 1 zastávku cez ulicu, kde nie sú zápchy a vezie vzduch a linkou, ktorá síce čo-to poberie, ale ide maximálne cez 1 problémovú križovatku. Takže úvahy máš síce dobré, ale odpoveď poznáme. Pozitívom je, že DPB môže pozitívne prekvapiť.
Ved to pisem, ze budem, ne??
Nech sa akokolvek mesto ci DPB pripravi, dopadne to cele na....., lebo "blavaci" Nema zmysel to riesit, ak teda nevies poriesit sluzobku na styri mesiace ?
Drzim hubu a krok a som rad ze sa konecne opravi znacne km ciest. Som inteligentny natolko, ze chapem, ze to znamena vyluky. Nefrflem a tesim sa ze tie tankodromy aspon na cas z ulic zmiznu. Na ako dlho sa necham prekvapit.
To je mi jasné, ale napr. asfalt pred vjazdom do Hroboňky, či v mieste trolejzastávok na Hodžku za pol dňa nespravia. Plus pri niektorých úzkych úsekoch, ako napr. Drotárska či Prokopa Veľkého, si nie som istý, či nebude na čas kompletné vylúčenie dopravy nutnosťou.
Samozrejme, všetko toto sú riešiteľné situácie, no mnohé budú vyžadovať výbornú organizáciu, detailné, včasné a prehľadné informovanie verejnosti, rošády vo výprave či dokonca medzi vozovňami, často operatívne reagovanie na problémy s predĺženými jazdnými časmi (potreba zvýšenej zálohy/výpravy oproti dnešnej vypravenosti) resp. krátkodobo neprejazdnými úsekmi ciest a vôbec - značne zvýšené prevádzkové náklady. A DPB doteraz nepreukázal schopnosť úspešne čeliť niektorej z vyššie popísaných výziev... ? Tak som zvedavý
Podľa tohto zoznamu to bude na jar v meste slušné rodeo ? Jednak všeobecne zápchy a kolaps pravdepodobne väčší než vlani, a jednak niektoré kompletné uzávierky (Dunajská, polka Trnavskej a Rožňavskej vrátane kompletnej križovatky s Bajkalskou, okolie Nám. Slobody, skoro celá Hroboňova, Drotárska, ...) budú mať pravdepodobne dosť fatálny dopad na MHD, najmä tie obrovské hromadne opravované úseky pod pavučinami (a kde zobrať toľko BUS na NAD, to fakt netuším). Teda špeciálne som zvedavý, ako sa popasujú s opravami okolo voz. Hroboňova, keďže tam sú viaceré kompletné úseky plánované na jeden cca trojtýždňový termín ?
To závisí od charakteru linky, na kt. je daný typ busu určený. Pri štandardnej mestom prechádzajúcej linke máš pravdu, ale zrovna na linke, kde je tento bus testovaný v Prahe (119), teda na krátkej prepojovacej linke s cestovným dopytom dominantným medzi dvomi konečnými (metro letisko), by pokojne stačil aj nižší počet dverí
TeBeCe
http://www.dpb.sk/zber-a-spracovanie-vyradenych-vozidiel-mhd/