Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #212612:
Veď cestujúci nie sú nesvojprávny, vie si najsť cestovný poriadok a vie si v ňom pozrieť potrebné spoje a vie sa podľa neho aj riadiť. Takže pokiaľ chodíš z Hlst tak sa nebudeš orientovať cestovným poriadkom prípadnej Filiálky a naopak.
Reply on: 810zssk #212614:
Lenže ja nehovorím o súčasnom počte liniek , kde to atraktívne určite ešte nie je.

Kde som písal že do Petržalky to je rýchlejšie z Trnka?

Ideálny stav by bol polhodinový int. (spol.15) na každú trať striedaním na hlavnú a Filiálku. Tie na hlavnú samozrejme prípojové k R IC EC...

Filiálka sa bude určite stavať no nie tak megalomansky ako to bolo navrhnuté. Teda aspoň dúfam.
Reply on: Peon #212617:
Teda pri ceste vlakom stojí dokúpený lístok na viedenskú MHD 4,80 € (14 € spiatočný bez MHD vs. 18.80 € s MHD).
Skúšali ste už niekto aplikáciu Wiener Linien v smartfóne na nákup cestovných lístkov? Zaujal ma tam Day Ticket za 5,50 € (dávnejšie o ňom Samo niekde písal), ktorý platí do 1 h nasledujúceho dňa a tak je výhodnejší ako Einkaufskarte (6,10 €) + platí aj v nedele a rakúske štátne sviatky.

Dá sa kúpiť aj online kartou VISA? Prekvapilo ma, že sa nemôže [nedá?] vytlačiť na papier, a teda iba zo smartfónu sa tým treba revízorovi preukazovať. V eshope na webe Wiener Linien som našiel rovnakú ponuku lístkov a za také ceny ako v automatoch a v novinových stánkoch = Day Ticket tam nevidím.

A vyskúšali ste už cestovať prímestským autobusom v rámci Viedne, ktorý pokračuje mimo mesta (napr. do Klosterneuburgu alebo Schwechatu) na cestovný lístok platný v meste = zóne 100? Nastupuje sa v takom prípade iba prednými dverami, vodičovi sa vizuálne ukáže cestovný lístok a treba aj povedať po ktorú zastávku v rámci Viedne cestujete?

V opačnom smere (v rámci Viedne smer konečná zastávka vo Viedni) vodiči otvárajú aj druhé dvere a netreba vodičovi ukazovať lístok? A v IDS JMK je to v tomto teraz ako?

Nerozumiem prečo "single ticket" je v aplikácii v ponuke až za 2,80 € a je v ňom aj uvedená časová platnosť 90 minút keď bežne v automatoch je naďalej taký lístok za 2,20 € bez uvedenej časovej platnosti? Viem, že na neho sa nesmie ísť cestu späť, ale tak koľko maximálne môže trvať cesta z jedného konca Viedne na druhý - viac ako 90 minút?

Pre porovnanie, bežný 24-hodinový lístok stojí 7,60 €. Zaujalo ma ešte porovnanie cien pri Slovak Lines a ZSSK, ktorí umožňujú si k cestovnému lístku dokúpiť aj lístok na MHD platný v daný deň.
- Slovak Lines: v prepočte ten lístok na MHD stojí 5,50 €
- ZSSK: v prepočte ten lístok stojí iba 14,80 €.
Keďže vlakom je aj na spiatočný lístok teraz cestovanie do Viedne drahšie než autobusom, tak moc sa to neoplatí.

Zaujímavé, že Blaguss ani RegioJet nezaviedli možnosť dokúpiť si zvýhodnený celodenný lístok na MHD.
Reply on: 810zssk #212615:
Podľa mňa má Trnavské Mýto trocha lepšiu polohu. Ale každopádne, ak vhodnosť polohy kvantifikujeme nejakou mierou dostupnosti pre všetkých relevantných účastníkov a urobíme rozdiel týchto hodnôt pre HLST a TrMy, dostaneme veľmi malý výsledok, ktorý nie je hodný financií a prepokladaného časového rámca, ktorý by výstavba Filiálky so všetkými relevantnými úpravami vyžadovala. V ľudskej reči: návratnosť investície by sa počítala tak v stovkách rokov.
Reply on: david1 #212611:
Ano, ak je cestujuci nesvojpravny a nevie prestupit tak sa dostane na zapad mesta len tou 32kou. Ja si ale myslim ze vacsina ludi zvladne prestupit napr. na 83/84...

Tak isto do Petrzalky je to rychlejsie zo stanice ako z Trnka.
Reply on: david1 #212610:
Bavme sa o regionalke, samozrejme ze R+Ex by koncili na stanici. Ale vies sprejazdovat regionalku od TT na MA a do nejakej miery aj regionalnu od Galanty na Vieden. Teraz si spocitaj kolko dialkovych+regionalnych liniek do BA jazdi. Vychadza to.
Reply on: Petto #212608:
Kompromis znamena rozhodenie vlakov do dvoch stanic a to uz je ten problem o ktorom sa tu bavime posledne dve strany 🙂
Reply on: FiFo #212607:
1. Nie.
2. Ludia spravidla necestuju len tak z nudy, ale preto ze sa niekam potrebuju dostat v nejakom case.
Reply on: 810zssk #212606:
Centrum je na tom určite časovo rovnako ak nie lepšie. Električka na Špitálsku, nábrežie, Obchodnú..

Do západnej časti ti ide z Hlavnej iba L32. Zvyšok už teraz obsluhuje východ a juh (centrum) mesta.



Reply on: 810zssk #212605:
Väčšinu spojov z 120,130,131 ďalej na trať 110 by si určite nenapchal. Zrátaj si to ty. Tri trate po 15 min. z jedného smeru + R+IC,EC...

Reply on: david1 #212603:
Čo znamená "priestor na obehy"?
Reply on: 810zssk #212602:
Ved suhlasim. Vsetko na Filialku je blbost, ale nejaky kompromis by sa dal urobit.
Reply on: 810zssk #212601:
Stale toto o com hovoris neberiem ako argument. Na stanici/zastavke mas byt dostatocne vcas .... Tak to tu vsetci hovorite nie??
Reply on: MatejBA #212604:
Centralnejsia poloha. Okrem rychlejsie dostupneho centra je to podstatne blizsie do celej zapadnej casti mesta. Ano, okolo TrMy sa koncentruje vela cielovych bodov, ale od mnohych je zas velmi vzdialena.
Reply on: david1 #212603:
Na ake obraty nie je priestor? Prevazna vacsina vlakov by mohla prejazdovat dalej, tych par zostavajucich by sa obsadilo pushpullmi, pripadne jednotkami. Spocitaj si pocet liniek, pocet hran a zistis ze z pohladu hran tam kapacita je. Trate su druha vec, ale riesitelna za menej penazi ako Filialka.

Ano, spojenie mas na Trnku vyborne, akurat "jemne" plne.
Reply on: 810zssk #212602:
"Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica"

Tento argument ma vzdy zaujal - v com je poloha Hlavnej Stanice lepsia ako Filialka? Nie, vazne sa pytam. Pretoze mne prave naopak pride Filialka v lepsej polohe (Trnavske Myto, Nakupne centrum, viac elektrickovych smerov, o nieco blizsie k letisku, blizsie k zimnemu stadionu, atd). 🙂
Reply on: 810zssk #212586:
Problém je v tom že Hlavná nebude schopná vypravovať vlaky na všetky smery v 15 min.int.
Priestorové možnosti nepustia.
Hneď za už teraz krátkymi nástupišťami sa to zbieha do dvoch tunelových rúr smer trať 110. Nemáš priestor na obehy. Všetko pri 15 min.int. z dvoch tratí nedostaneš ďalej na 110 napr. do DNV.

Rekonštrukciou docieliš posunutie nástupíšť do opačného smeru. No vznikne ti dlhšia dostupnosť na mhd ako je tomu už teraz pri neoblúbenom nástupišti 6.

Z Trnavského mýta máš výborné a husté spojenie do centra a východnej časti mesta. Plné ako hovoríš na Šancovej sú aj vďaka návozom a zvozom ludí z Hlavnej.



Reply on: Petto #212600:
Kazdy nie, ale pocet prestupujucich je pomerne velky. Ak by si dal na Filialku vsetko namiesto hlavnej stanice, tak uplne zabijes spojenie napr. do Ceska, alebo Viedne.

Jedine riesenie by bolo vybudovat naozaj kvalitny prestupny terminal v uzle Predmestie/Filialka (s moznostou prestupu suchou nohou), pravdepodobne s odbavovaciou halou pod zemou, kde by stalo vsetko. Stalo by to ale vela penazi a prinos je podla mna otazny. Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica, preto je lepsie vlaky vozit tam.

A opakujem: Stale tu nikto nevymyslel ako chcete odviezt tych ludi z Trnavskeho myta.
Reply on: FiFo #212599:
No vidis a teda ides az na druhy dostupny spoj, hoci keby jazdili z jednej stanice by si mal nejaku sancu stihnut uz ten prvy. V meste totiz zial nevies presne na minutu kedy stihnes prist na stanicu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.