Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #212604:
Centralnejsia poloha. Okrem rychlejsie dostupneho centra je to podstatne blizsie do celej zapadnej casti mesta. Ano, okolo TrMy sa koncentruje vela cielovych bodov, ale od mnohych je zas velmi vzdialena.
Reply on: david1 #212603:
Na ake obraty nie je priestor? Prevazna vacsina vlakov by mohla prejazdovat dalej, tych par zostavajucich by sa obsadilo pushpullmi, pripadne jednotkami. Spocitaj si pocet liniek, pocet hran a zistis ze z pohladu hran tam kapacita je. Trate su druha vec, ale riesitelna za menej penazi ako Filialka.

Ano, spojenie mas na Trnku vyborne, akurat "jemne" plne.
Reply on: 810zssk #212602:
"Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica"

Tento argument ma vzdy zaujal - v com je poloha Hlavnej Stanice lepsia ako Filialka? Nie, vazne sa pytam. Pretoze mne prave naopak pride Filialka v lepsej polohe (Trnavske Myto, Nakupne centrum, viac elektrickovych smerov, o nieco blizsie k letisku, blizsie k zimnemu stadionu, atd). 🙂
Reply on: 810zssk #212586:
Problém je v tom že Hlavná nebude schopná vypravovať vlaky na všetky smery v 15 min.int.
Priestorové možnosti nepustia.
Hneď za už teraz krátkymi nástupišťami sa to zbieha do dvoch tunelových rúr smer trať 110. Nemáš priestor na obehy. Všetko pri 15 min.int. z dvoch tratí nedostaneš ďalej na 110 napr. do DNV.

Rekonštrukciou docieliš posunutie nástupíšť do opačného smeru. No vznikne ti dlhšia dostupnosť na mhd ako je tomu už teraz pri neoblúbenom nástupišti 6.

Z Trnavského mýta máš výborné a husté spojenie do centra a východnej časti mesta. Plné ako hovoríš na Šancovej sú aj vďaka návozom a zvozom ludí z Hlavnej.



Reply on: Petto #212600:
Kazdy nie, ale pocet prestupujucich je pomerne velky. Ak by si dal na Filialku vsetko namiesto hlavnej stanice, tak uplne zabijes spojenie napr. do Ceska, alebo Viedne.

Jedine riesenie by bolo vybudovat naozaj kvalitny prestupny terminal v uzle Predmestie/Filialka (s moznostou prestupu suchou nohou), pravdepodobne s odbavovaciou halou pod zemou, kde by stalo vsetko. Stalo by to ale vela penazi a prinos je podla mna otazny. Z dvojice Hlavna stanica/Filialka ma lepsiu polohu Hlavna stanica, preto je lepsie vlaky vozit tam.

A opakujem: Stale tu nikto nevymyslel ako chcete odviezt tych ludi z Trnavskeho myta.
Reply on: FiFo #212599:
No vidis a teda ides az na druhy dostupny spoj, hoci keby jazdili z jednej stanice by si mal nejaku sancu stihnut uz ten prvy. V meste totiz zial nevies presne na minutu kedy stihnes prist na stanicu.
Reply on: 810zssk #212597:
a to z tych regioanlnych vlakov kazdy potrebuje prestupit na stanici na iny vlak ? Z regio vlakov tipujem idu skor ludia do mesta BA / do prace/skol a nie prestup na iny vlak a ci vystupia na HS albo na Filialke je jedno. Takmer vsetky busy co idu Trnkom idu aj okolo HS + zaujimavejsie spojenie na elek.radialy.
Reply on: 810zssk #212597:
Je to len o pohodlnosti, lenivosť je tá najväčšia prekážka každodenného života.
Keď odchádzam z práce a viem že by mi mohol odisť ten spoj skôr ako prídem na stanicu nedaj bože ma bude zdraviť koncovými svetlami, tak sa asi rozhodnem ísť na tú druhú stanicu (nie sú od seba až tak ďaleko)

Reply on: S499.1023 #212595:
to že nemáte rád Nesrovnala je váš problém, ja som ho nevolil, ja som CPčkár ?
Či máte vy nejaké riešenie? ❓
Reply on: FiFo #212596:
Ano, cakas na dalsi, ale cakas na NAJBLIZSI dalsi spoj. Kdezto pri rozhodeni vlakov medzi Filialku a Hlavnu stanicu ti ujde nie len vlak na ktory ides, ale aj ten dalsi, lebo sa nestihas vcas presunut na druhu stanicu.
Reply on: Ike #212593:
za 15´sa dá stihnuť z Hlst na Filiálku.
A teraz je to ako keď zmeškáš spoj? Predpokladám že čakáš na ďalší.
Stále sú to len výhovorky. To čo hovoríš je ako by sme porovnávali, že z BA ide Os do TT ale ide aj do Senca.
Sa nepozeráš a sadáš na prvý vlak ktorý zbadáš? Asi nie.


Investor nemusí byť ochotný. potom ale nebude mať pozemky. Skôr by som sa spýtal, aká je hodnota toho priestranstva? a čo všetko bude investor za to ochotný spraviť? ... je to dohode kde sa predstava mesta/žsr a predstava investora stretnú so súhlasom.
Ja osobne hľadám schodnejšie a zmysluplnejšie riešenie spojazdnenia tej stanice ako len to, že sa zapnú rampy na Čebeľku, namažú sa výhybky, vemení žiarovka v semafore a natrie sa na bielo ta stará búda menom stanica a hurá mame Filiálku.
Takže asi bude potreba druhej koľaje možno to nebude až tak využité , ale čo mi vieme, ako by sa mohla využívať o pár rokov...

Skôr mi príde ako by si bol proti tomu aby sa vôbec s Filiálkou niečo robilo...
Reply on: FiFo #212587:
Čo sem Srovnal masovo naháňa svojich agentov?
Reply on: 810zssk #212582:
Keby bol v banánových firmách taký verejný dom, ako v DPB, tak by neboli hromady banánov v každom zelovoci ? .
Reply on: FiFo #212587:
A keď pôjdeš z práce domov, na ktorú stanicu pôjdeš? Zvážil si, že na tú stanicu sa musíš aj dostať? Zvážil si rozsah kongescií v meste, ktorý zasahuje aj do MHD? Ak zmeškáš spoj z HLST zostaneš čakať pol hodinu, alebo to dáš za 15' na Filiálku? Bude investor ochotný zaplatiť elektrifikáciu a modernizáciu trate a zabezpečovacích zariadení? Bude jedna koľaj stačiť?
Mimochodom, v Brne maju vodici okrem garantovanych nadvaznosti tiez presne uvedene pripady kedy existuje kratky prestup z inej linky a maju povinnost vyckat a umoznit prestup ak je vozidlo na dohlad a to aj do meskania. Cize existuju pripady kedy sa standardne necaka, ale ak uz sa to druhe vozidlo blizi, tak vodic zo zastavky nemoze odist kym cestujuci neprestupia. Uvadza sa to do sluzobnych cestovnych poriadkov.

No a samozrejme tam maju aj podstatne vacsi rozsah garantovanych nadvaznosti a to najma vecer. U nas je okrem nocakov a 41/64 tusim uz len nadvaznost 91 na poslednu 801 a aj to netusim ako sa dodrzuje.
Reply on: 810zssk #212589:
na SK je všetko možné ?
Reply on: Gryzly65 #212588:
No tak garantovane pripoje (a ich takmer uplna absencia v DPB) su ina tema.
Reply on: FiFo #212587:
Ano, potencial je obrovsky, najma napad tahat ludi z Petrzalky na Trnavske myto cez ZST Nove Mesto ?
Reply on: 810zssk #212583:
Chcelo tam byt garantovany, tusim mi to v noci velmi nemysli 😛
Reply on: Ike #212585:
Pridám sa vám do diskusie.
Stanica Filiálka má podľa môjho názoru potenciál a bolo by ju treba začať využívať.
Otázka znie: ako to spraviť čo najefektívnejšie a s čo najmenšími nákladmi?
Keďže sa stále všetci oháňajú, že nie sú peniaze, tak najjednoduchšie je ak to zatiahne investor.
Samozrejme nie typu Transprojekt.
Myslím si, že Filiálka a miesto kde je umiestnená by mohli byť celkom lukratívne pozemky.
Nech investor vybuduje na tom miest trebárs aj vesmírny výťah ale nech spraví železnicu.
Treba sa na to pozerať reálne. Vyzerá to tam ako po vojne celé prostredie je neupravené, nekultúrne, nevyhovujúce.
Možno by sa Penta išla potrhať o tie pozemky (hneď vedľa stavia Pri mýte)

Spoje:
Taktové spojenie sa volá taktové lebo je pravidelné. Ale aký takt zaviesť a odkiaľ a kam?
Príklad:
Os zo smeru TT by v časoch .00 a .30 jazdili na Hlst a o .15 a .45 by jazdili na Filiálku.
Os zo smeru Senec by to bolo opačne .00 a .30 by jazdili na Filialku a .15 a .45 na Hlst.
Samozrejme ešte tú máme aj nášho žltého kamoša RJ. Ak by sa Filiálka stala modernou stanicou isto by tam aj sám od seba začal jazdiť (otázka znie čo s tým že nie je v (ne)slávnej IDS?)
Ešte by bolo treba do taktu zaradiť aj smer od DnV a isto by rýchlou dostupnou dopravou nepohrdli aj tí od smeru Petržalka aj keď dnes sa toto spojenie nevyužíva

Neviem čo je na tom komplikované? ... vieme, že ľudia sú leniví a Slovač extra, ale všetko je len o zvyku. Je celá? viem, že mi pôjde spoj na hlavnú. Je štvrť? viem, že idem na Filiálku a tak by sa človek zariadil

Potenciál je obrovský, len či sa nájde niekto kto vidí ten potenciál a bude ho vedieť využiť alebo sa niečo zbúcha päť minút po dvanástej a úplne zle ako je zvykom a kde budu všetci hromžiť že to je na hovno....

Otázka Dual rozchodu: ako by sa to dalo využiť? bud sa na to celé vykašľať a sústrediť sa na poriadne sprevádzkovanie železničných tratí (viď vyššie)
Alebo ho pripojiť niekde za budúcim obratiskom na železničnú sieť a urobiť pokračovanie dualu až na Trnavské mýto resp. Filiálku ....



Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.