Dopravná optimalizácia by sa už v Bratislavskom kraji naozaj zišla. Prekvapilo ma, že teraz cez pracovné dni - školské prázdniny je to na hlavnej trase až takto zlé: Zo zastávky "Pezinok,,TESCO" do Bratislavy idú autobusy Slovak Lines 15:29 h, 15:34 h, 15:49 h a ďalší autobus až 16:45 h!
Potom idú naraz dva autobusy o 16:50 h! Obidva majú rovnakú trasu celý úsek z Modry až do Bratislavy! Ľudia, je toto normálne? ? [Kvôli dopleteným chronometrážam ide jeden z nich zo zastávky "Modra, Štúrova, ul." o 16:30 h a druhý o 16:32 h, ale zastávky na trase majú všetky tie isté.] No a po 16:50 h ide ďalší bus do Bratislavy až 17:08 h.
http://cp.atlas.sk/bus/spojenie/?date=07.01.2016&time=15%3a30&f=Pezinok%2c%2cTESCO&t=Bratislava%2c%2cAS&fc=200003&tc=200003&submit=true
Potom idú naraz dva autobusy o 16:50 h! Obidva majú rovnakú trasu celý úsek z Modry až do Bratislavy! Ľudia, je toto normálne? ? [Kvôli dopleteným chronometrážam ide jeden z nich zo zastávky "Modra, Štúrova, ul." o 16:30 h a druhý o 16:32 h, ale zastávky na trase majú všetky tie isté.] No a po 16:50 h ide ďalší bus do Bratislavy až 17:08 h.
http://cp.atlas.sk/bus/spojenie/?date=07.01.2016&time=15%3a30&f=Pezinok%2c%2cTESCO&t=Bratislava%2c%2cAS&fc=200003&tc=200003&submit=true
Ike
Môže byť na smiech, ak sa korporátnu identitu snaží vybudovať malá firma s 10 zamestnancami. Ale DPB má vzhľadom na svoju pôsobnosť a veľkosť ideálne predpoklady budovať si korporátnu identitu a (keď už nič iné) vyzerať pred potenciálnymi klientmi profesionálne. DPB začal, hoci rozpačito. Minimálne ale zjednotil náter vozidiel a odstránil infantilné prvky. Letáky sú ešte síce v plienkach a o označníkoch ani nehovorím (nedokáže ani zoradiť čísla liniek podľa veľkosti). Napr. také Košice sú v tomto niekde inde a skutočne majú vlastný typ písma, predefinovaný dizajnmanuál oznamov, dizajnmanuál označovania liniek a pod. ZSSK a RJ je tiež na dobrej koľaji.
A potom príde vodič, ktorý má pocit, že má estetické cítenie a začne umiestňovať polepy, závesy a pod. Verím, že sa nájdu takí, ktorí majú cítenie a vedia voz vytunovať. Ale povolením jednému znamená, že povolíš aj druhému a tretiemu, ktorí estetické cítenie nemajú. A miesto korporátnej identity je balkanizácia celého DPB. Proti osobným veciam vodiča (fotka manželky, plyšový talizman a pod.), pokiaľ nie sú v neprimeranom množstve, asi nikto nič nemá. Ale meniť náter a vzhľad vozidla je silné kafé.
Robil som v niekoľkých zamestnaniach. Vo všetkých sme komunikovali elektronicky. V niektorých sme mali predefinované podpisy e-mailov a hoci boli všetky rovnaké, vyzerali profesionálne. V inom zamestnaní sme si podpisy vytvárali sami. Ja nemám problém urobiť si minimalistický a slušne vyzerajúci podpis, no mal som kolegyne, ktoré mali podpis napísaný Comic Sansom, viacfarebne a s padajúcimi snehovými vločkami a trblietkami. Jej e-maily určite vyznievali vážne a profesionálne. Návrh dizajnu podpisu pritom nebol pracovnou náplňou nikoho z nás.