Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Spacer1 #211794:
Keď niekto chce mať so svojim vozidlom vzťah, tak prosím, ale nech si to platí zo svojho.
Reply on: Spacer1 #211794:
Nový voz stojí 2,5 mil. € a má prestávkovať rovnako ako vodič?? To je drahý prestoj. Ale na Slovensku nič prekvapujúce.
Reply on: ufo #211770:
Nikto nehovorí, že by to nemalo fungovať. Ide o to, že ako to potom vyzerá.
Určite je lepšie prideliť niekomu voz pokiaľ možno nastálo, aby na ňom jazdil a mal vzťah k veci, ako robiť každú hodinu na inom voze. Už z pohľadu údržby a životnosti bude vždy lepšie prideliť voz zamestnancovi nastálo, ako mu meniť pracovné prostriedky ako ponožky...
Reply on: Peon #211791:
Fotku novej zastávky v Rajke smer Bratislava som zabudol priložiť v predchádzajúcom príspevku.
Reply on: Peon #211791:
Štátom bolo vytvorených v roku 2012 6 regionálnych centrálnych spoločností, a v roku 2013 štátne akcie Volán-spol. po celej krajine boli preradené pod novovytvorenú sekciu - vlastne boli vykúpené už týmito šiestimi spoločnosťami. V roku 2014 ukončili fúziu aj v prípade ÉNYKK Zrt. - [Dopravné centrum severozápadného Maďarska]: je väčšinovým vlastníkom Bakony, Balaton, Kisalföld, Somló, Vas a Zala Volán.
Niečo, ako ARRIVA, akurát, že Volán-spol. boli vykúpené štátom.
ZAUJÍMAVOSTI Z RAJKY

Na 801 dnes bola 3410. V akustickom hlásení zastávok ma prekvapilo: "Nasleduje zastávka Štátna hranica Rusovce, zastávka je na znamenie." Neviem o tom žeby taká zastávka existovala...

Pri MOL to hlási: "Konečná zastávka, prosím vystúpte." To je však priebežná konečná, a teda cestujúci tam nemusia vystúpiť... No a v Rajke to zobrazuje nejakú zónu 820, ale veď Rajka nebola zaradená do IDS BK a ani Maďari tam nemajú svoj IDS pokiaľ viem...

Zastávky v Rajke to hlási po starom a veru neviem či boli naozaj premenované... Podľa terčíkov majú pôvodné názvy, ale podľa nových CP maďarských vnútroštátnych liniek majú už nové názvy.

Zaujímavé, že DPB vôbec neinformoval o premiestnení dvoch zo štyroch zastávok v Rajke. Konkrétne zastávka Calida kötöde (po novom Szabadság tér) bola od "modrého domu" kde bol pred pár mesiacmi ešte nejaký obchod premiestnená približne oproti potravinám COOP Mini a v oboch smeroch je aj zastávkový prístrešok (na fotke).

No a zastávka Gépjavító (po novom Véradópark) bola premiestnená bližšie k hlavnej ceste a železničnej trati - tiež v oboch smeroch pribudol presklený zastávkový prístrešok. Po pôvodných zastávkach nezostala stopa = aj CP 801-ky sú na nových zastávkach.

Na CP maďarských liniek som si všimol, že dopravca Kisalfold Volán bol pravdepodobne premenovaný na Enykk www.enykk.hu

Reply on: Joyki #211785:
Od Pezinku zastávky po Brunovce sú hlásenia rovnako ako ovládanie trate z Trnavy, preto sú tam aj rovnaké. Rovnaké zvučky sú používané aj na ostatných modernizovaných staniciach ovládaných diaľkovo.
Reply on: Jadran #211766:
Ak lepsi argument neexistuje, potom nema pravdu 🙂 Lebo henten "argument" nie ze nie je dobry argument, ono to ani neni argument.
Reply on: Peon #211782:
No a v Cíferi je to tiež špeciálne: https://www.youtube.com/watch?v=G86M8BVUx0c
Reply on: Peon #211783:
Na staniciach mimo diaľkovo ovládanej trate je to živá osoba na stanici.
Reply on: PeterNovak #211784:
https://imhd.sk/ba/informacie/1/


inač ani som vedel že imhd ma takúto originalnu 404ku ? https://imhd.sk/ba/chyba
Reply on: Peon #211782:
Tak to netuším, veľa. Ale väčšina staníc má vzostupné 4 tóny (Žilina), potom tá bratislavská, potom sú miestne špeciality (v okolí Tatier a na východe), a potom sú extra-špeciálne, ktoré sa používajú len na jednej stanici (Košice - Na košickej Turni, Nové Zámky - meďersko-zámocké piesne, Galanta - tóny zo skladieb Z. Kodálya...) - oni pošlú tóny, a u ŽSR naprogramujú a pošlú naspäť, a začnú používať v rámci INISS-u.
Račiansku zvučku som ešte nikde inde nepočul (v Pezinku možno?), trnavská sa zas používa aj myslím v Cíferi a v Báhoni, asi odtiaľ ich ovládajú - tipujem.

No a potom sú zvučky pred živými hláseniami, ako v Bernolákove, ale v Senci nikdy napr. nemali zvučku, a myslím ani v Sládkovičove.
Je niekde archiv flash sprav z imhd.sk?
Reply on: AAA #211779:
Operátor? Myslíš niekoho umiestneného fyzicky inde (NIE na tej stanici) kto tie hlásenia z počítača púšťa?
Reply on: Joyki #211780:
Hmm a tých zvučiek je v okolí Bratislavy (prípadne na Slovensku) asi koľko? No a ja som v mojom predchádzajúcom príspevku písal o Sládkovičove. ? Svätý Jur a Rača majú zvučky, ktoré inde nie sú?
Reply on: Peon #211778:
Alebo aj vo Vajnoroch je živé hlásenie.
Reply on: Peon #211778:
Napr. Bernolákovo (má príjemnú zvučku), Senec (nemá zvučku, občas si omylom zapnú mikrofón a počuť ich štebotanie, rozhovory), aj Sládkovičovo má živé hlásenie.

V Kútoch je systém HAVIS, inde INISS.

Bratislava-Vinohrady je riadené z Hlavnej stanice. Svätý Jur z Rače - preto majú indentické zvučky... atď.
Reply on: Peon #211778:
Áno v menších staniciach vykonáva (púšťa) hlásenie výpravca a v trochu väčších operátor. Ale kto to robí na diaľkovo ovládanej trati, to neviem.
Má niekto prehľad kde v okolí Bratislave (príp. aj v meste ešte?) existuje živé hlásenie o príchodoch / odchodoch vlakov? Prekvapilo ma, že nielen niekde na dedine, ale aj v malom meste to existuje. Hádajte, ktoré mesto v Trnavskom kraji myslím? ?

Ak správne tomu rozumiem, hlásenie vykonáva zamestnanec dopravnej kancelárie, ktorý je zo ŽSR. A ako je možné, že v Kútoch vopred nahraté hlásenia hovorí mužský hlas zatiaľ čo na väčšine iných staníc je to známy vždy rovnaký ženský hlas? To koľko verzií vopred nahraných hlásení na staniciach na Slovensku existuje?
Plánuje sa upraviť Plánovač cesty na BID ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.