Jančura bude mať mašín aj vozňov dosť. V akom stave budú vozne, to je otázka ale mašiny budú nové, odtiaľ, odkiaľ ich má doteraz a majiteľ si na to dohliadne, aby ich riadne udržiaval.
Jasne a Jancura kampan mieril na Pociatka len tak zo srandy, alebo preto ze netusil kto realne rozhoduje Pozri si kto je akcionarom ZSSK, ocividne ti to trochu unika.
Toto je tak neobjektívny a zavádzajúci článok až my je z teba na grcanie. Ministerstvo dopravy je riadiacim orgánom železničnej dopravy na Slovensku a neriadi železničnú spoločnosť SR, ani RJ, ani iné železničné spoločnosti. Ako za to môže Počiatek so svojim orchestrom.Problém je ten že železničná spoločnosť si mala dávno oddeliť hospodárenie od regionálnych vlakov a rýchlikov od diaľkových vlakom štandardu IC,EC. Regionálne vlaky a R su platené z verejnej služby a môže sa ich prevádzka dotovať. IC a EC sú podľa doporučenia smernice EU vedené na komerčnej báze a nesmú sa dotovať.Keby železničná spoločnosť na IC vlakoch vedela hospodáriť aspoň tak ako RJ, tak by to bolo v poriadku, zbytočná prezamestnanosť, neefektívne plytvanie prostriedkami, neochotný personál, personál nevie anglicky, nemecky. Áno máš pravdu Jančura má na vlakoch stratu( okrem trati BA-KN ) ale platí si to zo svojich, nie zo štátneho. Jančura je v tejto pozícií obetným baránkom a ja na jeho mieste odídem z jej trati tak, či tak. Následujúci scénar bude taký, železnice zrušia IC, na svoje R( ktoré mimochodom chodia každé 2 hodiny ) nasadí súpravy z IC vlakov a pod rúškom R ich bude štát dotovať,, čo na tom , že cesta sa predĺži,veď slovák je zvyknutý. Jančura nezoženie súpravy a mašiny pre zvýšenie počtu , vlaky budú chodiť preplnené a časť cestujúcich sa presunie do rychlíkov. Jančuri nechce dneska požičať nikto ani hnacie vozidlá na 160 km, ani vozne a to bol pýtať aj v Rakúsku. Železnice už dnes pripravujú a chcú vyčleniť časť vozňov z rýchlikov na špeciálnu triedu, aby mali kľud od ostatných a ponúkli časť kapacity.
Nesvojprávny národ nechá ministra-šmelinára stavať diaľnice a rozhodovať o doprave. Tak nás všetkých so svojím orchestrom "presvedčil" o hroznej nerentabilite tých najlepších liniek IC vlakov a dohodol záchranu situácie formou prenesenia tohoto bremena zo štátnych železníc na súkromníka, ktorý sa rozhodol vlastne odísť. Jančura teraz prevezme túto stratovú oblasť, ani by som sa nečudoval, keby vydrel aj nejaké dotácie a so svojim podnikateľským géniom z toho urobí podnikateľský zázrak a my sa budeme všetci zbožne pozerať ako sa to má robiť. V Čechách má aspoň kadejaké problémy, tu na Slovensku sa ani nezapotí a vláda mu už druhýkrát prestrela stôl, hoci nie je ani slovák. ?
Cely Jancurov biznis model je postaveny prave na vysokej vypredanosti spojov a vysokej efektivite prevadzky (vyuzivani vozidiel namiesto dlheho postavania kade-kde). Tak trochu aplikoval v autobusovej doprave to co je uplny standard u aeroliniek.
Mne bohate postačí, keď RJ splní všetko to, čo sám nasľuboval. A keď budem mať garanciu, že na zakúpený lístok sa do cieľa dostanem (hoc aj s malým meškaním), tak môže najlacnejší lístok BA - KE stáť kľudne aj dvojnásobok toho čo dnes. ?
Keď sme v škole robili vzorové kalkulácie na reálnych podkladoch, tak PHM vychádzali tak na tretinu nákladov. Odvtedy sa však všeličo pomenilo (PHM klesli, nebolo mýto), takže tá kalkulácia by mohla byť plus mínus dobrá. Na druhej strane ale treba pozrieť, koľko spojov je úplne vypredaných (hlavne vratné a víkendové), a koľko autobusom musí mať v zálohe (zas tri asi na každý spoj nevypraví) lebo potom môžeš počítať s tržbou o tretinu až polovicu nižšou.
Error 0x007