A jaj, tolko nehod, tak vcerajsok za "zadaril" (myslim to ironicky)
Tie tabule LCD a vsetko co maju, by naozaj mohli vyuzit aj na info o nehodach pripadne odklonoch a pod. Vo Svajciarsku som to zazil v MHD na vlastnej kozi. Je to skvela vec. Ked sa chce, tak da sa to..
Ja zas vodicom MHD davam poklonu, musia mat nervy z olova pomaly.. Ale je to tak ako kolega tu pisal, kazdy jazdi ako sam najlepsie vie, bud dordzuje vsetko striktne a potom naozaj meska velmi vela.. Dolezite je aby nas "ovecky" vo voze doviezol do ciela bez nehody..
Tu BA chyba (metro bohuzial nie je) viac elektrickovych trati. Vyhradene BUS pruhy.. Z roka na rok je to len horsie a horsie.
To ked postava to co planuju vo Vajnoroch (tam kde je teraz Stare letisko) a pribudne tam tolko bytov a ludi (vyse 10 tisic asi), tak to bez predlzenia elektricky (pripadne prepojenie Zlate Piesky a Raca Komisarky cez Vajnory) - to radsej ani nechcem vidiet co bude. Uz teraz je to prepchate aj v tej casti mesta (Vajnory)
Ja práve kvôli týmto záležitostiam ohľadom rôznych kolón, nehôd a zdržaní mám auto odparkované a jazdím verejnou dopravou ... Súhlasím, že s deťmi (tiež ich mám ) a hlavne v zlom počasí či už s deťmi alebo bez nich, je to dosť veľký problém... Ale aj tak si stále myslím, že jazda autom v takýchto podmienkach tiež nie je žiadne terno. A súhlasím s Vami, že zo strany DPB, kedže už majú vo viacerých dopravných prostriedkoch tie informačné tabule, aspoň "operatívne" slovko ospravedlnenia by sa zišlo.
vcera na 98 na pristavnom moste bola buracka 4roch aut smerom na od slimak smerom zo slimaku bola na bajkalskej nehoda..jazda od slimak po novu dobu trvala 40 minut..ked uz sa presla ta nehoda tak znova nehoda bola na pristavnom v smere do petrzalky lebo dve sliepky kukali na nehodu tak sa buchli..na kosickej zas zrazil passat cloveka riesili to cca 3 hodiny..uplne vsetko bolo upchate auta sa snazili kade tade chodit a autobus nemoze len tak si ist hoc jako..nezaubnime ze je obdobie vianoc cize sviatocny polovodici idu von ten kym zaradi jednotku nebodaj dvojku uz je zelena v pecku...a tym padom su velke meskania a ako kazdy jeden zamestnanec ma narok na 30 minutovu prestavku podotykam neplatenu to je jasne..jazdenie tu v ba je sama katastrofa ja sam jazdim atiez mi je luto cestujucich ze cakaju vonku prsi zima je ja to beriem ale zas cestujuci sa nevie vzit do koze vodica a ptoom pride a zacne ti nadavat do k....t do p......c atda to je bezna vec lebo cestujuci vidi iba vinu vo vodicovi..pekny den
jaj, a ked uz tam mame tie super televizory a tabule, tiez by sa nic nestalo keby na nich bezalo, ze sa ospravedlnuju za meskanie sposobene nehodou/snehom/zapchou/.... Ludia by aspon vedeli ze sa nieco stalo.
Dakujem za vysvetlenie. Bohuzial po jednom takomto zazitku vacsina ludi usudi, ze je im jednoduchsie chodit autom (napriklad vramci Petrzalky bola doprava uplne pohodova) a vysledok budu upchate cesty uplne vsade. Pretoze v aute to (na niektorych usekoch) mozno trva podobne, ale je tam teplo, deti sedia v sedacke, da sa im pustit pesnicka a neskocia mi od nudy na cestu (pozdravujem kompetentnych ktori si myslia, ze zastavka Tupolevova je OK ak ako je).
" tak si vodic **** spravil vlastny odbocovaci pruh vedla oficialneho odbocovacieho. Dobre spravil, inak by presiel asi na 3krat svetla.. "
No a o tom to je, že časť vodičov chce prejsť čo najskôr aj za cenu porušenia pravidiel (alebo na hrane pravidiel), iní vodiči idú striktne podľa predpisov, niektorým to nevadí čakať v kolóne. Niektorí si vyčerpajú prestávku podľa zákona, iní sa snažia odjazdiť predpísaný počet kôl a celú trasu, aj keď aj za cenu obrovských meškaní a žiadnych prestávok.
V decembri je každoročne z celého roku najvyššia intenzita dopravy, podobné kolóny tu bývali každý rok v decembri a budú aj teraz, až do vianoc. Včera linky MHD meškali aj okolo 40-50 min a najhoršie sú na tom okružné linky, medzi ktoré žiaľ spadá aj 98. Súvislá zápcha bola nielen na Prístavnom moste, ale prakticky v celom Ružinove aj Novom meste. Ja sám som išiel úsek, čo bežne trvá 5 minút, včera 25 minút (ale toľko isto to trvalo busom ako aj autom..). A pri takých meškaniach cestovný poriadok vôbec neplatí, lebo sa nedá povedať, že všetci vodiči meškajú x minút, ale vtedy sa prejavuje štýl jazdy a odlišný prístup vodičov, preto aj dochádza k zhlukovaniu vozov, vtedy chodia aj 2-3 posebe.
Žiaľ dispečing ešte nie je v takom stave že by toto mohol riadiť.
Večer, keď sa situácia upokojila a kolóny ustali, spoje vynechali asi najskôr preto, že po nepretržitej jazde od striedania (podľa zákona 4 hod), čerpali pracovnú prestávku. Vtedy sa žiaľ stáva aj to, že ju čerpá viac vozov naraz a tie potom chýbajú na trati. Toto sa už síce deje čiastočne s požehnaním dispečingu, ale vždy je v hre zákon a bezpečnosť vodičov.
Ja som siel vcera 98kou od Kukucinovej po Novu dobu cca 17min. Jarosova total v prdeli upchata. Od Novej doby som siel pesi na Bajkalsku a dosiel som zaroven s busom s ktoreho som na Novej dobe vystupil (bol to 4903). Od Bajkalskej to slo plynulejsie uz. Casovo nastupil som 17.44 a 18.01 dosiel na Novu dobu. Inak okolo Slimaka to zacina byt tiez upchate, lebo vsetci IGK volovia sa natrepu z bocnej ulicky tak, ze obmedzia odbocovaci pruh smer Jarosova.. Novinkou vidavam od Polusu velmi vela aut odbocovat na Riazansku, preto ked som sa vcera vracal domov, tak si vodic 4924 spravil vlastny odbocovaci pruh vedla oficialneho odbocovacieho. Dobre spravil, inak by presiel asi na 3krat svetla..
Pre Mata342 - doporucujem, ze pokial vidite zapchy, alebo ze velmi dlho nic nejde, zvolit alternativnu trasu pokial je to mozne. A prejst sa pesi ak to ide nejaky usek a skusit ist inou linkou, ovsem pokial sa priblizuje co najblizsie k cielovej stanici kam potrebujete ist.
Najhorsie je, ze BUS pruhy nie su moc rozsirene, blizia sa Vianoce a obavam sa, ze bude to len horsie. Ja osobne volim moznost co najdlhsie ist elektrickou a nasledny prestup na Bus/T-bus a zacal som aj pesibus?
A to fakt az do vecera? No ak je toto situacia vo stvrtok a v relativne prijemnom pocasi, co bude v zime? V kazdom pripade by to chcelo podla mna trochu fantazie a ked sa zhluknu 2-3 autobusy 2 minuty za sebou a nie su plne, tak ich nejako preriedit (a pokial to ide, zaplnit nimi vzniknutu dieru).
Prosim vas, mate niekto racionalne vysvetlenie pre to co sa dialo vcera poobede? Ja som v spicke (o pol piatej) cakala 30 minut na 98ku, interval by mala mat 7-8 minut takze nesli najmenej 4. To mi ale vobec nenapadlo, ze ked pojdem o 2 hodiny naspat, tak situacia bude uplne rovnaka. Znovu sme cakali vyse pol hodinu (a to som prisla 2 minuty pred predpokladanym odchodom autobusu).
Este chepem ze o pol piatej moze byt nieco s mostom alebo co (aj ked auta podla mna chodili normalne). Ale o siedmej? To naozaj nevedia nejako utriast aby nechodili potom az do polnoci 3 autobusy za sebou a polhodinu nic?
Ak ma mat MHD nejaky zmysel, tak musim mat aspon aku-taku istotu ze v nejakom rozumnom intervale sa dostanem tam kam chcem. Nemozem vsade chodit s hodinovou rezervou. Pre mna je toto signal, ze sa na MHD nemozem vobec spolahnut, a ze cokolvek dolezite kam nemozem prist o polhodinu neskor, asi budem musiet vybavovat inac. Na stranke dpb.sk samozrejme nic, nepovazuju asi za dolezite sa za taketo chaosy ospravedlnit.
Nejak si pozabudol, ze Jancura ma konkurenciu v autobusovej a individualnej doprave.
Ale chapem vas, ze vobec nie ste zvyknuty takto uvazovat, kedze konkurentom ZSSK boli vzdy len ini lobisti na ministerstve financii. Cestujuci boli doteraz vzdy nepodstatni. ?
Žiadny z bodov 1-4. Ale preto, lebo dopravcovia to nechcú. Išlo by to proti nim. A mám pocit, že sú na každom kraji prelezení tak, že objednávateľ je s nimi jedna ruka a to čo povie dopravca si automaticky osvojí.
A SBB by si tu nechcel? Alebo TGV v réžii SNCF, prípadne SNCB? ? ? ?
Vo vzťahu k regiónu:
podstatne prínosnejšie by bolo, keby sa prijalo a dodržiavalo pravidlo "Jazdíš za dotácie, budeš sa integrovať. A povinne!"
Lenže to by v tomto Bananistane musel niekto uvažovať a to bolí. Dodnes som nepochopil, prečo výkony vo verejnom záujme objednáva aj štát (zastúpený Ministerstvom dopravy) a aj región (zastúpený samosprávnym krajom). Konkrétny príklad: trať 131 ŽSR. O čo je celoštátnejšia alebo o koľko menej je regionálnejšia ako 113 alebo 114 ŽSR?
Rovnako ako kľúčovanie dotácií. O čom je potom tá (dez)integrácia? Doteraz nik nebol schopný celoplošne pre celú SR stanoviť rovnaké pravidlá pre základnú dopravnú obslužnosť, ale priživujú sa všetci zúčastnení. Štátna(-y) firma(-y), súkromníci...
Čo takto zaviesť nejaké minimálne štandardy ako najdlhší možný interval medzi spojmi, povinné prípoje, povinnú tarifnú integráciu...? A jedného objednávateľa, ktorý by to objednal celoplošne? Postaviť na to záväzný grafikon a súťažiť jednotlivé linky? S jasnými, nemennými a záväznými pravidlami?
1.Ňedá sa!
2.Vždy sa to tak robilo. / Nikdy sa to tak nerobilo.
3.Ešte nič neprišlo!
4.Všetci sú na obede / večeri!
atď, atď, atď...
BigMac
Vo vzťahu k regiónu:
podstatne prínosnejšie by bolo, keby sa prijalo a dodržiavalo pravidlo "Jazdíš za dotácie, budeš sa integrovať. A povinne!"
Lenže to by v tomto Bananistane musel niekto uvažovať a to bolí. Dodnes som nepochopil, prečo výkony vo verejnom záujme objednáva aj štát (zastúpený Ministerstvom dopravy) a aj región (zastúpený samosprávnym krajom). Konkrétny príklad: trať 131 ŽSR. O čo je celoštátnejšia alebo o koľko menej je regionálnejšia ako 113 alebo 114 ŽSR?
Rovnako ako kľúčovanie dotácií. O čom je potom tá (dez)integrácia? Doteraz nik nebol schopný celoplošne pre celú SR stanoviť rovnaké pravidlá pre základnú dopravnú obslužnosť, ale priživujú sa všetci zúčastnení. Štátna(-y) firma(-y), súkromníci...
Čo takto zaviesť nejaké minimálne štandardy ako najdlhší možný interval medzi spojmi, povinné prípoje, povinnú tarifnú integráciu...? A jedného objednávateľa, ktorý by to objednal celoplošne? Postaviť na to záväzný grafikon a súťažiť jednotlivé linky? S jasnými, nemennými a záväznými pravidlami?
1.Ňedá sa!
2.Vždy sa to tak robilo. / Nikdy sa to tak nerobilo.
3.Ešte nič neprišlo!
4.Všetci sú na obede / večeri!
atď, atď, atď...