1; Keby vodičovi zdôraznil, že do Bratislavy potom pôjde vlakom tak by to hádam vodič SL pochopil...
Je v Slovak Lines výslovne zakázané kombinovanie papierových CL s PCL 100+101 na BČK? Podľa mojich informácii sa to nemá odporúčať - jednak kvôli dvojitému zarátaniu zóny 101 a zdržovaniu vodiča a ostatných cestujúcich...
Príklad 1: V smere do Pezinka si môže cestujúci kúpiť bezplatný lístok napr. po zastávku Trávna z BČK s PCL 100+101. Tam keď príde za vodičom a označí si 3-zónový CL (101+510+520), tak od vodiča dostane registračnú potvrdenku a môže cestovať až do Pezinka.
Príklad 2: Pri ceste z Pezinka si označí tiež 3-zónový CL (520+510+101), na zastávke Trávna v Rači (lebo tam zastavujú pravdepodobne všetky spoje) príde za vodičom a z BČK si kúpi bezplatný lístok na 100+101 napr. po ASMN.
Jeeeej, to je super, že toto dali na svoj web. Nedávno som sa tu čudoval, že som nemohol nájsť na webe DPB tarifu a PP liniek 801 a 901 (ak si dobre pamätám, niekto mi tu potvrdil, že naozaj to tam nie je, resp. nebolo) a v tomto pozerám, že píšu aj o 801 a 901. Prekvapil ma hlavne bod 4 pri linke 801:
"4. Predaj cestovných lístkov uvedených v článku 2.3. je zabezpečený u vodiča. Do konca novembra 2015 platia na linke č. 801 Bratislava Rajka, Rajka – Bratislava aj lístky na prihraničnú dopravu linky Bratislava - Hainburg, Hainburg – Bratislava č. 901, ktoré je možné zakúpiť aj v automatoch pod mostom SNP a na zastávke Einsteinova smer Hainburg aj v predajniach dopravcu.
5. Na území Slovenskej republiky sa predávajú cestovné lístky v mene EUR a na území Maďarskej republiky v mene HUF.
6. Cestovné lístky platné na medzinárodnú prepravu linkou č. 801 sú zároveň platnými cestovnými lístkami aj pre linky MHD č. 90,91,191 do konca novembra 2015."
V bode 5 medzi riadkami píšu, že predaj CL v Rajke v EUR je neoficiálny? A v bode 6 fakt nechápem ako je možné, že CL z komerčnej linky platí aj na dotovaných linkách...
Včera uplynul presne polrok, čo bola 6841-ka naposledy vo výprave, za 10 mesiacov od sprevádzkovania odjazdil tento voz cca 85 dní z 300 možných. Ďakujeme Škodovke, že sa tak vzorne stará o servis troloSORov, dúfam, že si bude DPB uplatňovať voči nej sankcie(napr. podľa článku 15, bod 7 zmluvy o nákupe) a žiadať predĺženie záruky o polroka, čo voz stojí vo vozovni ?
Nikdy som nebol priaznivec SOR-u, ale teraz už stráca kredit aj Škodovka, som strašne zvedavý, čo bude po uplynutí záručnej doby (podľa zmluvy 36 mesiacov alebo odjazdenie 210.000km, aj keď o tých kilometroch silne pochybujem, že by sa niektorému vozu podarilo za 3 roky najazdiť), aké prestoje budú mať vozy potom a koľko to bude DPB stáť.
Osobitnou kapitolou sú 30TrDG, s ktorými sú neustále problémy, ešte šťastie, že do dennej výpravy sú potrebné len 4 vozy z 15-ich. Žiarivým príkladom "kvality" týchto črepov je voz 6115, ktorý bol za necelých 6 mesiacov od sprevádzkovania vo výprave 9 dní. Nechce sa mi vyhľadávať, koľkokrát z nich musel byť vystriedaný pre poruchu, to je proste nonsens. Keby mal niekto v DPB gule, už dávno ich pošle naspäť výrobcovi ako totálny nepodarok, čo v skutočnosti aj je. Tentokrát sa nemôže Škodovka vyhovárať ani na údržbu, keďže ju podľa zmluvy robí sama... ☠ ☠ ☠
Nebude, lebo Bratislava je rozdelena medzi dve zony. Navyse casova platnost listkov je nastavena tak, ze by mala stacit na takmer akukolvek cestu cez prislusny pocet zon - ide v podstate len o nejaky limit zabranujuci opakovanym cestam na jednorazovy listok.
1. V tomto smere ti staci oznacit si trojzonovy listok a oznamit ze ides do Bratislavy. A potom musis dufat ze vodic nebude prilis chapat jeho platnost, lebo ak sa mu pokusis vysvetlit ze takto kombinujes JCL a PCL, tak to nemusi chapat a akceptovat ? Hoci je to v sulade s PP IDS BK.
2. Povies vodicovi ze ides do Senkvic a chces listok do zony 510.
Podobne to funguje pri kombinovani CL v IDS JMK a podla mna je to najlepsie co sa vymysliet da. Cokolvek ine by zahrnalo nutnost hladat nejaky virtualny bod na hranici zony odkial by sa pocitala platnost a potom nejak zabezpecovat aby listok bol vydany s platnostou odtial.
Kombinovanie CL v IDS BK je tak vseobecne riesene velmi blbo (resp. riesene nie je), ale takyto vypocet mi nepride nejaky problematicky. Len bohuzial to takto funguje iba v autobusoch, na zeleznici sa to pouzit neda.
Nie je tam veľký rozdiel. Príklad: Ak by si nastúpil na poslednej zastávke v Bratislave (napr. Vajnorský potok), priložil by si svoj PCL s 100+101, tak dostal by si časovú platnosť 60 minút = 3 zóny (101+510+520).
Ak by si nastúpil na ASMN alebo na Bajkalskej, tak časová platnosť by sa z pôvodného 30 minút = 2 zóny predĺžila o 100+100+101, takže získal by si časovú platnosť 90 minút = 5 zón.
1; Jaaaj, dík. ? Do kelu, veď sám som tu začiatkom novembra písal, že keď som cestoval z Bajkalskej ul. do Pezinka, že na CL je uvedené 30 minút (2 zóny), ale vytlačený čas do kedy presne platí zodpovedá 90 minútam. Totiž k tomu sa pripočítalo ako keby som odtiaľ použil jednorazový lístok, takže 100+100+101 a tak som dostal časovú platnosť tých 90 minút (5 zón). ?
Také isté predlžovanie platnosti (konkrétne o 101+100+100) je aj v opačnom smere (odskúšal som zo Šamorína do Bratislavy). Tam však nerozumiem praktickému využitiu pre cestujúceho - veď keď má PCL pre 100+101, tak 90 minút namiesto pôvodných 30 minút nemá ako využiť. ?
Pretože keď pôjdem z poslednej zastávky v Bratislave, bude mi lístok vo vonkajších zónach platiť výrazne dlhšie, ako keď pôjdem cez celú Bratislavu, pritom v BA idem na električenku, ktorá má časovo neobmedzenú platnosť.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
http://bratislava.sme.sk/c/8085770/autobusove-spojenie-medzi-prihranicnymi-obcami-bude-riesit-baum.html