Reply on: Peon #211107:
Magnetky ako take su nudzova brzda.V pripade ze elektricka zacala zvonit, stlacil bezpecnostny spinac (zachranna brzda), to zapne celustove, elektrodynamicke a magneticke brzdy + zvonec.
Pokial viem, tak sa zachranna brzda vypina vypnutim a zapnutim riadenia (elektricky)
Elektricky od Skody mali vzdy spravidla 2 typy nudzovych brzd:
Nudzova brzda (najucinnejsia brzda) ta brzdi a vyuziva aj pocitac aby optimalne zabrzdila
Zachranna brzda ktora obide palubak a vypne elektrodynamicku brzdu (pouzije sa len kotucova a magnetky) a aj protisklzovu ochranu takze moze dojst k poskodeniu kolies a vyraznemu smyku. Vypina sa myslim rovnako vypnutim a zapnutim riadenia + pootocenim spinaca na doske
Obidve brzdy na Skodackych elektrickach zapnu zvonec.
V pripade nasej 29T/30T sa tlacidlo Nudzova brzda nenachadza a asi sa aktivuje iba rucnym radicom.
Ike
chcel by som Vás predovšetkým upozorniť, že toto nie sú oficiálne stránky Dopravného podniku Bratislava, a.s., takže stanoviská tu rozoberané nie sú oficiálne a môžu, ale aj nemusia zodpovedať skutočnosti.
K samotnej linke 28. Táto linka je v pomerne vyššej miere využívaná cestujúcimi na účely rekreácie. Cez víkendy navyše supluje linku 29. Predpokladám, že toto je jeden z dôvodov, prečo je cez víkendy na linku nasadzované kĺbové vozidlo.
Čo sa týka samotnej linky cez pracovné dni, spoje linky 28 sú posilnené spojmi linky 29. Linka 29 nepatrí k linkám, ktoré by zvykli bývať pravidelne preplnené, ale je možné, že v exponovaných časoch môže nastať situácia, kedy je vzhľadom na počet cestujúcich znížený komfort prepravy, prípadne pri kombinácii viacerých externých faktorov nepoberie všetkých cestujúcich zo zastávky do vozidla.
Ak ste vo vysokom štádiu tehotenstva tak by ste, v rámci možností, nemali cestovať osamote. V prípade, ak sa inak nedá, skúste si na cestu zvoliť menej exponované časy mimo zvýšených dopravných nárokov (tzv. sedlo). Predpokladám, že poradňa má relatívne flexibilné časy a spoje linky 28 nie sú kapacitne nedostačujúce počas celého dňa.