Nie, citujem z tarifnych podmienok ktore su na stranke idsbk.sk. Takze predpokladam, ze na novom webe za 10nasobok beznej ceny su platne dokumenty. ?
"Potvrdením o uzatvorení zmluvy o preprave osôb a o zaplatení cestovného je cestovný lístok v papierovej podobe alebo v elektronickej podobe." (Zákon o cestnej doprave 56/2012 Z. z.)
V zasade suhlasim ze ak si uzavrel zmluvu na celu cestu (kupil si listok na celu cestu), mas pravo na jej realizaciu aj v pripade meskani a tak dalej. Len mam obavy ze nikto celkom nedoriesil ako toto pravo uplatnovat (hoci toto mala byt jedna z prvych veci ktore si mali dopravcovia dohodnut).
V tomto pripade citujes navrh zmluvnych prepravnych podmienok BID z roku 2008. Tieto podmienky nikdy nevstupili do platnosti, napokon slovenska legislativa ani pojem "zmluvne prepravne podmienky" nepozna (u nas je to prepravny poriadok).
Uzatvoril som zmluvu s BID, podla ktorej ma ma prepravit spojmi uvedenymi v cestovnom poriadku a), alebo mam pravo na nahradnu dopravu b).
Z toho vyplyva, ze ak si kupim listok na cas, v ktorom by som sa mal podla cestovneho poriadku prepravit a spoj sa omeska, tak mam pravo na nahradnu dopravu v cene listka.
Áno, ale meškajúci spoj A a nestihnutý spoj B resp. vypršaná platnosť lístka skôr ako príde spoj B podľa mna nespadá ani do a) ani do b). Možno keby mali byť podľa cp priamo nadväzujúce.
"Obsahom tohto záväzku je jednak záväzok dopravcov prepraviť cestujúceho z nástupného do cieľového miesta riadne a včas spojmi uvedenými v cestovnom poriadku a za podmienok uvedených v ZPP BID a TARIFNÝCH PODMIENOK BID, "
Ak teda uzatvorím zmluvu o preprave osôb, tak mám právo
a) na prepravu z nástupného do cieľového miesta riadne a včas (!) spojmi uvedenými v cestovnom
poriadku
b) na náhradnú prepravu do zastávky, po ktorú som zaplatil cestovné, iným spojom tej istej autobusovej linky alebo iným spojom inej autobusovej linky toho istého dopravcu
"Ak sa niektorý spoj zruší alebo ak sa preprava na ňom preruší alebo zastaví, cestujúci s platným cestovným lístkom má prednostné právo na náhradnú prepravu do zastávky, po ktorú zaplatil cestovné, iným spojom tej istej autobusovej linky alebo iným spojom inej autobusovej linky toho istého dopravcu."
"V systéme BID dochádza k plneniu prepravnej zmluvy viacerými dopravcami. Každý dopravca zúčastnený na tejto preprave zodpovedá za prepravu v tej časti dopravnej cesty, ktorú zaisťuje. "
Podľa mňa teda existuje prepravná povinnosť voči cestujúcemu, aj keď sa preprava omešká. Hlavný problém ale je, že ani v BID netušia, ako by sa to malo riešiť...
Ale to platí už aj teraz pri prestupe. Resp. neplatí. Lebo keď Ti mešká prvý spoj tak pri prestupe nestihneš ten plánovaný "druhý" spoj (druhej linky), ale stihneš až neskorší spoj druhej linky. A ten ide načas - tam Ti ale skončí platnosť lístka skôr ako si si naplánoval výstupnú zastávku, v horšom prípade Ti vyprší platnosť lístka v čase keď ten spoj druhej linky iba príde. To, či platí lístok aj po vypršaní času, lebo si si naplánoval prestúpiť ale prvý spoj výrazne meškal, je podľa mňa otázka na právnikov..
2. Podľa mňa si nemusí. Dopravcovia pod hlavičkou IDS ponúkajú zákaznikovi že ho odvezú z bodu A do bodu B za určitý čas a cenu. Zákazník si podla ich CP vyberie službu (lístok), ktorý mu vyhovuje a zaplatí ho. To že dopravca nedodrží CP už nie je vina zákazníka a preto by nemal znášať dodatočné náklady na cestu.
1. Standardne neskombinujes. Doplatok mozes kupit len u vodica. Hoci v tebou uvedenom pripade by to slo oznacenim 15 minutoveho listka v Zahorskej Bystrici, pretoze tym ze listok je na dve zony a ty potrebujes len jednu, nevadi ti jeho oznacenie uz v zone 101.
2. Ano. Asi nie.
Príklad. Mám PCL na 100+101, cestujem do 215. Tak si v automate kúpim 15' lístok. Ako ho skombinujem v autobuse SL s PCL?
Čo ak si v Stupave kúpim 60' lístok a cesta má trvať na Patr príklad 20 minút, ale autobus mešká 50. V SL mi lístok platí podľa CP (bez debaty), ale, čo ak chcem prestúpiť? Vinou SL si musím kupovať ďalší JCL? Vrátia mi za to peniaze?
Podľa mňa sa mýliš. Teraz som si študoval novú tarifu resp. PP IDS:
B.8.2 Bonusová zľava pre držiteľov kariet BMK sa poskytuje držiteľom BMK, ak:
a) držiteľ BMK je občanom s trvalým pobytom na území hlavného mesta Slovenskej republiky Bratislava,
b) držiteľ si zakúpi PCL, ktorého územná platnosť zahŕňa zóny 100 + 101,
c) platbu za zakupovaný PCL zrealizuje bezhotovostne prostredníctvom
BMK.
B.8.3 Pre získanie bonusovej zľavy na BMK je potrebné:
a) pred prvým použitím BMK ako nosiča PCL aktivovať dopravnú funkcionalitu na jednom z určených predajných miest,
b) aktivácia BMK sa vykoná na základe vyplnenej žiadosti o aktiváciu BMK, ktorú získa priamo na predajnom mieste a po predložení preukazu totožnosti, ktorým sa osvedčí trvalý pobyt v Bratislave,
d) pri aktivácii bude držiteľovi BMK do čipu karty zapísaný typ PCL (obyčajný, žiacky, študentský, dôchodcovský). Držiteľ s nárokom na zľavnené cestovné bude povinný preukázať nárok na zľavu podľa tejto tarify, pokiaľ nie je vedený v aktuálnej databáze dopravcu,
e) na aktivovanej BMK bude jej držiteľovi zapísaná platnosť bonusovej zľavy, odo dňa aktivácie do konca platnosti BMK,
---
Z toho mi vyplýva, že PCL je nutné na BMK narhať len pri aktivácií dopravnej funkcionality a zľavy BMK (aj to som si nie istý). Čo sa deje ďalej, to už nie je definované a potom by malo platiť to, čo je napísané aj pri BMK a zhoduje sa to s odsekom B.8.2. A ešte fór. Nikde tam nie je spomenuté, že tú platbu za električenku musí vykonať držiteľ BMK SVOJOU BMK. Skúsim si to nechať vysvetliť osobne, ale pokiaľ nezmenia PP, tak v januári budem trvať na tom, aby mi nahrali električenku so zľavou na ISIC.
Praveze ani po zavedeni prvej etapy to nebol az taky rozdiel. Aj vtedy bola zlava, ale tam to bolo okolo 30% zakladnej ceny bez PCL (raz bola väcsia zlava, raz mensia, neviem preco), zatial co po zavedeni novej tarify je rozdiel uz spominanich vyse 50%. Takze aj ked vseobecne zdrazeli listky, ja som platil este menej ?
810zssk