Vsetko, co som citoval, sa nachadza
- v platnom prepravnom poriadku, na ktory si dal link
- alebo v Zakone o cestnej doprave.
Cize co som citoval, to plati. A vyplyva z toho to, co som napisal, ze z toho vyplyva. ?
Dakujem za odkaz na dokument.
---------------------------
"Potvrdením o uzatvorení zmluvy o preprave osôb a o zaplatení cestovného je cestovný lístok v papierovej podobe alebo v elektronickej podobe." (Zákon o cestnej doprave 56/2012 Z. z.)
"Obsahom zmluvy je záväzok dopravcu prepraviť cestujúceho z nástupného do cieľového miesta riadne a včas spojmi uvedenými v cestovnom poriadku za podmienok uvedených v PP IDS BK" (Prepravny poriadok BID, verzia platná od 01.11.2015)
"Ak sa niektorý spoj zruší alebo ak sa preprava na ňom preruší alebo zastaví, cestujúci s platným cestovným lístkom má prednostné právo na náhradnú prepravu do zastávky, po ktorú zaplatil cestovné, iným spojom tej istej autobusovej linky alebo iným spojom inej autobusovej linky toho istého dopravcu." (Zákon o cestnej doprave 56/2012 Z. z.)
"V systéme IDS BK dochádza k plneniu zmluvy viacerými dopravcami. Každý dopravca zúčastnený na tejto preprave zodpovedá za prepravu v tej časti dopravnej cesty, ktorú zaisťuje" (Prepravny poriadok BID, verzia platná od 01.11.2015)
V sucasnych tarifnych podmienkach sa nic take neuvadza, pretoze ziadne ZPP BID neexistuju, cize odvolavka na ne by bola nezmysel. Platny prepravny poriadok je toto: http://www.idsbk.sk/download/1446135200164zld6lxr.pdf
Na webe IDS BK sa nachadzaju aj starsie verzie materialov.
Nie, citujem z tarifnych podmienok ktore su na stranke idsbk.sk. Takze predpokladam, ze na novom webe za 10nasobok beznej ceny su platne dokumenty. ?
"Potvrdením o uzatvorení zmluvy o preprave osôb a o zaplatení cestovného je cestovný lístok v papierovej podobe alebo v elektronickej podobe." (Zákon o cestnej doprave 56/2012 Z. z.)
V zasade suhlasim ze ak si uzavrel zmluvu na celu cestu (kupil si listok na celu cestu), mas pravo na jej realizaciu aj v pripade meskani a tak dalej. Len mam obavy ze nikto celkom nedoriesil ako toto pravo uplatnovat (hoci toto mala byt jedna z prvych veci ktore si mali dopravcovia dohodnut).
V tomto pripade citujes navrh zmluvnych prepravnych podmienok BID z roku 2008. Tieto podmienky nikdy nevstupili do platnosti, napokon slovenska legislativa ani pojem "zmluvne prepravne podmienky" nepozna (u nas je to prepravny poriadok).
Uzatvoril som zmluvu s BID, podla ktorej ma ma prepravit spojmi uvedenymi v cestovnom poriadku a), alebo mam pravo na nahradnu dopravu b).
Z toho vyplyva, ze ak si kupim listok na cas, v ktorom by som sa mal podla cestovneho poriadku prepravit a spoj sa omeska, tak mam pravo na nahradnu dopravu v cene listka.
Áno, ale meškajúci spoj A a nestihnutý spoj B resp. vypršaná platnosť lístka skôr ako príde spoj B podľa mna nespadá ani do a) ani do b). Možno keby mali byť podľa cp priamo nadväzujúce.
"Obsahom tohto záväzku je jednak záväzok dopravcov prepraviť cestujúceho z nástupného do cieľového miesta riadne a včas spojmi uvedenými v cestovnom poriadku a za podmienok uvedených v ZPP BID a TARIFNÝCH PODMIENOK BID, "
Ak teda uzatvorím zmluvu o preprave osôb, tak mám právo
a) na prepravu z nástupného do cieľového miesta riadne a včas (!) spojmi uvedenými v cestovnom
poriadku
b) na náhradnú prepravu do zastávky, po ktorú som zaplatil cestovné, iným spojom tej istej autobusovej linky alebo iným spojom inej autobusovej linky toho istého dopravcu
"Ak sa niektorý spoj zruší alebo ak sa preprava na ňom preruší alebo zastaví, cestujúci s platným cestovným lístkom má prednostné právo na náhradnú prepravu do zastávky, po ktorú zaplatil cestovné, iným spojom tej istej autobusovej linky alebo iným spojom inej autobusovej linky toho istého dopravcu."
"V systéme BID dochádza k plneniu prepravnej zmluvy viacerými dopravcami. Každý dopravca zúčastnený na tejto preprave zodpovedá za prepravu v tej časti dopravnej cesty, ktorú zaisťuje. "
Podľa mňa teda existuje prepravná povinnosť voči cestujúcemu, aj keď sa preprava omešká. Hlavný problém ale je, že ani v BID netušia, ako by sa to malo riešiť...
Ale to platí už aj teraz pri prestupe. Resp. neplatí. Lebo keď Ti mešká prvý spoj tak pri prestupe nestihneš ten plánovaný "druhý" spoj (druhej linky), ale stihneš až neskorší spoj druhej linky. A ten ide načas - tam Ti ale skončí platnosť lístka skôr ako si si naplánoval výstupnú zastávku, v horšom prípade Ti vyprší platnosť lístka v čase keď ten spoj druhej linky iba príde. To, či platí lístok aj po vypršaní času, lebo si si naplánoval prestúpiť ale prvý spoj výrazne meškal, je podľa mňa otázka na právnikov..
2. Podľa mňa si nemusí. Dopravcovia pod hlavičkou IDS ponúkajú zákaznikovi že ho odvezú z bodu A do bodu B za určitý čas a cenu. Zákazník si podla ich CP vyberie službu (lístok), ktorý mu vyhovuje a zaplatí ho. To že dopravca nedodrží CP už nie je vina zákazníka a preto by nemal znášať dodatočné náklady na cestu.
1. Standardne neskombinujes. Doplatok mozes kupit len u vodica. Hoci v tebou uvedenom pripade by to slo oznacenim 15 minutoveho listka v Zahorskej Bystrici, pretoze tym ze listok je na dve zony a ty potrebujes len jednu, nevadi ti jeho oznacenie uz v zone 101.
2. Ano. Asi nie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk