Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ................ #210906:
L39 a L78 nemôžeš zlúčiť do jednej, pretože L39 nemôžeš ťahať k Malej scéne, pretože by zanikol veľmi využívaný prestup na Zochovej medzi linkami 39 a 93.
Takisto sa nedá skrátiť ani L84. A L78 možno nejako rozumne skrátiť, ale určite nie zrušiť.
Reply on: ................ #210906:
Čo vlastne navrhuješ pri linke 78? Vo svojom prísprvku totiý navrhuješ upraviť jej trasu a o kúsok ďalej ju zrušiť?
................

................

Reply on: TeBeCe #210875:
Znamená to, že trolejbusové linky sa meniť nebudú?
................

................

Ja som toho názoru, že ak to myslíme s električkovou dopravou ako nosným systémom vážne, bolo by vhodné:
- skrátiť 28 po Molecovu (kým nie je spravená tak po Botanickú záhradu, kvôli prestupu)
- skrátiť 30 pod Most SNP
- zmeniť 39 na nosnú linku, interval 6/10/6/10 od Chatam Sofér rovno po nábreží k Malej scéne, odtiaľ ako 78 k Slovnaft aréne a ďalej po terajšej trase na Súhvezdnú (vybrané spoje cez Astronomickú až na Čiližškú, cez víkend žiadne) - vieme, že elina by sa na Karadžičovu hodila a vieme, že nie je tak skoro reálna. Ak prestupujú Dlhé Diely, prečo nie Slávičie údolie?
- zmeniť 50 obojsmerne cez Most Apollo (je ale otázne, či by sa to vzhľadom na vzkm oplatilo)
- skrátiť 84 po Bosákovú (mimo rannej špičky, lebo načo pri ceste historického centra alebo obchodnú prestupovať na elinu, keď ide priamo bus?)
- zrušiť 31 a 78
- 133 a 29 by som nechal v rannej špičke (29 aj v čase rekreačnej dopravy).
Do Petržalky určite dve linky, podľa mňa 1 a 3, 8 točit na Námestí Ľ. Štúra a 6 nechať aj cez víkend, vtedy ale skrátenú po Šafárikovo námestie, povedzme v čase od 10 do 22 hod.

Podobných zmien by sa malo po meste urobiť samozrejme viac.


ALE! Ak to myslíme vážne. Električky sú však dnes reálne extrémne pomalé a predovšetkým nespoľahlivé (vkuse nejaký prestoj). Ak by boli doplnok k metru, tak ešte ok, ale metro nemáme (som toho názoru, že ani nepotrebujeme) a preto by mali byť nosné. No to znamená, segregované, žiadne neriadené prejazdy, čo najviac mimoúrovňových riešení atď. Aby električky stáli len na zastávkach.
Kým tomu tak nie je, preferujem riešenia typu celodenná 133 a pod.


Napadá mi otázka, bolo by, ak by sa teoreticky našli financie na vozidlá a vodičov, technicky možné zaviesť u električiek 6 minútový či dokonca lepší interval, miesto 7,5 minútového, pri zachovaní dvojlinkového variantu? Povedzme, že napríklad v Karlovej Vsi by šiel voz v jednom smere v priemere každých 90 sekúnd, v prípade piatej posilovej linky ešte častejšie, teda 50 krát počas hodiny (100 krát ak rátame oba smery)? Ďakujem za odpoveď.
Reply on: m@jo #210903:
Celý ten dokument pôsobí dojmom, že je to iba skopírovaný minuloročný dokument a Weigl doňho podopisoval zopár svojich chuťoviek.
Pre zaujímavosť prinášam info, ktoré možno nie každý vie:

- Na BMK sa dá nahrať ZŤP, ale z nej už 10% zľava nie.
- PCL sa nedá platiť z kreditu dopravnej karty.
- do 2 zón súčasne patrí nielen obec Zálesie so svojimi zastávkami (zóny 610 a 710), ale dokonca aj zastávka "Bratislava,,Logistické centrum" (zóny 101 a 610).

- SeniorPas sa dá nahrať na akúkoľvek kartu dopravcu v IDS BK.
- "prečipovať" kartu osobne v predajni DPB musia iba tí, ktorí prichádzajú o 100% zľavu v cestovnom (napr. držitelia Zlatej Jánskeho plakety).

- ZSSK mi neodpísala jednoznačne či je možné PCL kúpiť aj na staniciach v Bratislave, ktoré nie sú vybavené systémom KVC (napr. Lamač): "v stanici Bratislava-Lamač predávajú lístky len zmluvný predajcovia ( nie pracovníci ZSSK), preto ak máte možnosť zakúpte si lístky v inej pokladnici v Bratislave. Cestovné lístky si viete zakúpiť aj vo vlaku, ale je potrebné sa aktívne prihlásiť vlakvedúcemu."
Nerozumiem, to ako PCL je možné kupovať aj vo vlaku? Ide o opakovaný predaj ako v Slovak Lines, že len PCL s rovnakou zónovou a časovou platnosťou ako ten predchádzajúci?

- "preprava bicykla vo vlakoch je spoplatnená sumou 1.50 € alebo je možné zakúpiť týždenný lístok v hodnote  6,00 €."

- "lístok na bicykel je sieťový, to znamená, že je platný vo všetkých zónach." To bola asi odpoveď na moju otázku či sa preprava batožín riadi podľa Cenníka IDS BK. Takže (na rozdiel od bicykla) asi áno.

V Cenníku IDS BK je uvedená iba výnimka, že "pre prepravu bicyklov sa v železničnej doprave uplatní cena podľa cenníka železničného dopravcu."
To myslia vážne s tým intervalom električky v Petržke?
Teraz 95 ide 5/7,5/5 // 7,5, po novom tak isto, ale električka 8/8/8 // 15, čiže prestup bude na električku cez víkend len z každej druhej 95 a cez týždeň iba náhodou?
Si robia p.del ?
Na takú električku sa môžem z vysoka vy... ?

Ešte ďalšia zmena je 41 na hl.st. len ráno, poobede už nie.
Reply on: Peon #210783:
Dozvedel som sa, že tá 90-minútová časová platnosť bola v poriadku, lebo pri použití PCL pre zóny 100+101 v autobuse Slovak Lines sa pri ceste (do Pezinka dve regionálny zóny 510+520 = 30-minútový lístok za 0,90 € / 0,81 € z karty) posúva časová platnosť o 3 bratislavské zóny (100+100+101) na úroveň 5-zónového lístka. A ten platí 90 minút.
Reply on: 810zssk #210886:
#sťažujtesaihneďnarozporsozadaním.
Reply on: bicyklista #210896:
Ak chces zlikvidovat konkurenciu, tak Ti nevadi ze budes nejaky cas vozit ludi za 2 eura. Pokryje to sice len naftu a mytny poplatok, mozno este balenu vodu ale za ten pocit ked vies ze po pol roku konkurencia skrachuje to stoji.

Potom moze stat listok kludne aj 10 eur, cestujuci zaplati, nebude mat na vyber...
Reply on: bicyklista #210896:
A porovnávaš medzimestskú a mestskú dopravu ☠
Reply on: bicyklista #210896:
Same hovadiny. Podla toho co pises posudzujem, ze si MHD v Bratislave nikdy nesiel.
Reply on: bicyklista #210896:
Auto je zadarmo, olej, pneumatiky, údržba tiež, poistku platiť netreba?
To mi asi niekto ťažko vysvetlí prečo lístok z autobusovej stanice BA do Nitry autobusom Regio Jetu (klimatizovaným, na sedenie, WIFI, nápoj v cene) je za 2 EUR a MHD (na státie, zima, ožratý hlučný a smradlavý spolucestujúci) do Karlovej Vsi 1,20 EUR. Úradníci to "celkom šikovne" pokalkulovali aby zdražením jednorazového cestovného za 1 hod. cestovania MHD (o pol hodinovom a štvrťhodinovom lístku ani nehovorím-tie sú v BA skoro nepoužiteľné), resp. neraz státia pod prístreškom na zastávke, tak úspešne zatraktívňovali MHD. Mne cestovanie autom vychádza výhodnejšie - za jednu cestu si kúpim liter benzínu a ten pri danej jazde neminiem. Takže alternatíva cestovania do práce - bicyklom alebo autom.
Reply on: Jajboli #210893:
Odporucil by som Vam menej pisat a viacej citat. Zistili by ste ze:
1. V uvedenom navrhu je linka 28 nahradena linkou 30.
2. Tym padom spojenie Lafranconi - Eurovea by zostalo bez zmeny.
3. Tym padom spojenie Patronka - Eurovea by sa dokonca zlepsilo (dnes s prestupom, po novom priamo).
Reply on: Jajboli #210892:
Zatiaľ jazdí 15 jednosmerných 29T ForCity Plus a 15 obojsmerných Škoda 30T ForCity Plus. Do konca roka 2015 by mali zaradiť do výpravy ešte 15 obojsmerných ... zvyšných 15 jednosmerných má prísť až v prvých mesiacoch roka 2016

http://imhd.sk/ba/vozidla/evidencny-stav
Vidím že tu preberáte bus 28 a jej možné skráítenie po Molecovu. upozorním len na niekľoko faktov, na zástavke Lafranconi je húfne využívaná na prestup k Eurovei, rovnako využívaná študákmi zo smeru Eurovea k ŠD Družba, prírodovedeckej fakulte a obyvateľmi Dlhých Dielov. A koľkí z 28-čky prestupujú na Patrónku, na to ste mysleli? Odporúčam sa ísť pozrieť, potom tárať. Nevidím zmysel skracovať úspešné linky, ktoré ukazujú svoje odpodstatnenie a práve na tomto fóre ma to zaráža, lebo človek by očakával že podporujete MHD. Koľkokrát je človek ochotný prestupvať? 3x? osobne poviem že už pri dvoch prestupch máme výrazné časové straty, nieto pri troch. Nedivím sa nárastu áut, koľkí sa nechajú bezerovať DPB ďalšími prestupmi? Využívané spoje by malo DPB práve podporovať, nie likvidovať.
Zdravím, viete mi prosím povedať či už jazdí v meste všetkých objednaných 60 nových električiek? A koľko má vlastne mesto celkovo električiek a bude ich potrebovať vrátane Petržalky? Ďakujem
Reply on: MatejBA #210862:
Iba čiastočne, prestup trebars na Lafranconi na eliny smer KV ostáva zachovaný. Smer DD je to horšie.
Reply on: juraj.k #210887:
Poslal som už Primátovi E-mail ohladom tohto . zavesím sem potom túto ´´Konverzáciu´´?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.