Áno, veď takisto ako študenti a invalidi budú naďalej cestovať bezplatne a pravidelní cestujúci zas na traťové predplatné, lebo vo vlakoch bude platiť duálna tarifa. Nie je povinné využiť tarifu IDS.
Do 8. novembra s ružovou kartou bezplatne, teda bez zmeny, od 9. nov. do 31. dec. bezplatne len diamantoví s ružovou kartou a preukážkou k diamantovej plakete. Počas tohto obdobia si majú diamantíci vybaviť PCL s 90 %-nou zľavou, a tou kartou budú môcť cestovať od 1. januára s 90 %-nou zľavou, alebo od dňa jeho vystavenia.
Zlatí nedostanú extra zľavu 90 %? Neviem, treba si prelistovať nový PP IDS BK.
Osobný názor: zlato, diamant, protifašistickí, protikomunistickí, + rodinní príslušníci ... to sú už teda vyvolení. To už skoro, ako u MÁV, kde lišta zliav je ako blok pred Vianocami. ?
Ešte z webu IDS BK: "Seniori nad 70 rokov budú môcť do 31.12.2015 cestovať na všetkých linkách (mimo železničnej dopravy) bezplatne len na základe občianskeho preukazu."
Takže tí ktorí si nevybavili u ZSSK preukaz na bezplatné cestovné (kým si vybavia SeniorPas) budú môcť napriek spusteniu IDS BK použiť iba tarifu ZSSK za 0,15 € za každých začatých 50 km?
Rozumie niekto tomuto? Reagujem na svoj príspevok kde som zistil, že môjmu otcovi, ktorý má Zlatú Jánskeho plaketu platí PCL až do 26. 9. 2016. Dal som tam aj screenshot z eshopu DPB a to isté mi to zobrazuje aj teraz. Lenže na webe IDS BK som sa dočítal:
http://www.idsbk.sk/oznamy/ef3f3-informacia-o-prechodnom-obdobi-pre-vybrane-skupiny-cestujuci/
"Darcovia krvi s trvalým pobytom v Bratislave, ktorí majú dnes vybavený bezplatný PCL (ružová BČK) budú môcť cestovať na linkách do 08.11.2015 cestovať na linkách MHD (číselné označenie 1 až 212 a 525) na území zón 100+101 bezplatne len s touto kartou. Obdobie prvých ôsmych dní je určené na nastavenie BČK tak, aby bola použiteľná na štandardnú tarifu.
Od 09.11.2015 do 31.12.2015 budú môcť bezplatný PCL využívať len držitelia Diamantovej Janského plakety, pričom okrem ružovej BČK sa budú musieť preukázať aj preukážkou k diamantovej plakete prof. MUDr. Janského. Obdobie do konca roka je určené na nové nastavenie BČK (bude možné použiť súčasnú BČK) a následne zakúpenie PCL.
Od 01.01.2016 už bude možné cestovať len s novým PCL s 90 % zľavou."
Som nevedel, že "Tu bude nový elektronický označovač. Prosíme, použite vedľajší" dajú aj do preplnenej K2S na L9.
Stále chýbajú zónové mapky u nás na zastávkach (ale plech už vymenili za veľký!!!), na žel. stanici informačný plech stále oblepený excelovským CP, upozornením na to, že v tomto tarifnom bode sa nepredávajú lístky a smernicou správania sa v priestore žel. staníc. Vo vlakoch nie sú informačné letáky, v autobusoch nie sú informačné letáky, na seneckej stanici stále len dúhová mapka Záhoria. Každý vie, že sa pripravujú nové lístky v Bratislave, ale to už nie, že už o 2 dni. O doprave v regióne ani len zmienka nikde...
Toto celé hovorí sám o sebe: dezintegrácia dezorientovaných dopravcov pod krídlami MinDop a VÚC.
Aha, takze najnovsie je dolezita vacsina vykonov. Tak to bude aj vacsina listkov, nie? Cize potom je aj zdrazenie 60 minutoveho listka irelevantne, lebo je to mensinova zalezitost.
Uvedomujes si, ze na hodinovy listok nemusis cestovat LEN v Bratislave a v MHD? Ale aj vlakom ci regiobusom mimo mesta? Napriklad zo Zohora do Lamaca je to €1.24 cez web SlovakRail (viac osobne) - takto ta to listkom vyjde na €1.20 a usetris. Pripadne vystupis v DNV/Lamaci a busom sa odvezies kam potrebujes v zone 101 a to stale na 1 listok.
Takže to môžeme zhrnúť, že spomínať infláciu nemá v súčasnosti zmysel. Ide o jednoduchú naučenú frázu, ale treba aj trošku sledovať, kedy ju možno použiť.
Rovnako tak nezmyselné je tvoje tvrdenie, že 9% cestujúcich (neaktuálna štatistika, tak nech by ich dnes po zavedení IDS bolo dajme tomu do 15%), ktorí cestujú 31-60 minút, tvorí majoritu všetkých cestujúcich ?
Ak je podstatná väčšina výkonov DPB v nočných spojoch a zmena cien je kvôli zmene cenovej hladiny, tak by to sedelo a DPB sleduje defláciu, ktorú ŠÚSR vykazuje posledného pol roka.?
V roku 2011 stál hodinový lístok 70 centov. Teraz 1,20€. Podľa mesta a DPB vzrástli za posledné štyri roky ceny o 70%, podľa oficiálnych štatistík o 5%.
Dnes som pozeral, ako informujú o IDS jednotliví dopravcovia a musím povedať, že je to (na veľké prekvapenie) veľká katastrofa. DPB taká slabšia demoverzia, pri Slovak Lines neviem, či sa informácie týkajú súčasnej etapy, alebo od 1.11. a na stránke ZSSK je ako top story spor s RegioJetom. ?
V hospodárstve nastáva jav, ktorému sa hovorí inflácia. Veľmi zjednodušene je to postupné a prirodzené zvyšovanie objemu peňazí v obehu. To spôsobuje, že klesá hodnota peňazí a jednotka meny dnes má menšiu hodnotu ako jednotka meny včera. To prirodzene vedie k zvyšovaniu platov aj cien väčšiny tovarov.
Zvyšovanie cien znamená zvyšovanie nákladov, o. i. aj na dopravu a jej prevádzku (cena opravy, cena pohonných hmôt, náklady na bežnú údržbu). Tržby z cestovného v MHD pokrývajú iba časť nákladov, zvyšok vykrýva mesto, ktoré si objednáva dopravu vo verejnom záujme. Rozdielne pomery tržieb a nákladov sa líšia nie iba v linkách (t.j. L21 vs. L54), ale aj v jednotlivých spojoch (L21 v čase o 8:00 a L21 v čase o 22:00).
V bratislavskej MHD pokrývali v roku 2012 tržby z cestovných lístkov cca 33 % nákladov (MHD teda bola stratová). Zvyšok sa vykryl inými výnosmi a samozrejme dotáciou mesta (v ktorého záujme je prevádzkovať verejnú dopravu).
Miera inflácie za posledné roky sa prejavuje zvýšenými nákladmi na údržbu, pričom cena jednorázových cestovných lístkov zostávala na rovnakej úrovni, teda mesto musí kryť väčšiu stratu. Tú vykrýva zo svojich zdrojov - napr. z daní.
Z hľadiska marketingu je pri výbere, či zvýšiť ceny cestovného vo forme jednorázových cestovných lístkov alebo predplatných jasná priorita. "Vernostná zľava" v podobe predplatných lístkov by sa mala vždy zvyšovať ako posledná. Naopak, zvýšenie jednorázových lístkov až tak nebolí a navyše môže dotlačiť zákazníkov kúpiť si predplatný lístok.
Ostatne, ak by sa ceny cestovného nezvyšovali, neznamenalo by to, že by sa nezvyšovali náklady na prevádzku MHD. Mesto by muselo stratu vykrývať väčším objemom financií. Zvýšenie cestovných lístkov spôsobí, že zvýšené náklady sa prenesú priamo na cestujúcich, teda nie na tých, ktorý MHD (práve) nevyužívajú. Zjednodušene: pokojne mohli ostať ceny cestovných lístkov na úrovni 5 SKK (0,16 €) za základný lístok, no ver tomu, že za MHD by ste nepriamo platili aj vtedy, ak by si ju nevyužívali. Cena lístkov je určitý kompromis a kvôli inflácii musí pomaly a pozvoľne rásť.
V súčasnom zvyšovaní má zvýšenie ceny navyše protihodnotu (ktorá je podľa môjho názoru cennejšia ako samotné zvýšenie): môžete využívať viacero druhov dopravy. Ako bolo spomenuté vyššie, ako každá zmena, aj táto sa dotkne ľudí rôznym spôsobom, no počet ľudí, ktorí si prilepšia je určite vyšší ako ten, ktorým sa cestovanie zhorší.
ufo