Priznám sa, že som veľký fanúšik IDS od jeho prvej koncepcie a tiež som pozorne sledoval jeho vývoj. Na 1. novembra sa teším a už som si naplánoval aj testovaciu jazdu. No jedným dychom dodám, že ten systém je (prepáčte) v súčasnosti brutálne komplikovaný. Je mi jasné, že niektoré vlastnosti sú imanentné, niektoré neprešli cez tvrdohlavosť dopravcov a s ohľadom na toto celé, je to, čo vznikne 1.11.2015, skutočne grandiózny úspech. Práve preto ma mrzí a mám obavy, že to verejnosť neprijme pozitívne.
Čudné správanie zóny 100 tu odkomunikované bolo, Zálesie viac menej tiež. Ale samotné cestovanie je veľmi komplikované. Počnúc od označovania lístkov, ktoré bude všade odlišné, ktoré bude iné pri prestupoch, ktoré bude iné pri kombinovaní s električenkou. Niekde budú predplatné lístky použiteľné, niekde nie, niekde sa budú dať kúpiť za jazdy, niekde nie, niekde nahlasujem konkrétne čísla zón, niekde nie. Ako človek, čo na túto stránku chodí 13 rokov a teda v doprave sa celkom vyzná, mám problém niektoré veci si zapamätať, či predstaviť praxi.
To celé naráža aj na to, ako bude ochotný personál (už sa mi stalo, že ma na relácii Vinohrady - HlSt vysmial vo vlaku revízor, že mu dávam bankomatovú kartu [pozn. BMK s nahranou električenkou]) a ako to pochopia ľudia, ktorí dnes nemajú ani predstavu, že sa niečo 1. novembra bude diať.
Čudné správanie zóny 100 tu odkomunikované bolo, Zálesie viac menej tiež. Ale samotné cestovanie je veľmi komplikované. Počnúc od označovania lístkov, ktoré bude všade odlišné, ktoré bude iné pri prestupoch, ktoré bude iné pri kombinovaní s električenkou. Niekde budú predplatné lístky použiteľné, niekde nie, niekde sa budú dať kúpiť za jazdy, niekde nie, niekde nahlasujem konkrétne čísla zón, niekde nie. Ako človek, čo na túto stránku chodí 13 rokov a teda v doprave sa celkom vyzná, mám problém niektoré veci si zapamätať, či predstaviť praxi.
To celé naráža aj na to, ako bude ochotný personál (už sa mi stalo, že ma na relácii Vinohrady - HlSt vysmial vo vlaku revízor, že mu dávam bankomatovú kartu [pozn. BMK s nahranou električenkou]) a ako to pochopia ľudia, ktorí dnes nemajú ani predstavu, že sa niečo 1. novembra bude diať.
Danny
Najviac ma na tom zaráža, že som pravidelný dlhoročný čitateľ IMHD, fanúšik MHD a napriek tomu, pre pomernú komplikovanosť systému sa v tom strácam. Od začiatku som pozorne sledoval vývoj v BID. A aj tak sa v tom zamotávam. A to si pripadám ako fanúšik tejto témy. Inak povedané neviem si predstaviť, ako sa budú v tom orientovať bežní cestujúci, ktorí nie sú ani fanúšikovia a celú verejnú dopravu majú u prdele, hoc ju využívajú.
Ja si každopádne zakúpim mesačník ?