Reply on: AAA #210204:
Ono ked sa uz DPB ohana tym kolko usetri zavedenim zastavok na znamenie, tak by mohol investovat prostriedky do vylepsenia tlacidiel (zjednotenie dopytu a znamenia + viac tlacidiel po celom voze). Ale oni by radsej zisk bez stipky investicie na ukor cestujucich...
Valec
zastávky na znamenie nie sú bratislavským unikátom, ale bežnou súčasťou každej jednej prevádzky MHD. Ich cieľom je šetriť pohonné hmoty v prípadoch, že na zastávke nik nenastupuje/nevystupuje. Zároveň zastávky na znamenia pomáhajú šetriť čas jazdy, i keď v Bratislave je to vzhľadom na situáciu na cestách skôr zníženie meškania. Reálne skúsenosti hovoria, že tieto výhody sa v praxi v krátkej dobe prejavia. Napríklad v Nitre zaviedli všetky zastávky na znamenie v roku 2013 a aj napriek tomu, že aj tam jazdia plné autobusy a že na sídliskách tiež vystupuje/nastupuje veľké množstvo ľudí, prejavili sa tam už cca po polroku vyššie popísané pozitíva. Uvedená zmena teda pomáha dopravcovi znížiť náklady a lepšie hospodárenie sa časom premietne do vyššej kvality (presnosť, rýchlosť).
To, že cestujúci (a je jedno či dôchodcovia alebo iní) veľmi oznamy nečítajú je síce fakt, o tejto zmene sa ale informovalo aj v novinách ktoré dostáva každý do schránky, takže nevšimnúť si zmenu mohol iba ten, kto ignoruje dianie okolo seba. Naviac, v každom novom autobuse a trolejbuse je už hlásenie zastávok, ktoré oznamuje aj to, že zastávka je na znamenie. Ak ani to nestačí, tak jedno prevezenie sa o zastávku ďalej každého naučí a pritom neublíži.
Mimochodom, v Bratislave majú byť výhľadovo (v priebehu budúceho roka) preklasifikované všetky zastávky ako "zastávky na znamenie". Je rozhodne lepšie, keď to bude platiť všade rovnako, ako keď niektorá na znamenie je a niektorá nie, lebo to cestujúceho (najmä toho čo nečíta grafikony ako píšete) nemýli a vie že vždy treba stlačiť tlačítko. To v konečnom dôsledku musí stlačiť tak či tak, lebo by sa mu dvere ani neotvorili.