Ono ked sa uz DPB ohana tym kolko usetri zavedenim zastavok na znamenie, tak by mohol investovat prostriedky do vylepsenia tlacidiel (zjednotenie dopytu a znamenia + viac tlacidiel po celom voze). Ale oni by radsej zisk bez stipky investicie na ukor cestujucich...
Zdravím, len ma tak napadli dve rozdielne otázky:
1. Prečo keď máme už aj jednosmerné električky tak pri rekonštrukcii radial nurobia aj ns určitých miestach výhybky do protismeru, ktorá by dosť mohla v prípade plánovanej výluky, alebo pri nejakej mimoriadnej udalosti? Ci to by musel niekto rozmýšľať? Vem, že my tu nič neurobíme, ale niekto by si to mohol všimnúť.. Minimálne jednu by som možno dal niekde buď pred Molecovu, alebo za ňu.. Resp. Pred miesta. Kde bývajú najčastejšie mimoriadne udalosti.
2. Po ceste v Capacity som si všimol, že je na strope zelená nálepka s nudzovym východom. Je tam, že potiahnuť páčky pod ňou. Čo sa uvoľní.. Dvere? (trocha blbá otázka, ale viem, že na iných busoch je to pri dverách)
Ďakujem vopred za odpovede.
Ešte by som chcel poprosiť, kľudne mi môžete zaslať tie návody postupne, popravde sa veľmi nudím a rád by som si ich prečítal čo najskôr ? . Ospravedlňujem že som nedočkavý ? .
Zas ale nie v kazdej jednej prevadzke maju znamenie riesene tak hlupo ako u nas (napr. dopyt co nedava znamenie). Tam kde su vsetky zastavky na znamenie su spravidla prislusne tlacidla na dosah z kazdeho sedadla.
zastávky na znamenie nie sú bratislavským unikátom, ale bežnou súčasťou každej jednej prevádzky MHD. Ich cieľom je šetriť pohonné hmoty v prípadoch, že na zastávke nik nenastupuje/nevystupuje. Zároveň zastávky na znamenia pomáhajú šetriť čas jazdy, i keď v Bratislave je to vzhľadom na situáciu na cestách skôr zníženie meškania. Reálne skúsenosti hovoria, že tieto výhody sa v praxi v krátkej dobe prejavia. Napríklad v Nitre zaviedli všetky zastávky na znamenie v roku 2013 a aj napriek tomu, že aj tam jazdia plné autobusy a že na sídliskách tiež vystupuje/nastupuje veľké množstvo ľudí, prejavili sa tam už cca po polroku vyššie popísané pozitíva. Uvedená zmena teda pomáha dopravcovi znížiť náklady a lepšie hospodárenie sa časom premietne do vyššej kvality (presnosť, rýchlosť).
To, že cestujúci (a je jedno či dôchodcovia alebo iní) veľmi oznamy nečítajú je síce fakt, o tejto zmene sa ale informovalo aj v novinách ktoré dostáva každý do schránky, takže nevšimnúť si zmenu mohol iba ten, kto ignoruje dianie okolo seba. Naviac, v každom novom autobuse a trolejbuse je už hlásenie zastávok, ktoré oznamuje aj to, že zastávka je na znamenie. Ak ani to nestačí, tak jedno prevezenie sa o zastávku ďalej každého naučí a pritom neublíži.
Mimochodom, v Bratislave majú byť výhľadovo (v priebehu budúceho roka) preklasifikované všetky zastávky ako "zastávky na znamenie". Je rozhodne lepšie, keď to bude platiť všade rovnako, ako keď niektorá na znamenie je a niektorá nie, lebo to cestujúceho (najmä toho čo nečíta grafikony ako píšete) nemýli a vie že vždy treba stlačiť tlačítko. To v konečnom dôsledku musí stlačiť tak či tak, lebo by sa mu dvere ani neotvorili.
810zssk