Neviem to a neskúmal som to. Ale ak je na račianskej radiále 14 odchodov električiek v najslabšej sedlovej hodine (medzi 11:00 - 12:00), teda priemerný interval je 4,2 minúty, tak niečo mi hovorí, že tie električky zrejme nebudú natrieskané natoľko, aby sa v ich súbehu uživil autobus ?, ktorý pojde raz za sedlo.
59 je dosť zbytočná ... lebo ide súbežne s električkou po dlhej trase a ak ešte prirátame ze možno sa ray dostavia 2. časť trate vPetržalke môže sa s kľudom bez náhrady zrušiť, maximálne zaviesť nejaký spoj na pánty ale tam to rieši 65 a v petržalke 99, do centra 94, takže ak sa dožijeme do 5-10 rokov možno 59 už ani nebude...
To tvrdíš Ty, že by bolo poloprázdne, ja Ťa uisťujem, že už prvý deň by bolo natrieskané na prasknutie a museli byť nasadiť priestrannejší autobus. Stratovosť vzniká vtedy, keď dopravný podnik nereflektuje na reálne potreby cestujúcich. Ja cestujem veľmi často na tejto trase, rovnako tak moja rodina a viem i to, že ak zmeškáme 59, nechce sa nám trmácať s prestupom na električku a tak radšej svoj zámer cestovať na Peknú cestu prehodnotíme a tým pádom prichádza DPB o zisky za naše lístky.
Naozaj trváš na tom, aby išlo poloprázdne Iveco popri električkovej trati v čase, kde jazdia poloprázdne električky? A vodiča Iveca zaplatí kto? Vážne je to nevyhnutné?
Stratovosť je základnou črtou dopravy vo verejnom záujme. To ale neznamená, že rozhajdákame vzkm na pochybné spoje, ktoré môžeme využiť niekde, kde to je potrebné. A že tých miest v Bratislave je, to Ti nemusím písať.
Veď ja nechcem, aby aliancia babičiek a mamičiek prekonala intenzívny dopravný tok väčšiny pracujúcich a študentov. Chcem pre ňu len jeden - jediný autobus, na skúšku dajme trebárs Iveco Daily ?
Neviem ako ty, ale väčšina ľudí, ktorých poznám idú do práce na 8:00 - 9:00. A to nerátam študentov základných a stredných škôl. Aj keď máme všelijaké teleworkingy, home-officy, zberanie lesných plodov a pod, stále vzniká v tento čas intenzívny a oprávnený dopravný tok. Tak intenzívny, že ho neprekoná ani aliancia babičiek a mamičiek.
V poriadku, tak uvediem rovnaký prípad o hodinu skôr - zrušme autobus 59 o 6:38, o dve minúty ide ďalší. Jeden kĺbový autobus na tento čas celkom postačí, mám to overené - aj keď niektorí cestujúci budú stáť.
Neboli by tam dvaja. Expresné spoje premávajúce len skoro ráno a poobede sú pozostatok komunizmu, keď všetci povinne museli skoro ráno naklusať do práce, tam makať osem hodín a potom sa poobede vrátiť domov. Dnes je iná doba a relevantná časť populácie nechodí do klasického zamestnania, ale je pánom svojho času - zbiera lesné plody alebo pracuje doma na PC, ak k tomu pripočítame mamičky na materskej a už spomínaných dôchodcov, aj v dobe od 7:54 do 13:20 sa nájde dosť cestujúcich, ktorí by zaplnili aspoň jeden autobus z Petržalky do Rače. Áno, môžu tam docestovať aj prestupom na električku, ale to predsa môžu aj tí do 7:54 a po 13:20. Alebo oni sú nadľudia, lebo majú klasické zamestnanie, resp. študujú ? Dajme môjmu návrhu šancu, ak sa neosvedčí, verejne sa na tomto mieste ospravedlním.
Povedz nám, kde by si zobral vzkm na toto dobrodružstvo? Zrušil by si súbežný električkový spoj? Pokazil takt? Netvrdím, že spoje naplnené na 100 % kapacity sú optimum, ale ani spoje, kde sa v kĺbovom vozidle vezú 2 ľudia nie sú z ekonomického hľadiska to pravé orechové.
Mne sa zda ze dakde pri prezidentskom palaci, sa mi mari, ze som take daco cital v nejakych novinach, niektora z tych uliciek kolmych zlava na stefanikovu v smere na stanicu. Hm
Priznávam, že so Samom sa niekedy nediskutuje ľahko, no svoje argumenty podložil vedeckou štúdiou. Každopádne, argument v podobe vykonštruovaného príbehu o babke, ktorej sa nechce vstávať a nemá rada zaťa je iný kaliber. ?
Prezradím Ti jedno. Tá "babka" musí často prekonať aj iné prekážky a prestup z vozidla do vozidla (najmä dnes, keď sú vozidlá aj nízkopodlažné) nemusí byť najväčšou prekážkou. A ak je babka na tom tak zdravotne zle, stále môže prísť dcéra za ňou ?
Pe-Raca ma zmysel fakt iba v spickach. Cize rano 6-8(9), poobede 15-18... Inokedy ked som cestoval, rozdiel Farskeho-Zst Vinohrady (59 v spicke cca 15min + cestovanie na dvory cca 4minuty) co je 20 minut proti 95+68+201/207+3/5 co bolo do 25minut.... Takze zas take horibilne to nie je ani mimo spicky. Fakt 59 tak ako aj 75 su hlavne skolske spoje v spicke. Takze chapem opodstatnenia ich prevadzky v danych casoch.
133 cela by tiez mohla lahucko klaknut po znovuotvoreni safka....prestup molecka, a likvidacia (danie na znamenie) zastavok ako PKO ci Chatámov šofér by znacne urychlilo premavku elektriciek. Popripade este zlepsenie odbocenia do tunela riadene od zastavky PKO tak, aby nestala 2min pred krizovatkou. Obzvlast teraz ked sa postavia za seba....do tunela a 6tka pod most....6tka si na tej vyhybke spravi cca 3min prijemneho vyckania... za ten cas tieto bus expresy naozaj predbehnu cokolvek, a ako cestujuceho (kedze v BA sa prilis casto o komforte hovorit neda, obzvlast po dodavke 150+70+50 soriek) ma zaujima teda najma ta rychlost....
Pamatam doby, kedy cesta z petrzalky do KV trvala normalne autom 8min, 95 na safko a 12tkou zo safka vyse 40.. .Velmi atraktivne
A este k tomu navrhovanemu zruseniu spoja o 7:30 od ZST Petzalka: Ten spoj robi autobus ktory po danej jazde konci ranny diel. To v praxi znamena, ze aj keby si aj ten spoj zrusil, tak neusetris takmer nic, pretoze ten autobus by beztak musel ist naprazdno do vozovne Trnavka. Ano, isiel by po kratsej trase, ale uspora by nebola dostatocna na zavedenie dalsieho paru spojov v strede dna.
Počkaj, to sa nejak doba zmenila, že babičky vstávajú v čase rannej špičky? Za mojich školských čias totiž už o 7:20 cestovali s nákupmi (z Figara) domov a hundrali na to, že ich mládež nepustí sadnúť (bez ohľadu na to, že vozidlá boli tak plné, že sa od dverí k sedadlu ani nedalo dostať).
Fajn, tak ked ten spoj zrusime, tak to pouzime niekde kde to je zmysluplne. Existuje kopa tras kde autobusy chodia preplnene a ziadne lepsie alternativne spojenie neexistuje. Trasa Petrzalka - Raca o 10tej doobeda ale medzi taketo trasy nepatri.
Ja neviem na co chces reagovat, pretoze som ti uz v tej mojej reakcii uviedol ze trasu Rusovce-Polus beriem ako priklad kde ma zmysel pouzit radsej to priamejsie spojenie. Ale pri tejto 59 sa bavime o uspore par minut a cakani hodinu, az hodiny, pretoze ma ist o akysi jeden spoj niekde v strede dna.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Prezradím Ti jedno. Tá "babka" musí často prekonať aj iné prekážky a prestup z vozidla do vozidla (najmä dnes, keď sú vozidlá aj nízkopodlažné) nemusí byť najväčšou prekážkou. A ak je babka na tom tak zdravotne zle, stále môže prísť dcéra za ňou ?