A ako sa teda vysvetľujú tieto dva paragrafy Zákona 56/2012?
§ 11
(1) Dopravca v pravidelnej doprave je povinný
c) uzatvoriť zmluvu o preprave osôb s každým cestujúcim pripraveným na zastávke na trase autobusovej linky v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku (ďalej len „prepravná povinnosť“)
§ 16
(1) Potvrdením o uzatvorení zmluvy o preprave osôb a o zaplatení cestovného je cestovný lístok v papierovej podobe alebo v elektronickej podobe.
Prevažný názor je taký, že zmluva sa uzatvorí pri tarifnom systéme ako je v DPB nástupom do vozidla. Inak práve argumenty, ktoré cituješ, radi využívajú SADisti na vydávanie BČK a vydávanie evidenčných lístkov.
Pri nizkopodlaznych vozidlach nie je napisana vyska podlahy 0, takze medzi prvym a poslednym schodom to nebude. Podla mna skor od najnizsieho bodu vozidla (tj zo zeme) po podlahu.
"Konanie DPB je v rozpore so zákonom o cestnej doprave, ktorý stanovuje, že dopravca je povinný s každým cestujúcim uzavrieť zmluvu o preprave a jej uzatvorením sa chápe buď vydanie cestovného lístka alebo zaevidovanie v elektronickom systéme. Bez uzatvorenej zmluvy napríklad nie je možné žiadať o odškodnenie v prípade vzniku škody na zdraví alebo majetku."
Týmto sa vážne ešte žiadny právnik nezaoberal?
Včera ma pobavila cestujúca v autobuse Slovak Lines, ktorá išla vystupovať prednými dverami. Pred zastávkou bol prechod a vodič ju upozornil, aby sa poriadne držala, aby nespadla. Následne bol nútený trochu prudšie pred prechodom zastaviť. Pani sa ledva udržala a vážne mu povedala: "Nebojte, ja by som povedala, že to som na ulici spadla."
Pani si zjavne neuvedomuje ako by tým sama sebe uškodila. Veď dopravca je na takéto prípady poistený, a teda cestujúca s platným cestovným lístkom by bola odškodnená z poistky dopravcu, však? Ak by sa však preukázalo, že sa nedržala poriadne, dostala by menšie odškodné či žiadne?
On skôr narážal na nasadenie nových elín na L3+8 a L9 jazdiace na Ružinovskú radiálu ? ono to,že ich po pár týždňoch stiahli z L3+8 malo určite svoje dôvody ? napríklad trať na Americkom námestí alebo aj "Califorňan" pod Mostom SNP s nasadením 30T na L6...Ja by som si tiež nekur*il nový Mercedes S-Class na lesnej ceste ☺
Pri technickych parametroch vozidiel, ked sa pise vyska podlahy, mysli sa tym vzdialenost medzi prvym a poslednym schodom, alebo zo zeme na posledny schod?
Pre zaujímavosť zase uvádzam, že v Holandsku pripúšťajú právne predpisy existenciu svetelných signálov pre chodcov bez červeného signálu "Stoj!" s tým, že sa nahradí žltým výstražným trojuholníkom, čím je svetelná sústava zložená z dvoch svetiel a síce:
- zelené "Voľno" a
- žlté "Pozor, na vlastné nebezpečenstvo".
K priechodom:
Ja osobne by som na priechodoch pre chodcov cez električkové trate rád videl trvalú zelenú až do registrácie prichádzajúcej električky - v tom okamihu by na pár sekúnd začala blikať zelená a hneď sa rozsvietila červená až do prejazdu električky.
"Ozaj, v tých Košiciach majú na takýchto križovaniach signalizáciu aj električky na potvrdenie, že pre autá sa rozsvietila červená?"
Ak máš na mysli, či na týchto kríženiach sú čočky pre električky, tak ak sa dobre pamätám, boli/sú.
Inak neviem či podobne riadené priecestia nemajú byť aj v Karlovke po rekonštrukcii. Navrhujú ich plne riadené s možnosťou vypnutia avšak nedefinujú či sa jedná o bežný semafor alebo podobný systém.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dispecer
Ja osobne by som na priechodoch pre chodcov cez električkové trate rád videl trvalú zelenú až do registrácie prichádzajúcej električky - v tom okamihu by na pár sekúnd začala blikať zelená a hneď sa rozsvietila červená až do prejazdu električky.
V nemeckom Freiburgu som si zas všimol inú adaptáciu:
http://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/Vseobecna-diskusia.html?dfpi=4451#4451