Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: AAA #209398:
Nechcem protiotázku, chcem vysvetlenie ako mám ako dopravca postupovať tak, aby som pri jeho preprave (len na občiansky preukaz) neporušil § 16.
Reply on: Valec #209397:
Môžem dať protiotázku: Podľa teba 71 ročný dôchodca, ktorý ide MHD, zmluvu neuzavrel?
Reply on: AAA #209396:
A ako sa teda vysvetľujú tieto dva paragrafy Zákona 56/2012?

§ 11
(1) Dopravca v pravidelnej doprave je povinný
c) uzatvoriť zmluvu o preprave osôb s každým cestujúcim pripraveným na zastávke na trase autobusovej linky v čase odchodu autobusu podľa cestovného poriadku (ďalej len „prepravná povinnosť“)

§ 16
(1) Potvrdením o uzatvorení zmluvy o preprave osôb a o zaplatení cestovného je cestovný lístok v papierovej podobe alebo v elektronickej podobe.
Reply on: Peon #209392:
Prevažný názor je taký, že zmluva sa uzatvorí pri tarifnom systéme ako je v DPB nástupom do vozidla. Inak práve argumenty, ktoré cituješ, radi využívajú SADisti na vydávanie BČK a vydávanie evidenčných lístkov.
Reply on: 4004 #209388:
Myslim ze pri elektrickach by malo ist o vzdialenost od temena kolajnice po podlahu, pri cestnych vozidlach od zeme (cesty).
Reply on: 4004 #209388:
Pri nizkopodlaznych vozidlach nie je napisana vyska podlahy 0, takze medzi prvym a poslednym schodom to nebude. Podla mna skor od najnizsieho bodu vozidla (tj zo zeme) po podlahu.
V blogu http://kacer.blog.sme.sk/c/386652/dpb-sa-vo-svojich-klientoch-velmi-nevyzna-rovnako-ani-v-legislative.html ma zaujalo nasledujúce poukázanie na možné následky skutočnosti, že dôchodcovia nad 70 rokov sa pri kontrole preukazujú iba občianskym preukazom:

"Konanie DPB je v rozpore so zákonom o cestnej doprave, ktorý stanovuje, že dopravca je povinný s každým cestujúcim uzavrieť zmluvu o preprave a jej uzatvorením sa chápe buď vydanie cestovného lístka alebo zaevidovanie v elektronickom systéme. Bez uzatvorenej zmluvy napríklad nie je možné žiadať o odškodnenie v prípade vzniku škody na zdraví alebo majetku."

Týmto sa vážne ešte žiadny právnik nezaoberal?

Včera ma pobavila cestujúca v autobuse Slovak Lines, ktorá išla vystupovať prednými dverami. Pred zastávkou bol prechod a vodič ju upozornil, aby sa poriadne držala, aby nespadla. Následne bol nútený trochu prudšie pred prechodom zastaviť. Pani sa ledva udržala a vážne mu povedala: "Nebojte, ja by som povedala, že to som na ulici spadla."

Pani si zjavne neuvedomuje ako by tým sama sebe uškodila. Veď dopravca je na takéto prípady poistený, a teda cestujúca s platným cestovným lístkom by bola odškodnená z poistky dopravcu, však? Ak by sa však preukázalo, že sa nedržala poriadne, dostala by menšie odškodné či žiadne?
Reply on: Valec #209376:
Prepac, v duchu nahrad "pre elektricky" za "pre krizovania s elektrickou" ?
Reply on: Ámos #209385:
Nulova NP , takze na 90te roky fajn, ale nie v 2015
Reply on: Andy #209375:
On skôr narážal na nasadenie nových elín na L3+8 a L9 jazdiace na Ružinovskú radiálu ? ono to,že ich po pár týždňoch stiahli z L3+8 malo určite svoje dôvody ? napríklad trať na Americkom námestí alebo aj "Califorňan" pod Mostom SNP s nasadením 30T na L6...Ja by som si tiež nekur*il nový Mercedes S-Class na lesnej ceste ☺
Pri technickych parametroch vozidiel, ked sa pise vyska podlahy, mysli sa tym vzdialenost medzi prvym a poslednym schodom, alebo zo zeme na posledny schod?

Dik.
Reply on: Ámos #209385:
Myslim si, ze viaceri by uz miesto K2S v buducnosti radsej videli 29T mini ci 30T mini ? http://i.imgur.com/OTlJGZK.png

Ale ako na ukrajinske pomery vyzera fajn 🙂

Reply on: Ámos #209385:
hodilo by sa náhrada za K2S na takú linku 2 😃 celkom sa mi páči
Reply on: Dispecer #209383:
Pre zaujímavosť zase uvádzam, že v Holandsku pripúšťajú právne predpisy existenciu svetelných signálov pre chodcov bez červeného signálu "Stoj!" s tým, že sa nahradí žltým výstražným trojuholníkom, čím je svetelná sústava zložená z dvoch svetiel a síce:
- zelené "Voľno" a
- žlté "Pozor, na vlastné nebezpečenstvo".

https://www.government.nl/documents/leaflets/2013/01/16/road-traffic-signs-and-regulations-in-the-netherlands

v reáli som to ešte nevidel.
Reply on: Miro #209380:
K priechodom:
Ja osobne by som na priechodoch pre chodcov cez električkové trate rád videl trvalú zelenú až do registrácie prichádzajúcej električky - v tom okamihu by na pár sekúnd začala blikať zelená a hneď sa rozsvietila červená až do prejazdu električky.

V nemeckom Freiburgu som si zas všimol inú adaptáciu:
http://imhd.sk/transport/diskusna-tema/12/Vseobecna-diskusia.html?dfpi=4451#4451
Reply on: Miro #209380:
Netuším z akého dôvodu sú tie oranžové dve.

"Ozaj, v tých Košiciach majú na takýchto križovaniach signalizáciu aj električky na potvrdenie, že pre autá sa rozsvietila červená?"
Ak máš na mysli, či na týchto kríženiach sú čočky pre električky, tak ak sa dobre pamätám, boli/sú.
Inak neviem či podobne riadené priecestia nemajú byť aj v Karlovke po rekonštrukcii. Navrhujú ich plne riadené s možnosťou vypnutia avšak nedefinujú či sa jedná o bežný semafor alebo podobný systém.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.