Cela tato debata je na ... Uplne by stacilo, keby tento hrackarsky dopravny podnik mal v busoch taku samozrejmost ako je hlasenie. Tri zastavky pred konecnou jednoznacne hlasenie a nikto sa nemoze stazovat.
Dobre, prehliadam staršie archívy...
Narazil som na vystrihovačku K2. Ok, reku pôjdem vytlačiť. A zrazu v návode, úvodný preslov (predstavenie originálu)... Kde toto kto ako vyhrabal? Tam hádam ani jedno slovo nesúvisí!!!
Chápem, že znalecké možnosti autora sú možno chabé (i keď vystrihovačka je celkom detailná) ale toto... No musel som sa podeliť.....
Pri Na hriadkach som pouzil pismeno H, pretoze to v tomto pripade mozne je a zdalo sa mi to vhodne. To neznamena, ze to tak nevyhnutne musi byt v kazdom pripade. Tie dva vyroky nie su ziadnym sposobom v rozpore.
Samo, Samo zas "Nikto nepovedal ze to pismeno sa musi odvijat od nazvu konecnej." "spoje Na hriadky by v CP boli oznacene poznamkou H a na displeji by mali linku 21H. Myslim ze to je rozumny kompromis." tak prečo to potom pri 21 navrhuješ písmeno podla konečnej ? Ale to je jedno, nech označíme tie spoje hociako, vždy sa nájde niekto kto sa prevezie a bude sa sťažovať. Pre jednoduchosť by ale malo platiť že v celej sieti budú takéto linky označené rovnakým systémom, či už to bude 21ABC, 21H, 21+121, 21 rozlíšená len cieľom a CP by mal byť spoločný s poznámkou
Zasa odtiaľ-potiaľ. Dve, možno tri alternatívy trasy v jednom smere si predstaviť viem, ale 7 rôznych variánt pod jedným označením isto nie. I keď... oni tam možno chápu každé písmeno ako vlastnú linku a č. 34 ich len spája.
Podobných príkladov by sa našlo dosť aj v londýnskom metre (Picadilly, District, Nothern), pričom samostatnou kapitolou je DLR, ktoré pod jedným označením prevádzkuje celú sieť.
A uplna perlicka zrusenie verzie 83S nakolko ta jedna zastavka sa da a) prejst peso, po b) prejst jednou z mnohychc elektriciek, po c) pri cestovasni az na konecnu sa da ist stale aj po starej trase (len o 2 min dlhsie)....
Takze vseho vsudy by stacila l.83 teda ako 83 o (kazdy 2hy? 3ti spoj?), 83 (standard)...a usetrili by sme alebo 13 clankovych autobusov, alebo posilnenie l.83 sice nie MBCC, ale interval 2-3min mi pride nadmieru atraktivny....
Nie štvrtý, ale jediný. Mne príde využitie písmenom tiež ako najlepší nápad, lebo to evokuje jedinú linku s poznámkou, zatiaľ čo napr. 96/196 sú vnímané ako dve linky.
Písmenká by mali čo najviac vystihovať danú odlišnosť, ale nemusí to byť v zásade prvé písmeno názvu zastávky. Rovnaké by mali byť použité aj ako poznámky v CP. Mimochodom, pri L80 by bola jedna konečná tak či tak stanovená ako základná (podľa počtu spojov najskôr Kopčany), tak že varianty by boli:
K (alebo U) - Údernícka-Kúpalisko
C - cintorín Petržalka
A teraz to možno trochu preženiem, ale v takomto prípade by sa kľudne mohli zlúčiť 83 a 84 do linky:
83o - Ovsište
83T - Technopol
83S - Dúbravka cez Saratov
83 - Dúbravka cez Žatevnú
a Dúbravčania by sa nečudovali, že načo majú dve linky s takmer rovnakou trasou, ale mali by len jednu s lukratívnym invervalom 4 / 7,5 / 5 //12.
Ak si klikneš na to číslo, presmeruje ťa na informácie o danom vozidle a tam sa ti zobrazia aj údaje o vypravení. Z nich zistíš, že jazdí bežne, pričom v Karlovke bola naposledy 22.8. na linke 9.
V tom smere, kde končia rovnako (teda v úseku Kaštieľ Rusovce - Most SNP). Tak isto mali aj 96/196 a ako prvý bol tušim taký CP na Molecovej smer Kuklovská pre 32 33 133 ☺
Keď už tu vymýšlate zas s tými písmenami, Ak náhodou pri inej linke, budú obe konečné na rovnaké písmeno ako to bolo napr. pri 80 Kopčany, Kúpalisko Matador, budeme vymýšlať po variante 77, 91/191, 21H, 4. spôsob označenia liniek ?
Mike