Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #209247:
To neviem, ale kde si vobec prisiel na to ze ked sa s niecim vykonava posun, tak uz to nie je vlak?

(Netvrdim, ze to tak nemoze byt, len by ma zaujimal zdroj pre toto tvrdenie, lebo mi to akosi logicky nedava zmysel :))
Reply on: 810zssk #209246:
Aj jednorázová šotojazda parným vláčikom z Východného na Filiálku je "vlak", pretože má cestovný poriadok (a je jedno, či bol schválený v rámci ročného GVD alebo nie) a stanovenú vlakovú cestu.

Prehliadka traťového vedenia nespadá pod "posun medzi dopravňami"?
Reply on: Ike #209245:
Trasu stanovenu samozrejme ma. Ad hoc vlak je taky vlak, ktory nebol objednany do rocneho GVD (zavadza sa dodatocne).

Pripadne este lepsi priklad je sluzobny vlak napr. pre prehliadku tratoveho vedenia. Tiez je to vlak.
Reply on: 810zssk #209243:
ad hoc vlak? akože taký, ktorý nemá stanovenú vlakovú cestu? Ako si to predstavuješ?
Reply on: tereschen #209241:
Ja som zazil ze na Hronskej nenastupoval nikto. Vecer to zas nie je az tak nezvycajne.

PROTESTUJTE
Reply on: Ike #209237:
Takze napriklad jazda ad hoc vlaku by bola posun? 🙂 Vlak je vsetko co beha po drahe 🙂
Reply on: tereschen #209241:
Vo viacerých európskych mestách sú na znamenie všetky zastávky, osobne si myslím, že to je určité skvalitnenie cestovania, nakoľko vozidla zastavujú len tam, kde niekto nastúpiť/vystúpiť chce. Navyše, na Dolné Hony premávajú prevažne nové vozidla, kde si aj na stálej zastávke musíte stlačiť tlačidlo otvárania dverí, takže žiadny rozdiel pre cestujúcich to v tejto oblasti neprináša, len namiesto zeleného tlačidla stlačia tlačidlo červené.
Neviem, ci je najrozumnejsie, ze sa dali NAJFREKVETNOVANIEJSIE zastavky ako zastavky na ZNAMENIE... ved tu u nas vystupuje na nich najviac ludi a vraj zastavka na znamenie.. este sa nestalo. aby na Hronskej alebo na Dudvzaskej niekto niekedy nenastupoval alebo nevystupoval.. co je to za BLBOST? ved to bude sofera otravovat, miesto gombika na otvaranie dveri aby sme stlacali ten druhy.. To ktory mudrlant vymyslel?
PROTESTUJEM...
Reply on: mhdbrat #209231:
Tak v Londýne máš všetky zastávky na znamenie a v takom Mníchove tiež a nikto sa nesťažuje ja som za aby to bolo aj tu. Neviem čo by si robil keby zaviedli po 21 nástup len prednými dverami ☺
Reply on: mhdbrat #209231:
Holú číču vždy... Aj ráno o piatej/večer po ôsmej? Aj v sobotu ráno o pol desiatej?
Reply on: Ike #209232:
Neviem prečo potom "zurivi" vodici vykrikuju - nevyzvanajte mi tam 🙂
Reply on: 810zssk #209234:
Pri električkách a trolejbusoch stačí, že idú pod vedením osoby, ktorá je zodpovedná za premávku na dráhe. ? To som zabudol povedať. Ale pri železničnej doprave by tebou menovaný prípad bol asi posun.
Reply on: TeBeCe #209228:
keď bude trať tak "kvalitná" ako pred reko s 5 km/h a "druhý" vodič si to nevšimne, tak na kopčeku dobehne poradie pred ním 😉
Reply on: mhdbrat #209231:
Vodici na vacsine vozidiel nevedia ci ste znamenie dali desiati, alebo len jeden 😉 Signalizuje sa im len to prve.

Inak vo velkej casti Europy je standard ze na akejkolvek zastavke sa stoji len ak cestujuci "zazvoni", alebo niekto je na zastavke.
Reply on: Ike #209230:
A keby nesla podla cestovneho poriadku po urcenej trase, tak uz nie je vlak? 🙂
Reply on: PeterNovak #209229:
Elektrickova suprava je vlak, ta formulacia je pre ucely internych predpisov pouzita spravne. Akurat keby Vachova nebola totalne nekompetentna, tak interne zalezitosti nekopiruje na web.
Reply on: mhdbrat #209231:
V normálnej prevádzke (imaginárne mesto) by malo stlačenie tlačidla dopytu zároveň význam návesti "Stoj" pre najbližšiu zastávku. V normálnej prevádzke by boli vozidlá, ktoré by vodičovi indikovali len prvé stlačenie ľubovoľného tlačidla dopytu vo voze. V normálnej prevádzke by vodič prijal túto informáciu s chladnou hlavou. Zober to tak, že uvedeným krokom sa približujeme k normálu.

Na nových vozidlách vodiči rešpektujú tlačidlo dopytu a zastavia aj na zastávke na znamenie (vlastná skúsenosť, keďže sám vystupujem na zastávke na znamenie). Tým pádom sa z pohľadu cestujúceho vo voze situácia vôbec nemení, keďže veľa cestujúcich stláča tlačidlo dopytu vopred. Z pohľadu cestujúceho zvonku sa tiež situácia nemení. Ak je to frekventovaná zastávka, tak potom tam vždy niekto nastupuje, teda vždy niekto stojí. Teda situácia sa opäť nemení. Predpokladám, že ak budú všetky zastávky v systéme na znamenie, vodiči budú poznať tie, kde sa oplatí zastaviť vždy (napr. Patrónka, Franza Liszta a pod.)
Prekvapila ma informácia o novozavedených zastávkach na znamenie od 1.9.
Často využívam napr. zastávky Bradáčova a Hronská, na ktorých VŽDY vystupuje a nastupuje veľa ľudí.
Myslím, že zastávky na znamenie majú svoje opodstatnenie tam, kde len občas vystupujú, či nastupujú cestujúci.
Uvedené zastávky k nim rozhodne nepatria.
No, aspoň si "zacinkáme" a verím, že aj vodiči sa zmene potešia, keď im budeme (aj desiati) signalizovať náš záujem o zastavenie - lebo istota je istota a nikto sa nechce previezť o zastávku ďalej.
Zaujímavá aktivita DP:-)

Reply on: PeterNovak #209229:
Podľa právnych predpisov je každé drahove vozidlo, alebo súprava drahovych vozidiel idúcich podľa cestovného poriadku po určenej trase vlakom. Rovnako je vlak aj trolejbus.
Reply on: TeBeCe #209228:
"Vodiči električiek sú povinní v priestore zastávky zastaviť vlak..."

vodici elektriciek su podla DPB rusnovodici? 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.