Tak v Londýne máš všetky zastávky na znamenie a v takom Mníchove tiež a nikto sa nesťažuje ja som za aby to bolo aj tu. Neviem čo by si robil keby zaviedli po 21 nástup len prednými dverami ☺
Pri električkách a trolejbusoch stačí, že idú pod vedením osoby, ktorá je zodpovedná za premávku na dráhe. ? To som zabudol povedať. Ale pri železničnej doprave by tebou menovaný prípad bol asi posun.
Elektrickova suprava je vlak, ta formulacia je pre ucely internych predpisov pouzita spravne. Akurat keby Vachova nebola totalne nekompetentna, tak interne zalezitosti nekopiruje na web.
V normálnej prevádzke (imaginárne mesto) by malo stlačenie tlačidla dopytu zároveň význam návesti "Stoj" pre najbližšiu zastávku. V normálnej prevádzke by boli vozidlá, ktoré by vodičovi indikovali len prvé stlačenie ľubovoľného tlačidla dopytu vo voze. V normálnej prevádzke by vodič prijal túto informáciu s chladnou hlavou. Zober to tak, že uvedeným krokom sa približujeme k normálu.
Na nových vozidlách vodiči rešpektujú tlačidlo dopytu a zastavia aj na zastávke na znamenie (vlastná skúsenosť, keďže sám vystupujem na zastávke na znamenie). Tým pádom sa z pohľadu cestujúceho vo voze situácia vôbec nemení, keďže veľa cestujúcich stláča tlačidlo dopytu vopred. Z pohľadu cestujúceho zvonku sa tiež situácia nemení. Ak je to frekventovaná zastávka, tak potom tam vždy niekto nastupuje, teda vždy niekto stojí. Teda situácia sa opäť nemení. Predpokladám, že ak budú všetky zastávky v systéme na znamenie, vodiči budú poznať tie, kde sa oplatí zastaviť vždy (napr. Patrónka, Franza Liszta a pod.)
Prekvapila ma informácia o novozavedených zastávkach na znamenie od 1.9.
Často využívam napr. zastávky Bradáčova a Hronská, na ktorých VŽDY vystupuje a nastupuje veľa ľudí.
Myslím, že zastávky na znamenie majú svoje opodstatnenie tam, kde len občas vystupujú, či nastupujú cestujúci.
Uvedené zastávky k nim rozhodne nepatria.
No, aspoň si "zacinkáme" a verím, že aj vodiči sa zmene potešia, keď im budeme (aj desiati) signalizovať náš záujem o zastavenie - lebo istota je istota a nikto sa nechce previezť o zastávku ďalej.
Zaujímavá aktivita DP:-)
Podľa právnych predpisov je každé drahove vozidlo, alebo súprava drahovych vozidiel idúcich podľa cestovného poriadku po určenej trase vlakom. Rovnako je vlak aj trolejbus.
Ďakujem za vysvetlenie. Po technickej stránke sa v tom nevyznám. Len hovorím, že už som tak spriahnuté vozne videl (hoci neviem, či to bol Tlačťahaj alebo Slon).
Inak, OT zaujímavosť/otázka. Gréci používajú naše AŽD 97 výstražníky? Lebo na tomto videu to vyzerá byť presná kópia.
Tých štandardov je bohužiaľ niekoľko, neviem podľa ktorého protokolu ide Wiesel, push-pull ide podľa WTB a predpokladám, že nejaké plesnivé B či Bt, čo sa môžu vyskytnúť ako posila na Senec, WTB-zbernicu mať nebudú. Oproti tomu Bdteer je vozeň modernizovaný podľa najnovších štandardov a predpokladám, že s jeho radením do CityShuttlov sa od začiatku rátalo. Ale či ide Wiesel po UIC-13, UIC-18 alebo po WTB zbernici, to fakt netuším.
Ten "prenos dat" z riadiaceho vozna do lokomotivy je nejak standardizovany v ramci Europy, alebo nie? Pretoze napr. Bdteer je radeny do rakuskych CityShuttlov (BA-VIE) a v danych supravach nebrani pouzitiu riadiaceho vozna. Preto by ma zaujimalo, ci je to kompatibilne len s tymi konkretnymi typmi riadiacich voznov a lokomotiv, alebo by bolo mozne Bdteer vlozit aj do nasho poschodoveho pushpullu tak, aby nadalej bolo mozne riadiaci vozen?
Jáj---panorama.sk tam sú webkamery na mostoch v Bratislave a dáš si posun v intervale 15min a klikaj späť a uvidíš jak sa to posúvalo začali už včera večer a išlo sa celú noc, ale teraz sa to tuším zastavilo len pár desiatok metrov pred pilierom.......
810zssk