Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #207647:
a na co sa vsetky nove vozy obstaravali s pocitadlom?
Reply on: Mike #207675:
Suhlas - nie je problem s prestupmi, ja chodim k Avionu na 1 prestup z DD a pohodicka, ale prave to, ze to trva dlho /45-55 minut - kde by sa preferenciou dalo stiahnut dobrych 5-10 minut/ a nie su garantovane prestupy ma odradza + horuce dobytcaky v lete, ak nie je klima.

Kedysi by som chcel linku odvsadial-vsade, teraz by som chcel skor co najkratsiu cestu trebars aj s 1-2 prestupmi.
Reply on: JaSomTu #207669:
Čítaš všetko a poriadne, čo Ti napísali v reakciách? 28 je dosť natrieskaná, ale iba v úseku nové SND (Eurovea) - Riviéra, lebo potom tí ľudia idú do Karlovky a na Dlhé Diely (hlavne). Od Riviéry až na konečnú na Opletalovej (čo je väčšina trasy aj vzdialenosťou, aj časovo) nejde vôbec vyťažená. A o čom je linka, ktorá je v 30% trasy plná na 100% a zvyšných 70% trasy plná na 30%?

A od nového SND po vodárenské múzeum určite nemešká kvôli tomu, že by bola preplnená, 10 miút. ? To je zle (prirýchlo) nastavenou jazdnou dobou, pomalšími vodičmi a v špičke hlavne zápchami. Tí tlačiaci sa cestujúci spravia z toho 10 minútového meškania asi 2 min..

A ver, že ani ľuďom nevadí prestupovať. Teda tým najstarším áno, ale mladšia aj stredná vrstva s tým nemá problém. Len pointa je, aby buď spoje chodili často (koncepcia čo najmenej liniek s najhustejšími intervalmi), alebo ak aj redšie, ale aby na seba garantovane nadväzovali, aby bol prestup na spoločnej hrane, aby sa prestupovalo z nízkopodlažného do nízkopodlažného vozidla (mamičky s kočíkmi, hendikepovaní, atď..) a aby všetky spoje mali dostatočnú kapacitu...
Naši mestskí poslanci sú vskutku zábavní. Pred rokom a pol odhlasovali zavedenie bezplatnej prepravy odbojárov a darcov krvi v MHD. Teraz zisťujú, že dopady tohto "nápadu" sú pre mesto vysoké a tak prišli k návrhu, že požiadajú príslušné ministerstvá, aby na tieto zľavy prispeli. ?
Reply on: 810zssk #207647:
...našťastie len v dráhovej MHD. ?
Reply on: TeBeCe #207643:
"Hl. mesto SR Bratislava v súčasnosti stojí pred otázkou, ako postupovať v dokončení dobudovania Integrovaných dopravných systémov, s ktorými úzko súvisí aj spustenie, resp. úspešné ukončenie 3. etapy BID."

HMB tuším tých IDS buduje hneď niekoľko. A BID potrebuje úspešne ukončiť 3. etapou. ?
Reply on: JaSomTu #207669:
3x dlhsie ? No mne pride cestovanie v spicke takmer 50:50 . Samozrejme ak necestujem z Dubravky do Race MHDckou ?
A preco meska L28 ? Lebo supluje nosnu neexistujucu nosnu dopravu k zone Eurovey + bordel na Safku a natrieskana
Reply on: JaSomTu #207669:
lebo dalsie auto vezuce jeden zadok nepomoze vobec zapche ...
28-čka nie je vyťažená? tak prečo asi každý deň mešká okolo 10 minút kým príde k vodárenskému múzeu? Nie práve preto, že kopec cestujúcich ju využíva práve aj na úseku Eurovea, Nový Most (ďalší prestupný bod) a do DD? Ako ja to prežijem, tento rok bude splatená hypotéka, kúpim auto na leasing, len nechápem tú logiku nútiť ľudí x-krát prestupovať. fakt sa na to každý vybodne, už teraz je cestovanie MHD min. 2-násobne, ak nie 3-násobne dlhšie ako autom. Len ich buzerujte prestupmi, výsledok uvidíte sami na ďalších zápchach.
Reply on: Boro #207667:
Sú dve možnosti:
1) Laná sú na tyčiach zberačov nasadené posuvne, za jazdy sú spustené až k základni zberačov a visia povedľa trolejbusu, ukotvené sú niekde na bočnici. V prípade vytiahnutia zberačov vodič vytiahne lano k hlevám, nasadí zberače a lan zase spustí. Dosť rožšírené balkánske a byzantské riešenie.
2) Zberače vôbec nemajú laná, v prípade vypadnutia zberačov ich vodič nasadí skladacou tyčou. Rozšírené v civilizovanom svete.
Chcel by som sa opýtať niekoho znalého, kto by mi vedel vysvetliť technické riešenie trolejbusov premávajúcich v Rusku (napr. Moskva, Murmansk, ...). Nikde totiž nevidím od zberačov žiadne lano vedúce k navijaku, ako býva bežným zvykom inde vo svete. Ako potom šofér nasadí späť zberače na trolej, ak mu niekde (napr. križovaní) vypadnú? Vylezie snáď pritom na strechu trolejbusu? Akýsi kovový "rebrík" na zadnej časti trolejbusu tam vidno. (viď napr. Streetview na Googli ...)
Reply on: S499.1023 #207661:
Ano.
Reply on: S499.1023 #207660:
Ja viem, ja viem... 🙂
Reply on: JaSomTu #207646:
Co mas na mysli pod pojmom vytazena ? Vytazena mi pride akurat tak v useku Riviera - Eurovea a obvinovat Dlhe diely z toho ze ju vyuzivaju ? Tam je problem,ze vznikla Eurovea s kinami + nedaleke T115 a kopa i jestvujucich ci planovanych BSC ale nepotiahla sa elektricka odtial na zapad mesta, ba dokonca zrusila aj poobede 133, ktore by prave tie navaly riesila. Hlavne ze sa teraz predlzila 210 + este je tam aj 78. A v spicke usek ASMN - Most SNP jednosmerne stoji tiez za velke H ( 12 min. interval v centre ? )
Reply on: JaSomTu #207646:
No pozrime sa aká je vyťažená...najviac v úseku Nové SND - Vodárenské múzeum, zbytok absolútne bez problémov a s voľnou kapacitou.

Takže na 25% trasy vyťažená...to veru nie je efektívna linka. Netvrdím, že v súčasnosti patrí princípovo na Molecovu, ale to ani k Novému SND.
Reply on: Ike #207651:
Myslím, že prepravné toky práve na linke 39 sú dlhodobo nemenné - VŠ, ich internáty ako aj a cintoríny ostávajú na svojich miestach.
Reply on: Marek1978 #207645:
To sú tie odbory blázna Hitku?
Reply on: 810zssk #207641:
Bystrická diskusia ? ? ? .
Reply on: JaSomTu #207646:
Ale nekecaj, nič si nekúpiš, nezletilým autistom vodičáky nedávajú. Č by si chcel, priame linky z Dlhých Dielov všade?
Reply on: juraj.k #207638:
Zmes kokôtín, aj keď možno dobre myslených.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.