Ale veď ide o úplne iný typ: je ťažší o niekoľko stoviek kilogramov kvôli spevnenému rámu, má zamykacie okná, je klimatizované a má predsa kamery a moderný informačný systém a samozrejme toto vedenie spoločnosti tak obnovilo vozový park ako nikdy žiadne! ? ?
všetkým diskutujúcim želám príjemné prežitie Vianočných sviatkov, tým vodičom, ktorým vyšli na sviatky služby, prajem veľa trpezlivosti a rýchle ubehnutie šichty ?
Tie dopytové tlačidlá svietia aj z vonka na zeleno samozrejme. Ak sú dvere blokované, nesvieti nič, a ak dôjde k náhlemu privretiu /k čomu nedôjde, pretože funguje fotobunka/ alebo ak stlačia dopyt aj vnútri aj vonku, otvoria sa na 2 cm, svieti na červeno, pípa iným tónom a opäť sa zatvorí.
Dvere sa blokujú len pred štartom, alebo rýchlosťou - v prípade posunovania, odstavenia, ale to je individuálne, závisí od rušňovodiča - pri odstavení.
RegioJet IC súpravy aj strela nocuje na odstavnom.
Posunovači, vozmajstri a iny obsluzny personal by už mali patriť ZSSK.
Co viem, tak kryte kolaju su este na Novom meste, kde sa robi udrzba vagonov a servis vagonov, hlavne lehatka z nocnych vlakov tam vidiet.
Regiojet odstavuje vo dvore ako vedu kolaje do muzea, taktiez mali odstavnu kolaj v DS a do Komarna chodili len na obrat maximalne nocovali 2 supravy na stanici. Netusim ako to maju teraz a kde maju ICcka.
Slovenska strela kym chodilo pendolino bola na odstavnom, predpokladam ze aj teraz tam je.
JVL netusim.
Vďaka. Veď to ma príjemne prekvapilo, že dopytové tlačidlo vnútri svietilo pekne na zeleno a normálne sa dalo vystúpiť. Preto mi napadlo, že či sa náhodou nedá nastaviť, aby zvnútra bolo na zeleno, ale zvonka na červeno. Nevšimol som si ako to bolo zvonka.
1. dvere ak nesvietia dopytove tlacidla sa daju otvorit vzdy, rucne nudzovo poprestavovanim tych roznych pacok a zatiahnutim za madlo vedla dveri, neostal by si tam. z vnutra sa da vzdy z vonku by mali byt tie rucne madla uzamykacie, aby sa dnu nedostal ktokolvek
2. splachovanie WC by malo byt dostupne dokial nie je suprava odstavena a vypnuta z bateriek.
3. sprievodca by mal vo vseobecnosti vystupit ako posledny, ale vo velkych staniciach zvykne prechadzat supravu posunovac
4. moze sa dostat
5. na BA hl. zalezi na tom, kam ta suprava ide, ci ma nejake cistenie, kedy ma odchod a ci potrebuje volny peron, nikde nikdy som nepocul ze za tolko a tolko minut musi suprava odist, riadi si to vypravca a vseobecne ak nie je ziadna mimoriadnost kazda suprava ma presne dane co kedy a kam ide a co sa ma robit, teda svoje obehy a casy a podla toho ide bud na odstavne, na nove mesto alebo neviem ako teraz ale jeden cas sa supravy odstavovali aj v Raci
a to zhasnutie osvetlenia zodpoveda stiahnutie zberaca na HDV a teda sa prepne napajanie na baterky
ad dispecer: na zadku to malo napisane BN8,5 a boli 2, nic viac nic menej ake mali potahy ja neviem
Pretože Os 3024 chodí riadne po Malacky, len v úseku BA-MA má obmedzenie, že nechodí od 22.dec. do 6.jan. , a zrejme omylom nastavili cieľ S20 Malacky vo vlaku (S20 podľa GPS dát sa objaví v Rači). Takisto občas omylom nenastavia S-kové ciele, ale len obyčajné bez číselného označenia. Na stanicicach v systéme INISS je nastavený vlak 3024 ako vlak Leopoldov-Malacky, a preto automaticky na tabuliach svieti cieľ Malacky. Zrejme sa to dá prenastaviť, ale asi nebola vôľa, alebo nie sú dostatočne pozorní.
Osvetlenie sa občas stiahne, nie je to nijaký režim, a prevažne len v jednom vozni... poväčšinou po pár minútach sa vráti do režimu "Las Vegas" - aj pri odstavení svieti takisto. Minule sa osvetlenie stiahlo, po pol minúte zase zosilnilo, potom zase sa stiahlo atď... chyba.
Dvere sú otvárateľné, kým svieti dopytové tlačidlo. To je nezmysel, že z vnútra áno a z vonka nie... ale vždy len na jednej strane sú odblokované - na strane nástupišťa.
WC sú dotupné, sú otvorené, dajú sa aj zamknúť. Kľúč do dverí má sprievodca (a veru nevyzerá ako klasický kľúč do dverí samozrejme)
Pri odstavení sa vždy kažý vlak prekontroluje, či je prázdny. Vystúpil si ešte pred kontrolou. Súpravy väčšinou stoja na hl.st. pred odstavením tak cca. 15 min., v slabých časoch a dňoch (ako aj dnes) možno aj 20-30 min. Koľaj neblokuje, keďže nič nechodí.
V bode 5 druhá veta mala byť: Teoreticky môže súprava stáť pri nástupišti do momentu, kedy je potrebné koľaj uvoľniť, aby bolo možné začať stavať vlakovú/posunovú cestu na túto koľaj a zároveň táto súprava môže z danej koľaje odísť na plánované miesto.
Ad 4: Zamestnanci majú tzv. univerzálny štvorhranný kľúč, ktorým sa dá otvoriť WC a okrem toho plno iných dvierok a dverí v ŽKV.
5. Závisí od technológie a aktuálnej prevádzkovej situácie. Teoreticky môže súprava stáť pri nástupišti do momentu, kedy je potrebné koľaj uvoľniť, aby bolo možné začať stavať vlakovú/posunovú cestu na túto koľaj.
Ha a pobavilo ma cestou mimo BA, že keď sa staršiemu sprievodcovi ZSSK nepodarilo opakovane načítať QR kód z displeja môjho smartfónu, tak namiesto toho, aby ma požiadal o nadiktovanie ITD, tak bez slova odišiel a už sa nevrátil.
Ešte lepší bol ešte starší sprievodca cestou do BA. Ten keď videl že mu ukazujem QR kód z displeja mobilu, tak ihneď odišiel a viac som ho už nevidel. ?
Ad 4:
Este za cias stareho Südbahnhofu som raz isiel na zachod vo Wieslaku, ktory mozno 5 alebo 10 minut predtym prisiel z Bratislavy. Ako som tak bol na zachode prisla cistiaca cata a takmer mi otvorili dvere do zachoda zvonka, este som stihol zaklopat, ze ne, nechodte sem ? Takze si myslim, ze tu moznost vlakovy personal ma (cisto laicky nazor)...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
trolejbus6207