Nemyslel som obnoviť tú starú trať, ale vybudovať novú, priamu: Lamač-Záhorská-Stupava.
Nič jednoduché a určite nie lacné. Ale možno by bolo fajn na niečo takéto myslieť v horizonte 10-15 rokov, už teraz to zakomponovať do ÚP a postupne na to pripravovať územie/pozemky.
Ak to Ivo myslí vážne, tak musí vidieť potenciál v tejto, zatiaľ nejestvujúcej, trati. A si myslím, že je hore-dole jedno, či sa stavia električková trať alebo trať pre "ľahký vlak".
Ešte dodám, že prímestská doprava by predsa mala byť v kompetencii aj kraja. Predseda nejako mlčí. Či nemá čas pri budovaní tridsiatej ôsmej koalície proti Ficovi?
Podľa mňa by stálo za to pouvažovať nad ozajstnou pravidelnou linkou BA-PK. Tak, aby to jazdilo napr. každých 15-20 minút. Keby to nebodaj prišlo na novozriadenú Filiálku, isto by to malo veľký prínos. Byť za 20 minút z PK v centre BA, tam by už neobstál argument, že autom to je rýchlejšie a pohodlnejšie.
A aj keby nebola Filiálka, aj na Hlavnú to má zmysel. Nevyrieši to všetky problémy, ale asi sa zhodneme, že ak sa ľuďom ponúkne ozajstná alternatíva (nie jeden vlak za hodinu), tak aj to "málo" pomôže.
Samozrejme, veľké sny o zokruhovaní, či spojení všetkých existujúcich staníc sú síce pekné, ale načo? Aby tade šiel jeden vlak za hodinu, ktorý aj tak nikomu nepomôže? Treba ísť na to postupne. Ujo Ivo má pravdu. V koľajovej (vlakovej) doprave je potenciál, ale nie všade. Napr. by som dal do nejakého ďalekého výhľadu priamu trať do Stupavy. Tretiu rúru na Záhorie, zvýšenie kapacity tejto trate a nie tu tlačiť ľudí do vlaku v Petržalke a ísť okružnou cestou cez pol Galaxie do Filiálky...
Ono by som kludne navrhol, nech je odstranenie filtra pevnych castic trestnym cinom - vsak to ohrozuje zdravie ostatnych ludi a moze im sposobit choroby a v extremnych pripadoch aj smrt.
a preto by sucastou kontroly STK alebo emisnej kontroly mala byt pritomnost FAP filtra ak nim auto bolo vybavene. Ak tam nie je, zapisat to ako vaznu poruchu a odnat tabulky EVC.
" Ľudia od Devínskej Novej Vsi a Malaciek nechajú auto v Lamači, vlakom sa odvezú podľa potreby na Patrónku, hlavnú stanicu alebo Mladú gardu." AAtu už nespomína Filiálku ? Asi už pochopil že tá spojka na Filiálku z tohto smeru predsalen nebude taká reálna a niekto na ŽSR prípadne min. dopravy asi vedel prečo ju z TEN-T prepojenia vyhadzuje medzi prvými... ? Takže uznáva, že zo smeru od Záhoria je najvýhodnejšia Hl. Stanica.. už aj to je pokrok ?
akurát sa zabudli pochváliť, že z kĺbov jazdia denne maximálne štyri zo siedmych, 6801 sa vrátila naspäť do fabriky, 6804 nebola vonku už mesiac a 6807 je hotová katastrofa - za dva mesiace jazdila štyrikrát ☠ ☠ ☠
sólo vozy sú na tom lepšie - odstavená je len 6006-ka, z pätnástich jazdí denne 11-12 vozov, sem tam sa zadarí aj viacerým ?
zhrnutie - aby som bol slušný, zatiaľ nič moc, uvidíme, ako to bude ďalej pokračovať, keď pustia von tých ďalších 16 kĺbov, inak polovica z nich prišla ešte v septembri...
"Človek zo Šamorína, ktorý dosiaľ stál v zápchach, odstaví si auto na záchytnom parkovisku v Podunajských Biskupiciach alebo Košariskách. Tam nastúpi na zastávku a ľahký vlak ho za 15 minút odvezie na Trnavské mýto a bude v meste a ďalej môže ísť MHD."
Tak to sa zrejme bude prerábať aj celá trať... lebo z Košarísk za 15 minút bude akurát tak na Novom Meste. A odtiaľ na Trnavské (jediná možnosť je a aj bude len úvraťou cez Predmestie) to bude trvať ešte aspoň raz toľko (teda dlhšie, ako električkou).
Ono dobry filter a Euro6 pre diesle urobi vela a nie su tak skodlive. Lenze potom sa najdu experti, co vyrezu filter, aby usetrili na jeho vymene a potom zacinaju skodit ... ?
ono sa tak pred dvomi rokmi spominalo ze sa momentalne CNG vozidla nebudu kupovat, lebo sa znizovala dan na nafte a ta zlacnela a CNG stala cca. rovnako co diesel a kedze CNG verzie vozidiel su na obstaranie drahsie, tak radsej obstaravaju uz iba diesle, co je skoda zo zdravotneho hladiska, lebo hlavnou vyhodou CNG je vacsia ekologickost, predsalen vyskumy ukazuju ze aj vdaka velkemu poctu dieslov v EU sa zvysuju koncentracie niektorych zdraviu neprospesnych plynov, pricom sa sice mnozstvo CO2 exhalatov znizuje, ale naftaky produkuju pekne nechutnu toxicku zmes sposobujucu rakoviny ... http://www.dailymail.co.uk/debate/article-2617425/The-deadly-diesel-deception-We-bullied-buying-diesel-cars-help-fight-global-warming-Now-experts-say-green-fuel-killing-thousands-us.html
Mike