Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: karosaB952e #202671:
Aj aj. Včera alebo dnes mala napríklad 2 DPA 48 nepojazdných vozidiel. Takže tam chýbajú tieto dni hlavne vozidlá. Okrem toho ale chýbajú aj vodiči, najviac asi na 1. DPA, ale všetky vozovne obsadzujú služby vodičmi len tak tak, niekedy je nevýprava aj pre nedostatok vodičov.
Jednak prebiehajú povinné týždňové preškoľovania vodičov, takže to spraví škrt cez rozpočet. A dovolenky vedenie zakázalo dávať. Takže vodiči to riešia tak, že keď nedostane deň - dva dovolenku idú za lekárkou a tá dá aj týždeň PN-ku. Nejaký dôvod sa už nájde. A všetci sú spokojní.. teda okrem cestujúcich. Ale sú aj vodiči čo sú naozaj chorí a to nechcime aby sa nejakoviac rozšírila chrípka...
Proste oproti vlaňajšku napr. všetky prevádzky majú objektívne podstav vodičov, lebo bol jednu dobu zákaz prijímať nových. Ale nikto nerieši personálne oddelenia alebo personálnu politku, ale riešia prevádzky, že nevedia zabezpečiť vodičov aby jazdili... A Dopravnému podniku sa to hodí, lebo natom šetria. Aj keby im za nevypravené spoje bola udelená premiérovo prvá pokuta od objednávateľa, bola by to taká suma, že stále by bolo to nevypravenie spoja výhodnejšie...
pri tejto každo-dennej nevýprave liniek, je väčší problém v nedostatku schopných vozidiel alebo je problém v nedostatku vodičov? dovolenky sa už snaď skončili...
Reply on: MatejBA #202668:
Ešteže v tom štatúte nezabudli použiť starý názov ST z cca 2003-4 ? keď to bol Slovak Telecom teraz je Telekom ?
Reply on: Jaakub #202664:
Zákon ti umožňuje využiť BUS pruh na nevyhnutné zaradenie, odbočenie. Myslím si, že v prípade využitia BUS pruhu na estakáde nad Einsteinovu toto platí. Teda nemusí ísť o úplne nelegálne využitie BUS pruhu.
Reply on: Roberto #202666:
Ale vsak Dopravny Podnik Brno a.s detaily netrapia ?
Reply on: t6a5iii #202638:
tak asi jedine na dod 🙂
http://www.dpb.sk/o-podniku/aktuality/velka-jesenna-sutaz-o-10-atraktivnych-smartfonov/ pokiaľ viem tak Telefónica Slovakia je už O2 Slovakia, s.r.o. vzhľadom na akvizíciu PPF Group
Reply on: jandro #202662:
II. kolóna... ?
Reply on: Solider #202657:
Ak máme na mysli "konkrétny" prípad estakádu Panónska cesta ponad Eisteinovu, tak si to nemyslím. Z toho pármetrového BUS pruhu na tom štvorlístku nemáš kam odbočovať, ak chceš zísť z Panónskej na Einsteinovu, alebo na záchytné parkovisko Aupark, tak využiješ odbočovací pruh, ktorý začína o pár metrov ďalej.

Prepáčte mi moje vyjadrovacie schopnosti, neviem, či budem pochopený. Ale celkovo význam tejto debaty je trochu úsmevný. Všetci sa zhodli na tom, že zaraďovanie a následné preraďovanie je nezmyselné a nikto z nás by tak zrejme nejazdil, hoci podľa zákona by mal.
Reply on: Valec #202660:
Tak to uz som pocul dakde, preto ten trik s CTRL. ?
Môže si šofér autobusu určiť podľa neho najkratšiu možnú trasu medzi zastávkami alebo má povinne stanovené kadiaľ má presne ísť? 😉

V Rači teraz chodia autobusy 52 a 56 obchádzkou cez Stolársku, čo môže byť v niektorých časoch výhodnejšie ako je jazdenie po Žitnej (+/- jeden semafor).
Reply on: kape #202654:
Najdi mi prosim vo vyhlaske znacku ktorej vyznam je vyhradeny pruh pre autobusy. To co citujes je inak nepouzitelne.
Reply on: Petto #202659:
Bezplatné cestovanie pre dôchodcov... to môže byť len slovenský nápad.
Reply on: Mike #202658:
zeby CTRL+C a CTRL+V a GOOGLE translator ?
Reply on: Valec #202656:
Koho má vo svojim tíme ako odborníka na dopravu?
Reply on: kape #202654:
Čo je vcelku logické, pretože netuším, kam by v strede bežnej križovatky umiestnili zvislé dopravné značenie. V tomto konkrétnom prípade je prerušovaná čiara umiestnená nezmyselne, avšak aj napriek tomu je možné v jazde v pruhu pokračovať podľa ustanovenia § 12 ods. 1 s poukazom na § 11 ods. 2 zákona 8/2009 Z. z.
Z Kňažkovho programu:

VEREJNÁ DOPRAVA
Nízka kvalita a efektívnosť MHD – a aj dopravného systému v celom regióne – vedie k úbytku cestujúcich vo verejnej doprave a k prechodu na individuálnu dopravu. Tento trend spôsobuje problémy s dopravou a parkovaním v meste a je veľmi ťažké ho zvrátiť. Počas dopravných špičiek sa prejavuje nedostatočná prepravná kapacita liniek z vysokozaťažených spádových oblastí. Niektoré mestské časti trpia nízkou obslužnosťou MHD. Hlavné cestné radiály a vybrané električkové trate (Hlavná železničná stanica, trať smer Dúbravka) sú v havarijnom stave. Systém fungovania taxislužieb v rámci mesta je nejednotný a neprehľadný, na čo klienti doplácajú nízkou kvalitou a kolísavou dostupnosťou.

Sprevádzkovanie integrovaného dopravného systému na úrovni kraja odľahčí mestské komunikácie a parkovacie plochy od individuálnej dopravy, preto je potrebné, aby sa mesto aktívne zasadilo o jeho dokončenie. Mesto by malo posilniť prepravnú kapacitu preťažených spojov v dopravnej špičke a zvýšiť tým komfort cestujúcich. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy by mali mať prednostné právo jazdy aj v čase dopravných špičiek, preto je potrebné zdokonaľovať dynamicky riadené svetelné križovatky s inteligentným systémom napojeným na vozidlá MHD. Mesto by tiež malo dôslednejšie dbať na plošnú opravu cestnej a električkovej siete (cestné radiály a električková trať Hlavná stanica a smer Dúbravka, Zlaté piesky, Rača, Ružinov). V záujme zlepšenia služieb pre zákazníkov by malo dôjsť k zjednoteniu základných pravidiel pre taxislužby vrátane spoločného mestského vizuálu taxíkov.

Opatrenia:
• prostredníctvom úspor v nákladoch vytvoriť väčší priestor pre poskytovanie zliav žiakom a dôchodcom s postupným prechodom na bezplatné cestovanie pre tieto skupiny obyvateľov
• urýchlene sprevádzkovať integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji vrátane zavedenia univerzálneho jednorazového lístka
• posilniť prepravnú kapacitu v špičke vo vysokozaťažených spádových oblastiach
• posilniť prednostné právo jazdy pre vozidlá MHD a dynamicky riadené svetelné križovatky
• zoptimalizovať trasovanie a intervaly spojov v súlade s potrebami cestujúcej verejnosti
• za použitia eurofondov (operačný program IROP) revitalizovať dopravnú chrbticovú sieť MHD
• zaviesť základné pravidlá a zjednotiť podmienky pre prevádzkovanie taxislužieb
• v meste
Reply on: Ike #202648:
Ja osm myslel, že si sa vo svojom treťom bode pýtal na vodiča busu. Ak si myslel vodiča IAD, tak ten nesmie. Ale ja by som samozrejme išiel tým buspruhom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.