Niečo na tému Bratislava miluje asfalt a nie zeleň: https://www.facebook.com/BratislavskyOkraslovaciSpolok/photos/a.143312792357637.18853.141551609200422/827643687257874/?type=1&fref=nf
Aj keď to už väčšina zrejme zachytila... ?
Aj keď to už väčšina zrejme zachytila... ?
Valec
VEREJNÁ DOPRAVA
Nízka kvalita a efektívnosť MHD – a aj dopravného systému v celom regióne – vedie k úbytku cestujúcich vo verejnej doprave a k prechodu na individuálnu dopravu. Tento trend spôsobuje problémy s dopravou a parkovaním v meste a je veľmi ťažké ho zvrátiť. Počas dopravných špičiek sa prejavuje nedostatočná prepravná kapacita liniek z vysokozaťažených spádových oblastí. Niektoré mestské časti trpia nízkou obslužnosťou MHD. Hlavné cestné radiály a vybrané električkové trate (Hlavná železničná stanica, trať smer Dúbravka) sú v havarijnom stave. Systém fungovania taxislužieb v rámci mesta je nejednotný a neprehľadný, na čo klienti doplácajú nízkou kvalitou a kolísavou dostupnosťou.
Sprevádzkovanie integrovaného dopravného systému na úrovni kraja odľahčí mestské komunikácie a parkovacie plochy od individuálnej dopravy, preto je potrebné, aby sa mesto aktívne zasadilo o jeho dokončenie. Mesto by malo posilniť prepravnú kapacitu preťažených spojov v dopravnej špičke a zvýšiť tým komfort cestujúcich. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy by mali mať prednostné právo jazdy aj v čase dopravných špičiek, preto je potrebné zdokonaľovať dynamicky riadené svetelné križovatky s inteligentným systémom napojeným na vozidlá MHD. Mesto by tiež malo dôslednejšie dbať na plošnú opravu cestnej a električkovej siete (cestné radiály a električková trať Hlavná stanica a smer Dúbravka, Zlaté piesky, Rača, Ružinov). V záujme zlepšenia služieb pre zákazníkov by malo dôjsť k zjednoteniu základných pravidiel pre taxislužby vrátane spoločného mestského vizuálu taxíkov.
Opatrenia:
• prostredníctvom úspor v nákladoch vytvoriť väčší priestor pre poskytovanie zliav žiakom a dôchodcom s postupným prechodom na bezplatné cestovanie pre tieto skupiny obyvateľov
• urýchlene sprevádzkovať integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji vrátane zavedenia univerzálneho jednorazového lístka
• posilniť prepravnú kapacitu v špičke vo vysokozaťažených spádových oblastiach
• posilniť prednostné právo jazdy pre vozidlá MHD a dynamicky riadené svetelné križovatky
• zoptimalizovať trasovanie a intervaly spojov v súlade s potrebami cestujúcej verejnosti
• za použitia eurofondov (operačný program IROP) revitalizovať dopravnú chrbticovú sieť MHD
• zaviesť základné pravidlá a zjednotiť podmienky pre prevádzkovanie taxislužieb
• v meste