Zdravím, vie dakto pomôcť? snažím sa dať dohromady situačný plán depa na martanovičovej ulici (Pribinova..), avšak i keď situáciu vo vozovni vyčlením akokoľvek koľajovo do jednotlivých lodí, (nevnímam nejaké prepojky, tie už nedopátram ak tam nejaké boli), tak stále vidím z depa "odniekiaľ" vychádzajúcu trať, ktorá prudkým ľavotočivým oblúkom ide po pribinovej ďalej smer ružinov... Spojí sa pravdepodobne s traťou od ŠN (je vidno že do depa vedie najskôr koľajová prepojka, a následne ľavotočivá z protismernej koľaje do depa. Avšak koľaj v smere jazdy zo ŠN sa teda pravdepodobne spojí s tou spojkou....a ďalej???? Fotomapy z tej doby sú dosť.. no... skrátka nepoužiteľné.
Tak bábo, raď... ?
Ak by som bol moc velky optimista t.j. petrzalska siet az na Janikov dvor a trat na HS v prevadzke, 29T a 30 T plne spolahlive, tak sa moze akurat tak vyradit 30-35 suprav T3. Ak pesimista, tak radsej pomlcim
Budem dovolenkovat v Bratislave v Septembri 2015, mozem pocitat s tym ze T3Gky z roku 1989 budu vsetky v premavke? Ake plany maju s T3Gkami v nasledujucich rokoch je mi dost nejasne, sice niesu ani zrychlovacove a zaroven ani T3P.
Síce som napočítal dnešnú výpravu Juráku 44 vlakov vrátane ZV (3/8 - 16; 4 - 17; 6/9 - 8; ZV - 3) a pákových T3 13 súprav vrátane súpravy 7303+04, ktorá je zatiaľ skôr želaním než realitou; ale nechcel som mojim príspevkom povedať že by to bolo zlé, skôr naopak - súhlasím že do budúcna by sa mala vďaka nákupu tých 60 el situácia zlepšiť a že aj pri zabezpečení dostatočnej rezervy priemerný vek vozového parku el. klesne ?
A do čoho chceš „lákať“ nových cestujúcich, do tých starých plesnivých vrakov? Ak správne počítam, k dispozícii je 77 vlakov T3, v dennej výprave okolo 51. Ak si zoberieme, že 20 nových električiek zo šesťdesiatich vyčleníme pre Petržalku a ponecháme iba 14 pákových T3, tak to máme 54 vlakov, čiže ešte s rezervou k dnešnému stavu (dnes je rezerva T3 očividne až 26 vlakov). Okrem toho je ešte rezerva pri T6 aj pri K2. Nevidel by som to preto tak čierno.
Petržalka a aj Hlavná stanica a do budúcna treba uvažovať aj o zvyšovaní kapacity na súčasných radiálach, ak chceme lákať nových cestujúcich do MHD napríklad z áut, ktoré nechajú na okraji na záchytných parkoviskách(Rača/Zlaté Piesky). A tu sú názory či už zahustiť interval na radiále v rannej špičke zo 4 na 3,5 (alebo 3 min.), alebo ostať pri 4 min a spraviť 3 vozňové súpravy (príp. K2+T3?), oboje si bude vyžadovať ďalšie vozy do výpravy naviac.
Čo sa týka zvyšku nemodernizovaných T3, potom ostáva už iba 6 súprav z roku 1989 (s výzbrojou TV8). Odborníci ma opravia, ale ja si odniekiaľ matne pamätám životnosť T3ky ako 30 rokov - to by tých 12 vozov vydržalo do 2019 teoreticky. Potom tu máme 4 ks T3S, AS, Mod - 7301-04; GO z rokov 1998-2001, po GO dajme tomu životnosť 15? rokov, takže tu už aj bude čas ich nahrádzať a pomaly bude prichádzať čas podľa ekonomickej životnosti vyraďovať prvé K2Sky, GO z rokov 1998, 1999, 2000..
Vzhľadom na to, že do Petržalky už aj pre prvú etapu bude nejaký nárast výpravy, tak by sa malo vyradiť menej ako 60 súprav.. Ak som dobre počítal zrýchlovačových súprav je prevádzkových 44 a súprav s TV1 sú 3, takže tieto by sa všetky potom mohli vyradiť. (alebo by ostalo z nich iba pár).
Tedomík