Síce som napočítal dnešnú výpravu Juráku 44 vlakov vrátane ZV (3/8 - 16; 4 - 17; 6/9 - 8; ZV - 3) a pákových T3 13 súprav vrátane súpravy 7303+04, ktorá je zatiaľ skôr želaním než realitou; ale nechcel som mojim príspevkom povedať že by to bolo zlé, skôr naopak - súhlasím že do budúcna by sa mala vďaka nákupu tých 60 el situácia zlepšiť a že aj pri zabezpečení dostatočnej rezervy priemerný vek vozového parku el. klesne ?
A do čoho chceš „lákať“ nových cestujúcich, do tých starých plesnivých vrakov? Ak správne počítam, k dispozícii je 77 vlakov T3, v dennej výprave okolo 51. Ak si zoberieme, že 20 nových električiek zo šesťdesiatich vyčleníme pre Petržalku a ponecháme iba 14 pákových T3, tak to máme 54 vlakov, čiže ešte s rezervou k dnešnému stavu (dnes je rezerva T3 očividne až 26 vlakov). Okrem toho je ešte rezerva pri T6 aj pri K2. Nevidel by som to preto tak čierno.
Petržalka a aj Hlavná stanica a do budúcna treba uvažovať aj o zvyšovaní kapacity na súčasných radiálach, ak chceme lákať nových cestujúcich do MHD napríklad z áut, ktoré nechajú na okraji na záchytných parkoviskách(Rača/Zlaté Piesky). A tu sú názory či už zahustiť interval na radiále v rannej špičke zo 4 na 3,5 (alebo 3 min.), alebo ostať pri 4 min a spraviť 3 vozňové súpravy (príp. K2+T3?), oboje si bude vyžadovať ďalšie vozy do výpravy naviac.
Čo sa týka zvyšku nemodernizovaných T3, potom ostáva už iba 6 súprav z roku 1989 (s výzbrojou TV8). Odborníci ma opravia, ale ja si odniekiaľ matne pamätám životnosť T3ky ako 30 rokov - to by tých 12 vozov vydržalo do 2019 teoreticky. Potom tu máme 4 ks T3S, AS, Mod - 7301-04; GO z rokov 1998-2001, po GO dajme tomu životnosť 15? rokov, takže tu už aj bude čas ich nahrádzať a pomaly bude prichádzať čas podľa ekonomickej životnosti vyraďovať prvé K2Sky, GO z rokov 1998, 1999, 2000..
Vzhľadom na to, že do Petržalky už aj pre prvú etapu bude nejaký nárast výpravy, tak by sa malo vyradiť menej ako 60 súprav.. Ak som dobre počítal zrýchlovačových súprav je prevádzkových 44 a súprav s TV1 sú 3, takže tieto by sa všetky potom mohli vyradiť. (alebo by ostalo z nich iba pár).
ano, Juraj21 stale na mna mieri s tym ovladacom (ma tusim 6 tlacidiel) , aby som sa zahlasil, co som zac, aj ked to sam dobre vie podla zvuku/hlasu ale bola tam chyba, ze sa to hlasenie dalo kedykolvek spustit, napr. ked trofl stal na cervenej na krizovatke.
Ako ktorí. Ja som už viac krát išiel s vodičom čo s tým jazdil ako s bežnou 14 Trkou (alebo vzhľadom na možnosti ešte o ničo dynamickejšie), zvýšenú opatrnosť venoval akurát pri vchádzaní do zastávok (k obrubníku, čo je úplne logické..)
Tak som sa zviezol dnes novym TrolloSorom ? Pocity sú celkom pozitívne, len zopár postrehov:
- Exteriérové hlásenie sa nepoužíva. Prečo?
- Trolejbus je navonok dosť tichý, no vo vnútri ticho nie je. Pískanie bolo celkom rušivé a nepríjemné. Ale dalo sa na to zvyknúť.
- Vŕzganie plastov je síce nepríjemné, ale dá sa na to zvyknúť skôr ako na pískanie.
- Vodiči s nimi jazdia, osobne si myslím, až moc opatrne. Netvrdím, že to majú rozbehnúť ako 14Trku na 203 z Koliby o deviatej večer, ale ísť rýchlosťou chôdze sa mi zdá trocha pomaly.
To je v poriadku ze tam byvat nechces, ale nenanucuj svoje preferencie ostatnym. Ja tiez byvam na krizovatke, tiez tu je trochu hluk z dopravy, ale nemenil by som.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Čo sa týka zvyšku nemodernizovaných T3, potom ostáva už iba 6 súprav z roku 1989 (s výzbrojou TV8). Odborníci ma opravia, ale ja si odniekiaľ matne pamätám životnosť T3ky ako 30 rokov - to by tých 12 vozov vydržalo do 2019 teoreticky. Potom tu máme 4 ks T3S, AS, Mod - 7301-04; GO z rokov 1998-2001, po GO dajme tomu životnosť 15? rokov, takže tu už aj bude čas ich nahrádzať a pomaly bude prichádzať čas podľa ekonomickej životnosti vyraďovať prvé K2Sky, GO z rokov 1998, 1999, 2000..