Reply on: Valec #200213:
"zatiaľ čo legálny taxikár má aj kopec povinností, používateľovi tejto aplikácie nič také netreba... Teda, môžeme hodiť za hlavu všetky existujúce pravidlá a silnejší/lacnejší vyhráva"- to je podobná logika, ako tá, že doprava vo verejnom záujme musí obsluhovať aj linky, ktoré sú stratové, takže treba plošne na území mesta/regiónu obmedziť právo na podnikanie všetkým ostatným. Nič nebráni tomu taxikárovi prejsť na inú formu podnikania, ktorá sa mu viac oplatí. Stupídne predpisy pre taxislužby, napr. maximálny vek auta (zrejme vďaka lobingu autopriemyslu) sú samostatná kapitola.
Vodič súkromného auta má tiež kopec povinností: získanie vodičského oprávnenia, emisná a technická kontrola vozidla, poistenie, registrácia vozidla. Je toho viac než dosť. Keď si zhrnieme informácie o aplikácii: existuje záznam o tom, koľko človek vodičovi zaplatil a dá sa spätne identifikovať jedna aj druhá strana "obchodu". To je dosť na to, aby štátny aparát našiel spôsob, ako vybrať svoje výpalné z takejto služby. Neexistuje žiadny dôvod na to niečo také zakázať, okrem záujmov taxikarskej mafie.
V doprave sa obzvlášť prejavuje vlastnosť ľudí na každé riešenie nájsť problém.
MatejBA
Amos: To, ze bola v roznych obmenach neznamena, ze nepadla pre prebujnely aparat a pohodlnost obcanov. A pokial ma pamet neklame (a nebudem to teraz hladat na Googli nech nevyzeram, ze vsetko viem), zapadorimska risa sa rozpadla niekde medzi 300-500 nasho letopoctu. To, co hovoris, ze vydrzalo dlhsie, bola vychodorimska risa (samozrejme ma oprav, ak sa mylim) co bolo vlastne grecko a turecko.