Reply on: 810zssk #198743:
čo je samozrejme blbosť, lebo hrozí deadlock, ktorý neguje celú podstatu kruhového objazdu. Na druhej strane som neoznačený kruhový objazd na Slovensku ešte nevidel, takže to pravidlo beriem ako zabezpečenie zákazok pre výrobcov DZ.
Ike
1. Zipsovanie (na ceste stojí pokazené auto a zaberá jeden pruh z dvoch - vodiči sú povinní sa zipsovať. Príde správca cesty a označí auto ako prekážku - zips už neplatí)
2. Kruhový objazd (nemám to síce oficiálne potvrdené, ale údajne sme jedna z mála krajín, kde nie je automatická prednosť vozidiel na kruhovom objazde, čo je samozrejmé)
3. Značenie niektorých úsekov a formulácia dodatkových značiek. Ako príklad uvádzam cestu z Karlovej Vsi na Devín, kde je akási - všeobecne-lokálna úprava MPR na 70 kmh (toto vôbec nie je definované vo vyhláške, ale celé nasledovné značenie sa tak správa) a potom je raz 50 kmh MPR zobrazená značkou 50 mpr, raz koncom 70 mpr. Ak k tomu zohladníš, že cesta má aj križovatky z ktorých vodiči o tej všeobecne-lokálnej úprave MPR nemajú ako vedieť, vznikne slušný guláš.
4. Rozmaznávanie vodičov. Mám pocit, že 80 % vodičov NEVIE, že platnosť zákazových (vrátane MPR) končí najbližšou križovatkou (pretože už všetky lokálne úpravy končia značkou koniec MPR pred križovatkou), NEVIE čo je prednosť sprava (lebo všetky križovatky už majú značky - odporúčam hlavne mňaky v Ružinove, alebo výjazd na diaľnicu D2 z DNV) a NEPOZNAJÚ význam doplnkovej zelenej šípky (zelená = všetky (fyzikálne) zákony sa prispôsobia tomu, že mám prednosť).
a takto môžeme pokračovať Tým sa ale nezastávam špekulantov. BUS pruh pochopím vždy a využívam ho nevyhnutne na účel odbočovania alebo zaraďovania