Reply on: si #19239:
Omyl. Celé kolo sa skladá z:- času jazdy z jednej konečnej na druhú a späť,
- času na obrat vozidla na každej konečnej (jazda z výstupišťa cez obratisko na nástupište),
- času na vyrovnanie meškania,
- bezpečnostnej alebo pracovnej prestávky,
- času na vyrovnanie intervalu (prestoj).
Ak sa nič nezmenilo, na obrat sa počíta zvyčajne minúta, časy na vyrovanie meškania 2-3 minúty (pozri vozidlové CP, kde máš riadky "príchod od... príchod do...). Z toho vyplýva, že 59-ka má prestávku ráno v Rači 12 minút, v Petržalke má iba prestoj 7 minút, poobede má v Rači prestávku 18 minút, v Petržalke zasa len prestoj tých 7 minút.
Vladimír
Re #19251 Bon-Cu: Je to tak, prednedávnom som sa trochu smerom na Senec povozil, a tak viem, že keď som si v Senci pýtal lístok na Zlaté piesky, vodič reagoval: "Na Zlaé piesky? Veď tam nestojíme... a ni sme nikdy nestáli..." Nuž, neviem, mne sa čosi marí, že kedysi tam zastávka SAD bola, no teraz nie je. Od Senca sa stojí na úrovni zastávky Vajnorská (v reči SAD-istov "Panelové sklady" ) a potom na Jurajovom dvore (že vraj "DPMB").
Re #19254 Z: Neplatený informátor (vrátane miest, kde nežijem) som aj ja Nikdy nezabudnem, ako zmätení turisti žiadali o pomoc jednu pani, ako sa z Nív dostanú na Hlavnú stanicu. Dotyčná ich chcela presvedčiť na L70 k Novému mostu a tam prestúpiť na L1 Keď záporne odpovedala na zúfalú otázku "A jednoduchšie sa to nedá?", zasiahol som, a poslal ich na L210, ktorá je na presuny medzi Hl. st. a AS MN určená
Áno, vodič NIE JE povinný informovať. Podobne niekde v oblasti, kam MHD ide trbárs raz za štyri hodiny NIE JE povinný čakať dobiehajúceho cestujúceho. Či informuje alebo počká, to nie je o predpisoch, to je o ohľaduplnosti a ľudskosti...