Perfektné. Chcel som to pre názornosť nakresliť, ale nechcelo sa mi. A ten trolejbus po Karloveskej by som si aj vedel predstaviť
Ešte k predĺženiu L63. Myslím, že je to pozitívna zmena. Predĺženie k TESCU obsadí spoje vo východnej časti trasy (v júni, pri mojej návšteve BA som mal v sedle pocit, že L63 nie je v koncovom úseku využitá - darmo okrem mňa viezla z Bojnickej 2 ľudí). Okrem toho sa opäť zlepší spojenie oblasti Lamača s oblasťou SAV - Račianske a Trnavské mýto - "ST Aréna" - Bajkalská
Co sa tyka novej upravy DNV, este to nie je posledna zmena, ale uz toto je pozitivum (kedze poznam pozadie, co je za tym). VW si plati vsetky tri linky, a teda on urcuje aj poziadavky - napr. L24.
J: Opakujem, ze zrusenim 38 nic neziskas. Na 37ke by si musel kvoli zachadzke pridat jeden voz a zaroven by si musel vypravit rano dalsi voz na 49nu, kedze tu robi rano aj 38ka... Kym nebude trolejbusova trat na Patronke, je to neriesitelna situacia...
Keby ste tu nerozoberali to nové vedenie liniek do Devínskej, tak by som si to na hl. str. ani nevšimol.
Ad DEVÍNSKA:
L24 - ma doslova šokovala Verím, že nejaký účel bude mať, lebo trasa je prinajmenšom zaujímavá. Dúfam, že nebude jazdiť každých 15 min., aby zahustila interval na Opletalovu na 7,5 min.
L25, L26 - zaujímavé.
Ja som však uvažoval nad myšlienkou, že na L21 by sa obmedzil interval v špičke na polovicu (rán z 5-6 na 10-12, popoludní z 7 na 15) a zaviedla by sa nová linka, ktorá by ráno premávala do VW priamo (nie cez DNV) a vracala by sa cez DNV. Popoludní by premávala opačným smerom v okruhu. Premávala by len v špičke a s rovnakým intervalom s L21, pričom na spoločných úsekoch by sa prekladali).
Na OU Železničné sme míňali 59. Vystúpil pri Mäsokombináte a išiel si počkať na bus. Ten išil o desať minút. A kedže ten ktorým som prišiel, išiel až potom, do ktorého som nastúpil výsledná pauza je 22minút. To bolo nedávno cez šk. rok kedy majú poobede interval 12min.
Počas šk. roku je ráno interval 8 minút a poobede desať. Takže pri 15m voze by bol ranný interval 6 minút ak by tých 8 nestačilo.
Myslím si, že na Antolskej majú podobnú pauzu, ale ak by si chcel zistím.
Igorko: Áno m@rtina poznám a osobne a je to pohoďák. Dá sa sním dobre pokecať, ale každý má svoje muchy. Nedopustí na Prahu avšak lokálpatriot som aj ja. A som si istý, že keby MHD v BA bola dobrá, tak sa s ňou patrične chválim. Len ty sa mi zdáš divný, ktorý každému kto má iný názor vynadáš, že odkiaľ prišli a podobne.
No tie linky do Volkswagenu sú super. Konečne pozitívum v DPB. A nehovorte mi, že to je preto, že to VW zaplatil. Keby ich DPB do toho nenatlačil, tak to nebude. Žiadna firma nebude dávať prachy zo svojho zisku, len tak z dobrej vôle. Akurát tie linky mohli označiť inak. Napr. L25 by bola L21S a podobne. Aj tá 63 sa mi ľúbi. Hádam si zvyknú na označovanie poradí, ktoré chodia tam a tam nie a zrušia L38 Aj 1402 potešila. Stále viac mám pocit: niečo sa hýbe.
Keď som videl v Prešove, v Žiline, v BB, ako luxusne dokážu pracovať tí istí VRBUSTi (ELZA), nadobudol som presvedčenie, že tu sa to kriví preto, lebo im to niekto tak naprojektoval a ing. Para tak nakázal namontovať. Pravidlo pevnej svorky síce uplatňujú väčšinou aj v Prešove ale zase trojmetrovú oblúkovú svorku upevnenú v jednom bode a to ešte nie v strede a nioe v osi, to som videl len v BA.
I.
Ad 3) - tp bolo vtedy, dnes to už môže byť presne naopak.
Ad 4) Vždy som nenávidel sóla - či už ako tramvaje alebo ako drátolezy. Vedecky definovať to nedokážem ale s klobásou sa mi proste jazdilo lepšie.
I.
Tvoj návrh sa mi celkom páči. Čiže od 1.1.2004 to bude vyzerať takto: mapa - 1.1 MB
Ešte som trošku poupravoval zastávky eliny ... a hľa, je tu rýchlodrážna električka bez vačších investícií. V Karlovke by mohli byť tak 3-4 zastávky a 33 (resp. trolejbus 233) premávajúci po trase Dlhé Diely - Molecova - Karlova Ves, atď, atď.
Podľa môjho názoru zachádzka 30ky na Segnáre nie je stupídna, vždy tam niekto nastupuje alebo vystupuje, a to aj pri posledných prázdnych spojoch. Zdržanie je minimálne.
No, myslel som to skôr tak, že za normálnych okolností sa to vbustom krí a deformuje ihneď po montáži. Musíš ale uznať, že na vrbustov to nie je najhoršie
Z:
1. Na zeleznici mas moznost sa opytat sprievodcu, v MHD* ho supluje vodic.
2. Preco by podanie infotmacie trvalo dlho? Odpovede by boli asi taketo: "Ano", "Dvestojednotka", "To je jedno", "Nie", "Neviem, zavolajte prosim na infolinku", "Dve zastavky so mnou, potom prestupite na osemdesiatdvojku.". Zatial sa nepamatam na otazku rozsiahlejsiu ako jedna, max. dve vety.
3. V Bratislave nie je moc informacii na zastavkach, a na vozidle uz vobec nic.
* Slovom MHD nemyslim bratislavsku MHD, lebo toto co tu je sa MHD neda nazvat.
Prepáč, ale tu nemôžem súhlasiť. Vodič nie je povinný, resp. doslova má zakázané baviť sa s cestujúcim počas jazdy. Myslím, že pobyt na zastávke je väčšinou dostatočne dlhý čas na otázku cestujúceho i odpoveď vodiča.
U nás v Prešove sa cestujúci vodičov pýtajú úplne bežne a z mojich skúseností sú to väčšinou otázky na ktoré sa odpovedať jednou vetom, či dokonca jedným slovom DÁ (napr. či spoj ide na autobusovú stanicu, alebo či zachádza tam a tam a pod.). Pochybujem, žeby sa niekto vodiča pýtal na rozsah poskytovaných tarifných zliav DPB
Tiež nesúhlasím, že cestujúci má dosť možností, oboznámiť sa s presnou trasou vozidla. V cestovných poriadkoch sú uvedené len názvy zastávok, ktoré zachytávajú krížne ulice, ale nie ulice, cez ktoré vozidlo prechádza. Napr. z cestovného poriadku L8 sa nedozviem, že táto linka jazdí po Miletičovej ul. - to budem v CP hľadať zbytočne. Základnú informáciu o trase podáva plastová tabuľka, no čas na jej prečítanie nie je vždy postačujúci, a už vôbec nehovoriac o displejoch BUSE, ktoré v Bratislave doslova neposkytnú ŽIADNU informáciu o trase. Z displeja sa nedozviem ani len to, že L8 končí v Ružinove.
Prosim, mohli by ste mi napisať, ktore z uvedených eletričiek majú digitálny display.?
7725+26,7729+30,7733+34,7835+36,7837+38,7839+40,7841+42,7843+44,7845+46.
Ďakujem, Váš fanúšik Ondrej Zlocha
J
Na OU Železničné sme míňali 59. Vystúpil pri Mäsokombináte a išiel si počkať na bus. Ten išil o desať minút. A kedže ten ktorým som prišiel, išiel až potom, do ktorého som nastúpil výsledná pauza je 22minút. To bolo nedávno cez šk. rok kedy majú poobede interval 12min.
Počas šk. roku je ráno interval 8 minút a poobede desať. Takže pri 15m voze by bol ranný interval 6 minút ak by tých 8 nestačilo.
Myslím si, že na Antolskej majú podobnú pauzu, ale ak by si chcel zistím.
Igorko: Áno m@rtina poznám a osobne a je to pohoďák. Dá sa sním dobre pokecať, ale každý má svoje muchy. Nedopustí na Prahu avšak lokálpatriot som aj ja. A som si istý, že keby MHD v BA bola dobrá, tak sa s ňou patrične chválim. Len ty sa mi zdáš divný, ktorý každému kto má iný názor vynadáš, že odkiaľ prišli a podobne.
No tie linky do Volkswagenu sú super. Konečne pozitívum v DPB. A nehovorte mi, že to je preto, že to VW zaplatil. Keby ich DPB do toho nenatlačil, tak to nebude. Žiadna firma nebude dávať prachy zo svojho zisku, len tak z dobrej vôle. Akurát tie linky mohli označiť inak. Napr. L25 by bola L21S a podobne. Aj tá 63 sa mi ľúbi. Hádam si zvyknú na označovanie poradí, ktoré chodia tam a tam nie a zrušia L38 Aj 1402 potešila. Stále viac mám pocit: niečo sa hýbe.