Musím mierne skritizovať niekoľko skutočností ohľadne výluky električiek do Dúbravky. (Nevravím, že som nejaký dopravný profesionál a mám patent na rozum, ide mi len o akýsi poloprofesionálno-laický pohľad na vec a konštruktívnu kritiku so zámerom zlepšenia):
Čo považujem za problém:
-Počas tejto výluky neboli vyhotovené a namontované zastávkové terčíky odklonených električkových liniek (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Na dúbravskej radiále neboli zakryté električkové zastávky nápisom „Zastávka je zrušená“ (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Navyše napr. na zastávke Park kultúry boli CP liniek 1 a 12 prelepené s nápismi „NEPREMÁVA“, ale CP liniek 4, 5 a 9 prelepené neboli (čo je pre cestujúcich značne mätúce) – pretože to vyzerá, že 1 a 12 nepremáva, ale 4, 5 a 9 premáva.
CESTUJÚCI SÚ TUPÍ a vôbec im nevadí, že okolo nich už prešli tri autobusy X – preto treba električkové zastávky podstatne viditeľnejšie označiť ako neobsuhované!!! ––> Označník zakryť vrecom, upevniť nápis „Zastávka je zrušená“ a cestovné poriadky prelepiť bielymi papiermi a všade dať oznam – Električky nepremávajú, zastávka nie je obsluhovaná, použite náhradné autobusové linky X1 a X4 - najlepšie na nejakom žiarivom papieri:
Musím ale uznať, že náhradná doprava X1 a X4 je dobre pripravená a plne postačujúca. Problém je inde. Bratislavský cestujúci je strnulý vo svojich prepravných návykoch – keď ide do Dúbravky z Obchodnej – a zrazu 1, 5 a 9 nepremáva, nevyužije linky 13+X, ale ide na linky 34 a 83. Tie ale posilnené neboli (navyše 34 premáva teraz idiotsky len v špičke do 19:00). Beztak to už pripomína dopravu niekde v Indii, a keď sa k tomu pridá ešte výpadok vozidla, výsledok je taký, že na Patrónke sa z balíku čakajúcich ľudí polka do vozidla nedostane a v Dúbravke má na palubnom počítači –10...
Komu sa moja kritika nepáči, nech sa povozí večer 83-kou do Dúbravky.
Čo považujem za problém:
-Počas tejto výluky neboli vyhotovené a namontované zastávkové terčíky odklonených električkových liniek (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Na dúbravskej radiále neboli zakryté električkové zastávky nápisom „Zastávka je zrušená“ (tak ako to bývalo bežné pri iných výlukách)
-Navyše napr. na zastávke Park kultúry boli CP liniek 1 a 12 prelepené s nápismi „NEPREMÁVA“, ale CP liniek 4, 5 a 9 prelepené neboli (čo je pre cestujúcich značne mätúce) – pretože to vyzerá, že 1 a 12 nepremáva, ale 4, 5 a 9 premáva.
CESTUJÚCI SÚ TUPÍ a vôbec im nevadí, že okolo nich už prešli tri autobusy X – preto treba električkové zastávky podstatne viditeľnejšie označiť ako neobsuhované!!! ––> Označník zakryť vrecom, upevniť nápis „Zastávka je zrušená“ a cestovné poriadky prelepiť bielymi papiermi a všade dať oznam – Električky nepremávajú, zastávka nie je obsluhovaná, použite náhradné autobusové linky X1 a X4 - najlepšie na nejakom žiarivom papieri:
Musím ale uznať, že náhradná doprava X1 a X4 je dobre pripravená a plne postačujúca. Problém je inde. Bratislavský cestujúci je strnulý vo svojich prepravných návykoch – keď ide do Dúbravky z Obchodnej – a zrazu 1, 5 a 9 nepremáva, nevyužije linky 13+X, ale ide na linky 34 a 83. Tie ale posilnené neboli (navyše 34 premáva teraz idiotsky len v špičke do 19:00). Beztak to už pripomína dopravu niekde v Indii, a keď sa k tomu pridá ešte výpadok vozidla, výsledok je taký, že na Patrónke sa z balíku čakajúcich ľudí polka do vozidla nedostane a v Dúbravke má na palubnom počítači –10...
Komu sa moja kritika nepáči, nech sa povozí večer 83-kou do Dúbravky.
Sarko
Kosicania si mozu tvrdit co chcu, smerodajne je to, ze DPMK eviduje 15m bus ako nieco medzi solom a klbovym vozidlom, pricom ak sa pri zadeleni na urcitom spoji nepodari nasadit 15m vozidlo, plati pravidlo nasadenia klboveho busu. Aj ked v praxi to obcas vyzera inak, ale to je dosledok nedostatku klbakov.
Re #19153 galiyosha:
Myslim si, ak nie su problemy s 15m busmi v KE, tak v BA urcite tiez nebudu. Jedno z najkritickejsich miest v KE je napr. vyustenie z Ul. protifas. bojovnikov na Senny trh, kde je sirka jedineho prudu nieco malo cez 3m (vpravo chodnik, vlavo zast. eliny) a bus si tu musi nadist a prudko otocit o 90° vpravo. Napriek tomu na dvojprudovej komunikacii Ul. protifas. boj. som este ani raz nezazil zasiahnutie busu do vedlajsieho cestneho prudu alebo nejaku koliziu. Je to vsetko vec cviku vodica. 3. naprava je pritom natacacia, takze kazdy "solarisovy" vodic Ti potvrdi, ze je to lahsie ako na klbakoch a ze by uz nemenili.