Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Igorko #19162:

Presne tak, ako pises. Vodici tvrdia, ze manevrovacie schopnosti Solarisov su obdobne ako pri klbakoch.

Re #19164 Igorko:
Co sa tyka KT8, ako solo sa bralo v suvislosti s vozokilometrami. Je to vec normovacov DPMK, ktori takto vlastne dosiahli, ze vozovna mohla vypravovat KT8 na vytazenejsie linky, na ktorych sola nepostacovali, ale mohla vypravit len tie sola. Akosi sa na to uz prislo, pretoze sa tieto veci nedavno prenormovavali, preto momentalne neviem potvrdit, ako sa KT8 povazuje. Co sa tyka pravidliel u busov, tam je to tiez dane jednoznacne normou. Menej kapacitny bus moze byt nahradeny kapacitnejsim, ale nie naopak. Ale ako som uz povedal, v KE je velky nedostatok klbakov, takze sa obcas stava, ze namiesto klbaku je vypraveny 15m bus, dokonca aj solo.

Otazky ohladne KE by som vsak smeroval do KE fora.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Dakujem vsetkym, ktori mi napisali na moju otazku, co by urobili ako prve, ci najskor, keby mohli nieco zmenit v dpb, a.s.

Takze vacsina z vas by zacala cistetenim a cistotou vozidiel MHD, zlepsit vyrazne ich technicky stav a prerobit a zefektivnit linkove vedenie (iny by ine vedenie xceli prerabt 😉 ) + zefektivnenie infrmovanosti cestujucich.
Celkom zaujimave, ze ste sa zhodli. Ja by som este pridal, ze som za poriadne chronometraze a ich maximalne dodrziavanie! Inak diky a kludne piste dalej - je to zaujimave - ked sa to neskor zhrnie.

galyosha: NO 15m busy - ved sa tu uz ich par testovalo a zjavne neboli s nimi problemy, ked sa planuju nakupovat. Iste, nie mozno kazda linka je vhodna na 15m bus, ale myslim, ze kombinacia - nevhodna trasa a linka asi ani neexsituje. S tym porovnanim, ze to je podobne, ako klbak - skor by som pvedal, ze hej (aj ked sa najdu odlisne nazory), akurat je treba povedat, ze ovladatelnost 15m vozdila je porovnatelna s 18m (klbakom), len sa samozrejme lisi sposob, ako sa jednotlive vozidla vedu.
J. si extremista - videl si uz niekedy 86? tam by nestacilo v rannesj spicke 26m vozidlo. Iba v jednom pripade by som na tej linke privital 15m -mozno by to bolo efektivnejsie - lebo v sedle nie je az tak ta linka vytazena. Ze v spicke by sa radikalnejsie zhustil interval -to by mozno aj bolo rozumne potom.

ufo: preboha - ja viem, ze ste mladi a nejde vam az tak o cas, ci inu velicinu, ale medzi prestupmi nemoze byt 200m ani omylom. Prestup ma byt pohodlny, par metrov a nie par sto metrov. Si treba uvedomit, ze MHD je tu pre ludi a ne ludia pre nu. Ludia radi prestupia, ak budu kratko cakat a nebudu bezat medzi zastavkami, ako kraliky na hone.

Vladimir: celkom sa mi pozdava tvoje vedenie liniek elinovych - mozno by som ich aj zacal pouzivat...

Hmm, sice po funuse riadne, ale co bol clanok hnonline.sk, co pisal Ing. M. Majda, tak som sa nezdrzal a napisal mu, co si myslim o MHD v BA.

diky za pozornost 😃
Reply on: Sarko #19161:
A je naozaj pravdou to, že v KE je 2*T3 súprava, zatiaľ čo KT8 sólo vozidlo? Lebo v tom prípade by som bol schopný uveriť tomu, že platí pravidlo 15m = 18m.
I.
Reply on: Martin Fundárek #19159:
Nem páči taká linka. Moje pravidlo výberu linky (samozrejme z voľného, zo zadelenia som si vyberať nemohol) bolo takéto:
1) Nesmie to jazdiť na Rajskú.
2) Nesmie to jazdiť na Hl.st.
3) Nesmie to byť sólo z HROBUSTova
4) Mohla by to byť klobása
5) Podľa možnosti by to nemuselo jazdiť po Šancovej
6) Mohlo by to mať čo najdlhšiu trať ale napr. bod 4 prevážil

Z toho mi vychádzalo:
217 kĺbová, 212, 214, X213, 216, 217.

🙂 🙂 🙂
I.
Reply on: Sarko #19161:
A to tá natáčacia náprava ten autobus zlomí alebo čo? Natáčacia náprava pomôže zmenšiť vnútorný polomer otáčania ale zväčší vonkajší - manévrovacie vlastnosti potom zodpovedajú napr. Ik280. Vodiči Ik280 tiež vždy tvrdili, že manévrovacie schopnosti 280 sú lepšie než 283 ale ja by som zase nemenil naopak.
I.
Reply on: Vladimír #19155:

Kosicania si mozu tvrdit co chcu, smerodajne je to, ze DPMK eviduje 15m bus ako nieco medzi solom a klbovym vozidlom, pricom ak sa pri zadeleni na urcitom spoji nepodari nasadit 15m vozidlo, plati pravidlo nasadenia klboveho busu. Aj ked v praxi to obcas vyzera inak, ale to je dosledok nedostatku klbakov.

Re #19153 galiyosha:
Myslim si, ak nie su problemy s 15m busmi v KE, tak v BA urcite tiez nebudu. Jedno z najkritickejsich miest v KE je napr. vyustenie z Ul. protifas. bojovnikov na Senny trh, kde je sirka jedineho prudu nieco malo cez 3m (vpravo chodnik, vlavo zast. eliny) a bus si tu musi nadist a prudko otocit o 90° vpravo. Napriek tomu na dvojprudovej komunikacii Ul. protifas. boj. som este ani raz nezazil zasiahnutie busu do vedlajsieho cestneho prudu alebo nejaku koliziu. Je to vsetko vec cviku vodica. 3. naprava je pritom natacacia, takze kazdy "solarisovy" vodic Ti potvrdi, ze je to lahsie ako na klbakoch a ze by uz nemenili.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Vladimír #19155:
Možno sa aj niekto bude presúvať. Stačí, ak sa nájde ochotný predavač, ktorý telefonicky zistí, že to, čo zákazník chce a on nemá, má kolega na Pieskoch.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Igorko #19157:
204 = plus mínus ex 219 (Valašská-Rádiová).
Reply on: Andy #19156:
Z Búdkovej. To bola moja obľúbená konečná. A 214 obľúbená linka (hneď po 212). Len by som strhol elastický oblúk v otočke a spravil tam krásnu otočku s trojzávesovými svorkami. Aj ten zkuxvený elastický oblúk asi v polovici cesty medzi otočkou a križovatkou Kozia, ktorý má asi tak 1/3 polomer z možného a kvôli nemu majú potom vlky dojem, že to drátolez do kopca nevytiahne, hoci by tam mohol vyletieť tak, že by vlky nechápali.
I.
Reply on: Vladimír #19155:
A kam do pekla jazí 204:-)? Ja som bral automaticky 204 = ex214. No ale veď sokm Ti hovoril že od kajdizácie číslovania a linkového vedenia sa v tom nevyznám...
I.
Reply on: Igorko #19142:
Ta myslienka spojenia Tescov bola iba taka sprostost z nudy 🙂 Ale tak ked uz linky do Tesca ZP, tak najlepsie z Hodzovho, lebo zo Sancovej ide na Tranvku 204 a z Rajskej 205. Takze z Hodzovho by sa ta linka dala pouzit aj na netescacke ucely.
Reply on: Igorko #19142:
L204 na Hodžovo nám. nejazdí 😉 Ale inak, ako to už ktosi napísal, spojenie oboch OD TESCO zabezpečuje L4, na čo som ja nepomyslel. A tiež súhlasím, že z Tesca sa do Tesca nikto presúvať nebude.

Re #19153 galiyosha: Nuž, Košičania tvrdia, že s 15m busom sa manipuluje rovnako ako s klbákom, ba dokonca možno ešte lepšie. No keď bolo v Prešove Cotaro, nenadobudol som ten dojem.
Reply on: ufo #19150:
A myslíš, že prestabvba na K3N - výroba nových podvozkov, výroba stredného NP dielu atď. je zadarmo? Myslíš, že NP vlek by nebol lacnejší?
I.
Reply on: J #19127:
je fakt, ze poobede chodia linky typu 90, 94 a 59 nie zrovna uplne naplnene, ale rozhodne sa to neda povedat o rannej situacii. rano by si tak musel signifikantne skratit intervaly, lebo inak neviem, ako by si tych ludi v 15 m buse odviezol.

inac s prejazdnostou 15 m busu v bratislave niekde nebudu problemy? lebo obcas aj klbaky maju na niektorych miestach trocha trable, a s 15 m busom sa asi manipuluje este horsie. alebo sa mylim?
Reply on: Vladimír #19133:
No prve by bolo to zmensenie poctu liniek, kontrola presnosti jazdenia, prerobenie chrono, spravenie prekladov a zabezpecenie prestupov vecer a rano.
No tak sem to nakonec oskenoval a spojil . takže je to tady http://fotky.svetmhd.sk/cepovka1.tif . Je to skenovaný z nechutně tlustý bichle. takže to berte na vědomí. Obrázek má okolo 600 kB .
Reply on: Igorko #19149:
ja uvazujem len triezvo,na novu elektricku peniaze nie su a ani nebudu, bude nasa MHD len pre vyvolenych?
Reply on: pako (inac ufo) #19143:
Kuxva, do rixi, ako Ti to mám vysvetliť, že KT8D je síce len o 2 cm užšia ale má INÝ PREJAZDNÝ PROFIL??????????
Hej, takže zrekonštruujeme tie najstaršie a najodpornejšie vraky, aby sme získali NP vozidlo, aby sme sa vyrovnali v počte vozidiel úchylnému Brnu? TO je myslenie vedenia DP. Postavíme K3N aby sem mali niečo nové, že? Keď, tak postavím 10m NP vlek za 2*T3 ale nebudem do rozpadávajúceho sa káčera (a koxotasizácia ten rozpad nespomalí) pchať NP diel.
Áno, tú tabuľku poznám veľmi dobre a pokladám to za obzvláštnu zvrhlosť, zatiahnuť si do siete vozidlá s obmedzenou prechodnosťou.
I.
Reply on: ufo #19145:
Ano ale kolik zákazů míjení by muselo bejt ? Pomalu na každý, a co na konečnejch ? to by pak jeden vůz zablokoval celou smyčku ? Přijeď se podívat do brna (to je nejblíž) na trasy pojížděný KT8 a uvidíš o kolik se musely rozšiřovat oblouky.
Reply on: Martin Fundárek #19136:
No, to je pekná teória ale praktický efekt bol znehodnotený tým, že na 14 sa síce ocitli káčeri ale zase na 9 boli vlnité plechy nahradené 2*T:-). Môj osobný názor je, že roztrhnutie 12 vzniklo tak, že modelári 1:1 (tzv. mierka UO (úplná nula)) skúšali, čo by si mohli na koľajisku vyskúšať a po roztrhnutí sa náhodou objavili pozitívne efekty:-). To je to isté ako Gabčíkovo:-).
I.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.