Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Akurat teraz je na Stv2 taky psychologicky program...A ukazuju tam obcas aj autobusy..Ako v pozadi alebo,ze prechadzaju..4847(Stary ikarus)...celkom haluzne..
Prijal by som este spojenie MC, napr RACA-ZLATE PIESKY, RACA-RUZINOV, ZL.PIESKY-RUZINOV
Reply on: Vladimír #19017:
nikto tu nechce 13 liniek, ale zo Zl.pieskov ti chodi minimum ludi do K.Vsi. Dudravka viac potrebuju spoj na nabrezie V MESTE, ako na Obchodnu, tuto oblast obsluhuju busy 34 83 (Zochova Hodzovo Tech.uni Vazovova) ktore Dubravcania vyuzivaju viac a radsej...
Cestujem tu elektrickami skoro kazdy den ked vykrocim z domu, takze dobre viem kam kolko ludi chodi a aj ja som za mensi pocet liniek, ale nie nezmyselne spojenia.
Ja by som zrusil 38, na 30 dal krakosy/Iky, a trasu 30 by som zmenil

KREMATORIUM-Od Lamac-Lamac-(a dalej ako teraz)

Ludom v Lamaci je jedno ci by im 30 uz odniekal isla, pretoze by sa do tej 30 zmestili, A Ludia do krematoria by si museli na zachadzku do Lamaca zvyknut na ukorol hustejsieho intervalu... Otazka je kolko ma 30 pauzu v Lamaci. Kvalitu cestovania Lamacanov by to neovplyvnilo - dufam...

Alebo zaviest l 130, ktora by bola vlastne kazda druha 30 a chodila by po horespominanej trase
MOKROHAJSKA
Jazdia vam tam linky 21, 30, 34, 38, 83. Ked sluzi skutocne prednostne ludom iducim do a z toho ustavu, ktorych nie je vela, ponechajte tuto zastavku pre dve alebo tri linky a pre zbytok ju zruste (alebo zmente na zast. na znamenie, podla uvazenia). Respektive, keby ste trosku usetrili, co sa v Blave da velmi lahko (napriklad prepustenim Kirenky z DPB 🙂 ), mozno sa najdu peniaze aj na nizkopodlaznu linku priamo tam do toho ustavu.

TECHNICKE SKLO, KREMATORIUM A DALSIE ZACHADZKY
20 by mala mat k TS iba zachadzky vybranych spojov, 37 ku Krematoriu takisto, 38 zrusit. Myslite, ze by to ludia nepochopili? Ja si skor myslim, ze ludia nechapu, preco to tam dnes jazdi, ked tam nikto ist nechce. Ostatne, ked bezni Bratislavcania pochopili precislovanie liniek na oblastne, pochopia vsetko.

HRDZA A CISTOTA
Spina a teplotne vykyvy su pre cestujuceho pravda neprijemnejsie, ako hrdza vozidla. Ale aj hrdza cloveku pripomenie, kde ze to zije a cim ze sa to musi vozit. Len tak na okraj, su na Slovensku mesta, ktore maju busy ciste a bez hrdze. Ale to uz je ohrana a otrepana pesnicka...

ZASTAVOVANIE PRI KAZDEJ VRBE
Idealny priklad - Praha, Evropska. Elektricka stoji pri kazdej vrbe, asi na desiatich zastavkach, autobus len na troch, kde sa da prestupit na elektricku.
Proste elina zastavkova a bus expresny paralelny, napriklad (teraz ma nekamenujte, to nechcem navrhnut, ale iba vysvetlujem ako to myslim) bus linka Novy most-DNV paralelne s elektrickovou drahou, ktora by stala dajme tomu len na Molecovej,
2x v Dubravke a az v DNV.

Alebo si urobte trolejbusovu trat na tej istej trati ako elina (nie je to take drahe, daju sa pouzit spolocne stply i prevesy) a dajte zastavkovy t-bus a expresnu elinu. Nu vot.

NAJLEPSIE NA ZAVER:
DALSI NIZKOPODLAZNY AUTOBUS MHD NA SLOVENSKU
Do Presova vcera prisiel Solaris Urbino 12. Je to treti presovsky NPA (prve dva su CityBusy), prvy presovsky Solaris a prvy slovensky dvanastmetrovy Solaris. Takze sme sa uz zjazvecili aj my 🙂
Reply on: Igorko #18975:
Ja som tam v takej situácii MHD išiel keď mi zomrel najlepší kamarát.

Re #18981 Igorko: Lebo pre cestujúceho je životne dôležité či je voz hrdzavý. Čistý to áno, ale na hrdzu sa ti môže vieš čo. On chce v prvom rade sa odviesť, potom na čas a čo najrýchlejšie, pohodlie a aby mu nebola zima či teplo.
Nevravím, že hrdza na vozoch nevadí, ale priorita to nie je. Ja osobne by som sa dosť naštval, keby DPB zdvihlo ceny azačalo investovať do nových plechov a farby na šunky typu Ik28X

Re #18988 Martyk: chválihodné, ale skúsil si niekedy počkať či si to ľudia nepozatvárajú aj sami? Myslím si, že by to spravili, bo kvapky nelietajú len rovno pod okno. ono ich často nesie aj cez pol eliny a keď už leje, tak by to pozatvárali. Mňa naposledy dožrala vodička eliny, ktorá po mojom otvorení strešného vetráku pri prvých dverách, ho na následujúcej zastávke zatvorila. Čo ona má zatvárať vetráky pre cestujúcich. Tie ju nemajú čo zaujímať. Ak chce mať cestujúci otvorené, tak bude otvorené.
Keby u nás zmokli sedačky bude to len plus. Aspoň budú o trochu čistejšie. U nás ich netepujú 🙂 / 😞

Vladimír: A čo takto. Je to narýchlo, takže som si nejaké neobsluhované územie nemusel všimnúť, tak ma opravte.
L4: Zl. piesky - SNP - Tunel - Jesenského - Zl. piesky.

L5: Súčasná trasa.

L6: Súčasná trasa.

L8: Súčasná trasa

L12: Karlova ves - Šafko - SNP - Tunel - KV.

Medzi všetkými radiálami existuje 1 prestup okrem smeru Rača - Zl. piesky. Tu sú dva možne. Buď L5 -L8 - L4 to by bol ten rýchlejší alebo s jedným prestupom avšak až na Kapucínskej L5 - L4,
Reply on: ufo #19013:
Spojenie Ružinov - Karlova Ves je možné uskutočniť dvoma spôsobmi:
A: L3 z Ružinova po Technickú univerzitu, ďalej L5 do Karlovej Vsi
B: L3 alebo L8 po Trnavské mýto, ďalej L4 do Karlovej Vsi
Reply on: ufo #19013:
Ak naozaj chceme, aby električka bola nosným systémom MHD, nemôžeme mať 13 liniek.
Spojenie Dúbravky a nábrežia je zabezpečené L5 po Karlovu Ves, kde v špičke do 2 min. príde súprava L2 alebo L4.
Karlovu Ves som spojil so Zlatými pieskami preto, lebo jedine Zlaté piesky nepotrebujú priamy spoj na Obchodnú. Ak by šla linka Karlova Ves - Ružinov, v konečnom dôsledku by na to Ružinov doplatil horšou obsluhou Obchodnej ul. a Zlaté piesky a s nimi celá Vajnorská by mali zbytočne divokú otočku v uliciach mesta.
Reply on: ufo #19015:
No pro provozy na 1000mm se vyvíjel podvozek s dvojitým vypružením . Pro rozchod 1435mm se vyrobily 3 páry , z nichž 2 jezdí v brně pod T3(1606+1608) a je to dost poznat . Siemens (pars) by na to měl mít licenci . Jde o dost zásadní rekonstrukci ale výsledek za to stojí.
Reply on: PvvS #19014:
no to je pravda. Tak ale s podvozkami sa v BA aj tak bude musiet nieco robit, ved tu nemame ani jeden podvozok s primarnym odpruzenim, co je v Brne, Prahe a proste vsade v CZ uz bezne v dopr. podnikoch (T6A5, KT8D5N, Astra). Cize keby sa rekonstruoval podvozok na K3 do BA, robil by sa tak aby bol pouzitelny aj v inych typoch, ved T3, K2S, T6A5 nam tu budu jazdit este minimalne 25 rokov.
Reply on: ufo #19012:
Otázkou je jestli má DPB peníze a chuť investovat do vývoje a testování K3N. Je totiž jediným zájemcem na tomto rozchodu .V případě brna se náklady dělí, protože je tu další zájemce ze sarajeva. Takže celková částka se dělí.
Reply on: Vladimír #19005:
trosku by si mal brat ohlad na skutocne prepravne prudy, napr. Dubravka podla mna potrebuje priamu linku s nabrezim, takisto Ruzinov s Krl. ves, viac ako Zl.piesky -K.Ves.
Reply on: PvvS #19011:
jasne, ze si treba pockat na vysledky testov az potom do toho investovat. Co sa tyka motorov v 1000mm podvozku pod klbom-v dnesnej dobe trhoveho hospodarstva uz zakaznikovi urobia vsetko-to by nemal byt problem.
Reply on: ufo #19010:
No já bych s tím počkal . Ono je tam víc úprav, než jenom novej článek . Navíc se mění podvozek za hnanej a další se přidává. Sám jsem zvědavej jak to provedou. Jestli po vzoru KT8 a upraví i kloub, nebo nějak jinak .Každopádně to bude testovací vozidlo. Už se pro něj chystá místo za RT6. Nejspíš by pro 1000mm podvozky nenacpali motory pod kloub. Spíš bych si počkal na ten NP vlečnák z Krnova. I když poté co jsem k němu viděl nějaký materiály se mi čím dál víc líbí německej NP vlečňák za T6A2. Má klasicky 3dveře , otočný podvozky a vzhledově taky ujde.
Co si myslite o K3R-N ? Ked robime take rozsiahle rekonstrukcie K2S, bolo by idealne robit ich teraz ked uz bude v Brne K3R-N robit tak aj nase K2. Aj ten maly kusok nizkopodlaznosti za dobru cenu je dobry pre kociky atd. nie?
Ešte som trocha rozmýšľal na tým návrhom linkového vedenia električiek a nepáči sa mi v ňom ešte jedna vec. Je to L1, ktorá spája Obchodnú z Karlovou Vsou. Obchodnú z Karlovou Vsou má primárne spájať L5, cestujúci by zasa zbytočne špekulovali a možno aj obsadzovali spoje L1, lebo sa im nechce čakať 3 min. na L5 a pod. Keď som si všimol, že celá západná radiála nemá spojenie so Špitálskou, napadlo ma ešte jedno, hádam, definitívne riešenie. L1 skrátiť späť po Nám. Ľ. Štúra a do Karlovky, naopak, predĺžiť L4. Intervaly majú rovnaké, takže bez problémov, a obsluha územia sa mi týmto vidí lepšia.
Takže ešte raz:
L1 --> HLAVNÁ STANICA - Štefanovičova - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského (T) - Šafárikovo nám. (S) - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
interval 8/10/12

L2 --> KARLOVA VES - nábrežie - Jesenského (S) - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
interval 8/10/12

L3 --> RUŽINOV - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Špitálska - Trnavské mýto - RUŽINOV
interval 8/10/12

L4 --> KARLOVA VES - nábrežie - Jesenského - Špitálska - Trnavské mýto - Vajnorská - ZLATÉ PIESKY
interval 8/10/12

L5 --> DÚBRAVKA - Karlova Ves - tunel - Obchodná - Račianske mýto - ŽST Vinohrady - RAČA
interval 4/5/6

L6 --> HLAVNÁ STANICA - Štefanovičova - Vazovova - Trnavské mýto - Vajnorská - ŽST NOVÉ MESTO
interval 8/10/12

L7 --> ŽST VINOHRADY - Račianske mýto - Špitálska - Jesenského (T) - Šafárikovo nám. (S) - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
interval 4/5/6

L8 --> RUŽINOV - Trnavské mýto - Špitálska - Jesenského - nábrežie - tunel - Obchodná - Vazovova - Trnavské mýto - RUŽINOV
interval 8/10/12

Poznámky:
(T) - obsluhuje len v smere "TAM"
(S) - obsluhuje len v smere "SPÄŤ"
interval x/y/z - interval špička/sedlo/víkend
BTW. Aby ste pochopili, hovoril som o zruseni MOKROHAJSKEJ pre linku 21. Jazdievam s nou v rannej spicek do mesta a v poobednej do DNV, a vacsinou nenastupuje nikto. Z toho vyplyva ze z DNV na MOKROHAJSKU zabezpecovat dopravu nemusi. a som zvedavy co vyriesia s tym lamacskym TESCOM 😕


Vladimir: tak tak, ono by stacila poznamka do CP, a aby na transparente striedavo blikalo OPLETALOVA/cez Tech .Sklo alebo ZAHORSKA BYSTRICA/cez Krematorium, a bolo by po probleme, ale ved pozname nas podnik... ("Ludia by to neppochopili")- Je to ubohe, aku maju o nas mienku
Vladimir: ten navrh je inspirujuci. Na (moje) namietky k 1. verzii si sam odpovedal, takze neni co dodat. Plne sa prihovaram za linku 6 NM-hl. stanica z opisanych dovodov. U cestujucich badam 2 protichodne tendencie - cestovat priamo za cenu cakania a kratsia cesta aj za cenu divokych prestupov. Jeden prestup pri ceste kdekolvek bez velkeho cakania je dobry kompromis.
Reply on: neoplan #18998:
Inými slovami... ak potrebujem raz za hodinu urobit z linky zachádzku, pre isotu tam presmerujem všetky jej spoje, aby sa náhodou niekomu občas nestalo, že si nevšimne vysvetlivku. Radšej budem každý deň, každú hodinu, každý spoj, hoc aj na prázdno fúrikovať tam aj späť. 😕
Reply on: J #18929:

ad zachádzky: Máš pravdu, nebavme sa o tom. Pre mňa sú dôvody, ktoré uvádzaš, nepochopiteľné 🙂

ad električky: Tak síce na rýchlo zbúchané, ale mohlo by to byť takto: (číslo linky - trasa - interval špička / sedlo / víkend

1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
4/5/6

2
KARLOVA VES - nábrežie - ŠAFÁRIKOVO NÁM.
4/5/6

3
RUŽINOV - Obchodná - tunel - nábrežie - Jesenského - Špitálska - RUŽINOV
8/10/12

4
ZLATÉ PIESKY - Špitálska - Nám. SNP - Obchodná - ZLATÉ PIESKY
8/10/12

5
DÚBRAVKA - Karlova Ves - tunel - Obchodná - RAČA
4/5/6

6
ŽST NOVÉ MESTO - Obchodná - Nám. SNP - Špitálska - ŽST NOVÉ MESTO
8/10/12

7
ŽST VINOHRADY - Špitálska - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
4/5/6

8
RUŽINOV - Špitálska - Jesenského - nábrežie - tunel - Obchodná - RUŽINOV
8/10/12

V navrhovanom linkovom vedení neexistuje priame spojenie Hlavnej stanice na akúkoľvek severnú, či východnú radiálu. Vzhľadom na to, že na zastávke Technická univerzita / Floriánske nám. nie sú najvhodnejšie podmienky na prestup, uvažoval som, že by bolo vhodné zachovať priamy spoj aspoň na jednu z nich. Keďže jedna dnešná linka smeruje na Račianske mýto, no až dve na Trnavské, uvažoval som, že by bolo vhodné ponechať práve jednu z radiál napojených na Trnavské mýto. Potom som z priameho spojenia vylúčil Ružinov pretože ten viac ocení priamy spoj na Obchodnú i Špitálsku ako Vajnorská, ktorá ani dnes priamy spoj na Obchodnú nemá. Priamy spoj z hlavnej stanice som teda navrhol na vajnorskú radiálu s tým, že na Trnku je možné prestúpiť na radiálu ružinovskú. Zmenený návrh by vyzeral:
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12

4
ZLATÉ PIESKY - Špitálska - NÁM. ĽUDOVÍTA ŠTÚRA
8/10/12

6 ŽST NOVÉ MESTO - HLAVNÁ STANICA
8/10/12

Za problém mmnou navrhnutého riešenia tiež možno označiť azda až privysokú frekvenciu električiek v klbku Jesenského - nábrežie - Šafárikovo nám. Na Jesenského by tak v smere na Nám. Ľ. Štúra premávalo v špičke až cca 51 spojov za hodinu, čo by spôsobilo, že daná lokalita by bola príliš zrantiteľným miestom električkovej dopravy. Situácia by sa mierne zlepšila, ak sa L1 potiahla až do Karlovej Vsi, čím by sa mohla obmedziť L2, čo by znamenalo úbytok 7-8 spojov za hodinu.
1
HLAVNÁ STANICA - Obchodná - Nám. SNP - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12

2 ŠAFÁRIKOVO NÁM. - nábrežie - KARLOVA VES
8/10/12
A hádam pri tomto variante by sme aj mohli ostať, no nie? Tak, čo spustíme to od 1.1.2004? 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.