urcite sa musi nieco pridat, 4 to sam a nepobere, bud 6 celodenne alebo upravit interval na L4 tak na 5 minut. Kedze aj so zlatych pieskov je dost casto tlacenica, ale neviem si predstavit, kde by sa nasli elektricky volne
Tak to som zvedavý na tú tlačenicu v 4ke po tom ako ostane jediná smerom na Šafárikovo námestie. ? Alebo sa uvažuje o celodennej 6tke ako sa voľakedy povrávalo? ?
Asi si ma úplne nepochopil. S tou tyčou to je len príklad čo môžeš zažiť pri cestovaní v MHD, netvrdím že každý deň niečo podivné stretnem a hodne dní v roku sa stretávam s prípadmi v autobusoch, ktoré vedia dobre znepríjemniť cestovanie.
A načrtol si L37 tak sa skús zamyslieť aké to asi je každodenne cestovovať domov do Záhorskej a na Patrónke sa Ti natlačí nemalý počet cestujúcich do Tesca Lamač a potom pri Tescu Lamač zasa kopec ľudí ktorí idú len do Lamača a toto sa odohráva(lo) v SORoch. Nič príjemné, pár krát som to zažil pri ceste do Záhorskej.
Takže ide tu o to, kvalita a rýchlosť každodenného cestovania do/z práce versus cestovanie a obsluha nákupných centier.
"A páčilo by sa Ti, keby sa niekto z Hornbachu do plného autobusu trepal s nejakou povedzme dlhou lištou?"
? ? ?
To teraz aby zrušili zastavovanie liniek 96 a 98 na zastávke Prístavný most, L37 pri Krematóriu, úplne by som zrušil zastávku Súhvezdná... veď tam denno denne nastupujú ľudia s dlhými lištami do plných autobusov. ?
Budem reagovať hlavne na vyháňanie ľudí z MHD: ak by IAD používali svoje autá len na nákupy tak ešte OK, problém je v tom, že DPB a mesto naozaj vyháňa pravidelných každodenných cestujúcich za prácou z MHD. Jediná vec čo to môže zastaviť a do istej miery aj vrátiť späť ľudí do MHD je zlepšiť čas cestovania MHDčkou a skvalitniť čo sa dá. Zober si také katastrofy v Bratislave ako električka z Dúbravky, večné zápchy smer Dolné Hony v ktorých trčia aj trolejbusy a pod. Ten kto cestuje MHDčkou je zmierený s tým, že nikdy nebude mať taký komfort ako v aute a jediná kompenzácia môže byť čas cestovania a cena.
Samozrejme najdlhšie cestujú najmä obyvatelia okrajových mestských častí a tí naozaj potrebujú expresné linky a tou jej aj L21. Áno beriem, že by tam bola zastávka na znamenie, ale už teraz sa tam chystá nejaký športový obchod. A páčilo by sa Ti, keby sa niekto z Hornbachu do plného autobusu trepal s nejakou povedzme dlhou lištou?
Takže áno, prídavajme ďalšie zdržania autobusom, električkám a vyháňajme cestujúcich z MHD. Nákupné centrá, obchody a pod. by sa nemali stavať kade-tade kde niekto vlastní pozemok a potom linka čo ide najbližšie to má obsluhovať, ale nákupné zóny by mali byť koncentrované do niekoľkých bodov kde by mali chodiť osobitné linky.
Ďalšie katastrofy v Bratislave čo vyháňajú ľudí do áut sú komplikované prestupné uzly ako Račianske mýto, Molecova a pod. kde cestujúci buď čaká aj 2 semafórové cykly alebo riskuje život.
A jedna tiež dosť dôležitá vec je aj spoľahlivosť MHD, či spoje vynechávajú, meškania a pod.
Oficialne mapy MHD boli dlhodobo bezplatne dostupne v predajniach DPB na hlavnej stanici a Hodzku, ale v poslednej dobe ich mali vzdy nedostatok, takze sa zohnat nedali. Ale verim, ze teraz ked vytlacia tieto nove tak ich zas na par dni budu mat k dispozicii ?
Ja pevne verim ze Bory budu tou poslednou kvapkou, ktore DPB dokope k tomu aby prepracoval linkovanie MHD v zapadnej casti mesta (DNV, Lamac, Zahorska Bystrica), kedze dost zasadne upravia toky cestujucich.
vy snad mate problemy s pochopenim precitaneho textu.
Skutocne predpokladas, ze kazdy spoj tam dovezie 20tich cestujucich?
Kto si ty, ze chces urcovat kam ludia maju pravo a kam nie cestovat busom. nech si sami rozhodnu stlacenim dopytu, ci chcu aby linka 21 zastavila na danej zastavke. Ak tam nik nebude chciet vy/nastupit, pre teba sa nic nemeni. Ak budu, stratis zo svojho "drahocenneho" zivota 30 sekund. Skus zajtra nezapnut imhd ziskas ovela viac!
Mate tu plne reci o vyhanani ludi z MHD do aut, ale ked mate moznost urobit opak, tak ste proti. Nie ste len alibisti, vy ste oportunisticki alibisti.
Máš pravdu . Jediný rýchly spoj s mestom tak ho zabijem s zastávkov pri Hornbachu . Ukážková linka 21 ...
Ale pravda je že Hornbach by L21 nepreplnil . Lebo tá linka už dávno preplnená je akurát to by ste museli tou linkou denno-denne jazdiť a vidieť to ...
To máš pravdu. A čo sa týka chodníkov tie chýbajú všelikde a aj tam kde sú, sú plné zaparkovaných áut (ale to je iná diskusia).
Napr. chýba na takej Lamačskej ceste, keď chceš ísť pešo z Tesca Lamač alebo na predĺženej Dúbravskej ceste + Polianky, našťastie tá cesta je slepá a teda tam nechodí veľa áut. Chodník chýba aj za starým mostom smetom k TPD, teraz je tam naštiastie vďaka uzavretému mostu pokoj, uvidíme čo sa tam vybuduje a či sa bude myslieť aj na chodcov a cyklistov.
A ešte k Hornabhu a celým rozostavaným Borom: X-krát bolo prezentované ako sa mala predĺžiť Saratovská k tomuto novému komplexu bodov, ako sa mali predĺžiť električky a pod. Tak kde to je? Či aj v budúcnosti sa ráta s tým že, však to zvládne L21? Vyzerá to asi tak že áno.
Teraz tam už plánujú postaviť aj nejaký športový obchod ( http://reality.etrend.sk/komercne-nehnutelnosti/sportovy-decathlon-bude-aj-v-lokalite-bory.html ), a to keď sa zrealizuje, ten už potom môže vygenerovať davy cestujúcich. Aj potom to bude musieť zvládať len linka L21?
Aj Hornbach pri DNV môže mať mnoho alternatív. Aj pri Hornbachu v DNV momentálne nie je zastávka. A ináč Hornbach pri DNV je v pešej dostupnosti zo súčasne obsluhovanej zastávky Kamenáče.
derik
A načrtol si L37 tak sa skús zamyslieť aké to asi je každodenne cestovovať domov do Záhorskej a na Patrónke sa Ti natlačí nemalý počet cestujúcich do Tesca Lamač a potom pri Tescu Lamač zasa kopec ľudí ktorí idú len do Lamača a toto sa odohráva(lo) v SORoch. Nič príjemné, pár krát som to zažil pri ceste do Záhorskej.
Takže ide tu o to, kvalita a rýchlosť každodenného cestovania do/z práce versus cestovanie a obsluha nákupných centier.