Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #189455:
Keď si začal s dekoxami, tento je z legislatívneho hľadiska v poriadku?

http://goo.gl/maps/yuL97

lebo ako vodič IAD nevidím prichádzajúcich chodcov zľava a ak hej, tak v poslednej chvíli. A to nehovorím o daždi a tme, kedy vidím žiariacu reklamu, kde chodec zaniká - akurát ma vyplašia odlesky vlastných svetlometov.
Reply on: 810zssk #189454:
No a to posledné býva problém, aj keď soť zriedkavý. Aj keď častejšie sa stretávam s týmto:
Prevádzkový predpis pre vodičov hovorí: 2. Zastávky z hľadiska zastavovania autobusov v nich sa delia na:
....
b) na znamenie, v ktorých zastavujú všetky autobusy vyznačených liniek
ba) ak na nástupišti zastávky stojí cestujúci (osoba) tak, aby ho vodič autobusu mohol vidieť

A čo v prípade, ak sú prístrešky jc decaux s reklamou v smere odkiaľ prichádza autobus (alebo zopár panelových) a cestujúci v ňom sedí celý čas na lavičke a vodič tam spozoruje cestujúceho len na základe dvoch nôh ktoré trčia pod reklamným panelom (v prípade iného typu prístrešku cestujúceho ani nevidieť). A cestujúci sa postaví a vylezie z úkrytu aby nastúpil až potom, keď autobus na zastávke zastavil. A to ani neprší a daný človek je triezvy.
Vodič predpis neporuší - cestujúceho nevidel (dve chodidlá pod reklamou sa nedajú považovať za argument) - a preletí okolo zastávky. Ale cestujúci sa neodvezie a môže čakať na ďalší spoj
Reply on: Mike #189453:
No neviem, ja som zvyknuty ze na zastavkach na znamenie v BA spravidla cestujuci problemy nesposobuju. Najde sa par vynimiek (casto su to ludia co na take zastavky nie su zvyknuti, lebo ich nepouzivaju), ale spravidla je to uplne v pohode.

Ak cestujuci da znamenie neskoro, vodic zastavit nemusi.
Reply on: 810zssk #189451:
A ja si neodpustím to klasické "a keby sme mali uvedomelejších cestujúcich" ?
Reply on: 810zssk #189451:
Plný súhlas, akurát v BA nie je splnený ani jeden bod ?
Reply on: Ike #189445:
Samotny koncept vsetkych zastavok je fajn ak:
a) vodici poznaju a dodrziavaju predpisy tykajuce sa zastavovania na tychto zastavkach

b) po celom autobuse su rozmiestnene tlacidla dostupne z kazdeho sedadla (na kazdom madle aspon jedno tlacidlo), pricom cestujucemu spravidla staci stlacit jedno tlacidlo
Reply on: Mike #189449:
Z osobnej skúsenosti... keby tie tlačítka na tyči boli po celom vozidle dosiahnuteľné z každého miesta (ako napr. v Linzi), tak si ho použijem, ale keď sa už mám dotrepať k dverám, tak mi je lepšie tlačidlo na dverách, lebo je väčšie.
Reply on: Valec #189448:
Áno ten je dobrý aj pre vodiča, lebo vodič vidí, pri ktorých dverách si kto zmačkol stop, alebo dopyt, pričom oboje tlačidlá reagujú na uvoľnenie dverí. Ale z "výhľadového" hľadiska by stačilo iba jedno. A ešte keby sa cestujúci naučili viac stláčať tie tlačidlá na tyči a nie na dverách, jednak sa tým šetria ďalšie sekundy pri výstupe (už keď máme tých 5 dverí :-D) a dvak tie tlačidlá na dverách sa ľúbia kaziť...
Reply on: Mike #189447:
Najlepšie je na tom v súčasnosti kĺbový SOR, ktorý má tieto tlačítka zároveň aj podsvietené aj so signalizáciou nad dverami. Podľa toho viem, či (z miesta kde nie je tlačítko v dosahu) musím vstávať skôr a "zvoniť" alebo nemusím. ?
Reply on: Ike #189445:
Ja som optimista a verím že raz sa aj v DPB dožijeme doby jedného tlačidla ktoré bude znamenať znamenie vodičovi a zároveň aj dopyt. Tak ako to má dnes napr. solaris.
Reply on: Valec #189443:
Opäť krok k user_friendly MHD. Takže stlačenie milión tlačítok pred vystupovaním je realita.
Reply on: Valec #189443:
A samozrejme uspora v rovinatej Plzni asi budu ine ako niekde v Dubravke, Lamaci, etc.
Reply on: Valec #189438:
Včera bola z toho článku zverejnená len polovica, dnes ju už celý. Ale pekné blbosti tam tí experti vypočítali. Vyrátať potenciálnu úsporu vynásobením celkového počtu bratislavských zastávok s priemernou úsporou v Plzni alebo v Prahe je totálny nezmysel. Však (podľa uverejnených údajov) už takmer 40% bratislavských zastávok na znamenie je už teraz, a počítam, že aspoň na polovici z tých ostatných zastávok tak či tak zastaví každý jeden spoj. Chcem teda vidieť tých niekoľko stoviek tisíc € ročne ušetrených. ?
Reply on: Max #189441:
..a nie dobiehať do zatvárajúcich sa dverí, ako som mal možnosť vidieť v sobotu na 201 keď tam boli sorky... a to raz aj s kočíkom... ?
A detto opačne že pred výstupom si budu musie stlačiť dopyt VČAS. A nie že keď je bus na zastávke všetci vystúpia nastúpia, vodič ide zvoniť a vtom sa stlačí dopyt dvere sa otvoria ale hneď zvonia a asistent do zatvárajúcich dverí vopchá vozíček aj s vozíčkarom... ?
Reply on: N/A #189440:
Budu musiet byt na zastavke, ked budu chciet nastupit 😃
Reply on: Valec #189438:
Však to to funguje všade vo svete, nič nové ☺ nové bude to, že ľudia si budú musieť zvykať ?
Reply on: Andreas.Papak #189436:
Celé dni nič iné nerobím, len sledujem forúm na imhd...... ? V prípade keď sa rozbehne tuna diskusia, tak jeden deň je niekoľko strán. Vážne očakávaš že tu budem listovať či náhodou dakedy to tu dakto neuploadol? Max kukám aktuálnu (prvú) stranu fóra, či náhodou.
Reply on: Andreas.Papak #189436:
preto to sem dal ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.