Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andreas.Papak #187731:
Síce si to nesledoval ale presne vieš ako to je....
Reply on: Ike #187734:
Takže ty chcesš tvrdiť, že bez semaforov bude jazdná doba Dúbravka - Botanická 7 minút, hej? Tak si vezmi nejaké meradlo vzdialenosti na mape, odpočítaj 15 sekúnd na každé stanicovanie a potom povedz, akú priemernú rýchlosť jazdy a akú cestovnú rýchlosť takáto električka dosiahne. Len pozor, aby si nepredbehol metro ? .
Reply on: Sommelier #187746:
Pozor, tu doslo k zasadnemu omylu, ja v ziadnom pripade nenavrhujem ziaden podzemny variant elektricky. Len mimourovnove riesenie krizovatky. Konkretne na Bosakovej to bolo vynikajuco naprojektovane tak ze by elektricka prekonala krizovatku estakadou a az nasledne klesala.

Ale vyhodilo sa to aby tam mohli dat nezmyselnu estakadu Artmedia.
Reply on: fanatikmhd #187727:
Bože to je zmeska nezmyslov. A teraz čo? Budeme legalizovať stav, kedy bude dieťatko bez papierov jazdiť na bardotke pravidelnú dopravu, cestujúci bez "D" budú mať na výpravni zadelenia a budú jadiť s autobusom a horda ožratých bezdomovcov sa nám bude potĺkať v koľajisku, v mene toho, že nasnežilo?
Reply on: 810zssk #187733:
Ktovie.. Ono to, že by sa to postavilo mimoúrovňovo by znamenalo aj vhodne napojené priestory ? či riešenie priestoru pod traťou či pri plytkom tunelY ? Viem si predstaviť úseky, ale nie celú/značnú časť trasy, čo by aj tak nemuselo dopadnúť dobre v našich podmienkach a pri skúsenostiach z celého sveta, ako je obtiažne podobné projekty a priestory riešiť som názoru, že tá trať sa dá dobre a porovnateľne zvládnuť aj úrovňovo - od čoho má riešenie s dvadsiatkou prejazdov, z toho desiatkou svetelných v stave, aký poznáme samozrejme ďaleko ?
Reply on: AAA #187744:
Myslím že záleží, čo išlo ako druhé v poradí. Či cestári alebo chodnikári. Ak chodnikár, sneh je odhrnutý na cestu. Ak cestár, sneh je odhrnutý na obrubnikochodníky....
Reply on: AAA #187743:
Pardon ešte raz: Inak čo sa to túto zimu robí so zimnou hotovosťou, keď nevie na Kramároch a v okolí odhádzať z okrajov zastávok sneh a človek sa musí do busu brodiť cez kopu snehu?
Inak čo sa to túto zimu robí so zimnou hotovosťou, keď nevie na Kramároch a v okolí odhádzať z obrubníkov a zastávok sneh?
Reply on: Ámos #187740:
Možno by sa to mohlo skúsiť ako experiment. Veď môžeš poslať návrh na magistrát. Ono je pokrok, že je vypnuté aspoň celý víkend a večer od 19:30.
Teda nie celý víkend - v nedeľu poobede a večer svieti, vraj inak by babičky po omši boli ohrozované autami.
Reply on: fanatikmhd #187712:
Si to celé predstavuješ ako Hurvínek válku.
Reply on: ivanbuto #187739:
nech vypnu aj Florianske. Tiez je uplne na dve veci. A vzdy je toho dokazom, ked nahodou nejde. Na krizovatke ziadne zdrzania, vsetko ide plynule.
Reply on: Ike #187734:
Preferenciu ale nerieiši samotný DPB, skôr mesto.
Mimochodom, križovatka Karloveská - Kuklovská by mala byť čoskoro vypnutá (ak už nie je).
Z Marianka.sk ? ? ? ? ? ? ? ?
Marianka má na konečnej zastávke nový automat na lístky MHD
Upozornenie z Dopravného podniku mesta Bratislavy - automat bude slúžiť len vtedy, pokiaľ si ho nedáme zničiť. Prosíme občanov o obozretnosť.
Reply on: david1 #187736:
Vraj má na Vajnorskej pribudnúť preferencia, to som zvedavý 😃
Reply on: Ike #187734:
Neboj oni dobre vedia ako ma vyzerat preferencia. No musia tam byt ludia ,ktorý to myslia s dopravou uprimne /napr.Butora/ a nie ako to fungovalo za Zahradnika. Vyfakturovala sa sice preferencia no realne to nikdy nefungovalo. Skvely priklad je Karlovka-Dubravka ,kde to radsej vypli. Posledna funkcna bola pri Tescu na Zlatych ,ktora sa vsak budovala este za minuleho rezimu.Tiez je uz minulostou... Ako stavali trolejbusovu trat na DD sa radsej ani nebudem zmienovat...
Reply on: Ike #187734:
Presne tak, oni vôbec nevedia, čo je to preferencia, hlavne že to budú písať cestujúcim.
Ale v zásade s tebou súhlasím.. 🙂 🙂
Môžem sa opýtať, je niekde nejaký plán, ako mal vyzerať Janíkov dvor po dokončení? 🙂 Ďakujem 😉
Reply on: Ike #187732:
Ja len dodám, že v roku 2008 som meral trasu Dúbravka - Botanická záhrada čo je jazdá doba 18 minút. A vyšlo mi, že v rannej špičke sa 11 minút stojí na semaforoch. To je 61 % jazdnej doby.

Neviem, ako je to teraz, vtedy sa veľa času strácalo na Kuklovskej, ale každopádne je to minimálne polovica. Zober si, že keby sme eliminovali státie na križovatkách, teda spravili skutočnú preferenciu, minimálne v tomto prípade zrýchlime električky o polovicu!

Lenže v DPB nevedia čo je preferencia MHD.
Reply on: Ike #187732:
Problem je ze ked uz aj trat do Petrzalky je robena urovnovo (hoci je to z eurofondov! hoci mali moznost ukazat ze sa to da aj inak!) tak je to v tahu cele.
Reply on: Andreas.Papak #187731:
Ok, skúsim
1. BUS pruh kontinuálny nie je. Minimálne na SVK nie a teda neexistuje zatiaľ žiadna linka, ktorá by 100 % trasy išla v BUS pruhu. BUS pruh je často súčasť vozovky a môžu ho využívať aj vozidlá, ktoré odbočujú, alebo sa pripájajú. Takže 100% preferencia tam nikdy nebude.
2. PreSlovensko možno špecifický aspekt sú parkujúce autá, ktoré proste spoliehajú na to, že dajú výstražné a autobus/trolejbus ich obehne.
3. Autobus má svoju kapacitu, ktorú nemôžeš zduplovať
4. Autobus produkuje emisie.

1. električka má svoju trať, ktorá je za normálnych okolností bezkolízna (iste môžeme polemizovať o nehodách na úrovňových križovatkách).
2. existujú prípady že auto zablokovalo električku, ale je ich podstatne menej.
3. Električke môžeš (ak sa upraví právne pozadie) pridať vagóny
4. Električka na mieste prevádzky neprodukuje emisie.

Môžeš teda v Petržalke postaviť fyzicky izolovanú cestnú komunikáciu na ktorej budú premávať tieto metro autobusy, ale nezabudni, že v meste sa aj tak zapoja do bežnej premávky a budú stáť v dopravných zápchach.

električky síce sú pomalé, ale dá sa s tým niečo robiť. Minimálne upraviť preferencia a zlepšiť technický stav. S autobusmi v zápchach toho veľa nespravíš. Vytváranie BUS pruhov je z núdze cnosť, lebo to produkuje aj tak také zápchy, že ostávajú zablokované iné kriźovatky. Takže električka je budúcnosť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.