Na figu je to aj pre autá. Vyuskúšal som jazdu z Vajnorskej na Cestu na Senec a späť. V oboch prípadoch som sa rozbiehal na prvom semafore na zelenú ako prvý a pred druhým som musel pribrzdiť. Nikto tam nestál, ale zelená ešte nebola. A to sa rozbieham slušne, žiadny plný knedlík a kvílenie gúm.
DPMŽ nepoužíva prejazdy? No, neviem, cez víkend má linka 26 len 4 páry spojov (zo žel.st. 5.45, 13.45, 17.45, 21.40). Neviem, ktorá linka ich robí (30?), ale silno pochybujem, že by to bolo samostatné vozidlo. Určite sú prejazdy cez víkend medzi 6 a 16. Ešte nedávno robievala večer jedna 28-ka spoj na 6-ke, ba pamätám, že bývali aj nejaké prejazdy autobusov z linky 2 na trolejbusovú linku 5.
Mimochodom, vcera som sa bol presvedcit, ako funguju tie krizovatky pri novom Trescu na Golden Strkoch. Ubohe. Utlm verejnej dopravy vo svojom najhorsom svetle. Elektricka cakala na oboch semaforoch. Spolu minimalne dve minuty. Tolko k preferencii elektriciek a MHD vseobecne!!!
DPMŽ vôbec nepoužíva prejazdy vozidiel medzi linkami v rámci jednej služby. Okrem toho je v Žiline zvykom, že jedno vozidlo je pridelené "celoživotne" na jednu linku. Je úplne typické, že trolejbus, ktorý bol dodaný pred deviatimi rokmi a následne zaradený na linku č. 1, dodnes stále jazdí každý deň na linke č. 1. Takže pýtam sa znova, načo elektronické transparenty?
Nepadol nahodou nejaky ten transparent dopravnemu namestnikovi na hlavu?
Re #17981 Vladimír: Preco Zilina nepotrebuje elektronicke transparenty? Co to znamena? Podla mna ich rovnako potrebuju a nepotrebuju vsetky DP na svete..
Plný súhlas. Napríklad tlačidlo na automate na kúpu týždenného lístka celkom nepochopím (kýbel päťkorún so sebou bežne nenosím). A taktiež súhlasím s tým, že minimálne v čase od 6.30 do 7.30 by sa tých 12 minút dalo stlačiť na 10 resp. 9 minút, s existujúcou kapacitou, len by sa bolo treba vzdať 25 minútovej prestávky na konečnej. MHD inak podľa mňa ide stále dolu vodou, stále menej a menej spojov, obmedzené doby kedy premávajú atď. Vo vzťahu k zákazníkovi absolútne NIČ. Len zaplať a čím skôr vystúp...
Takto. Ja pracujem v centre, autom by mi to z bytu trvalo rovnoko, mozno aj dlhise. Dnes to trva tramvajou 10 minut. Ale to neratam cestu na zastavku a cestu zo zastavky, popripade cakanie. Cisty cas sa predlzi o nejake minuty, takze od brany k brane to trva ihned 20 az 25 minut. A s autom mi toto odpada. Zasa pribudne hladanie parkoviska, ale co kazde rano chodim, tak vzdy tu vidim volne miesta. Cez den je to uz plne, ale vtedy mi to moze byt jedno. Takze nech ratam akokolvek, autom to je rychlejsie, aj ked samotna trasa mozno trva dlhise, ale aj to je relativne - technika jazdy, zvolena trasa, zapcha a pod. Ked vsak idem do devinskej, tak rozdiel je uz obrovsky. Lebo za 1. musim prestupovat, cim stracam cas a za 2. linka 21 byva spravidla natrieskana. Za 3. To, co na nej premava vonkoncom nemozem povazovat za autobus. Mne osobne neprekaza, ze vozidlo nema klimatizaciu, nehlasi zastavky, popripade nema displej. Mne vadi to, ze je spinave, hlucne, preplnene, smradlave, meskajuce. To mi vadi! O hlaseni zastavok mozem iba snivat! Ked som v Brne isiel nizkopodlaznym trolejbusom, tak mi bolo do placu, lebo v Bratislave sa toto povazuje za luxus, t.j. inde je to bezne. Inde sa povazuje klimatizacia celeho vozidla tiez za beznu vec.
MHD je v Bratislave na upadku, uplnom upadku. Comu nasvedcuje aj odliv cestujucich na IGK. Ako sam namestnik Kolada povedal, je to kriticke a neunosne. Ma uplnu pravdu. Ale neunosne je pre cestujuceho aj cestovanie nasou MHD.
Hlavne za sudruhovia spievaju o trvalo udrzatelnom rozvoji... To, co sa robi je trvalo udrziavany utlm, nie rozvoj. Akakolvek zmena, ktora nastane, je vzdy len zhorsenie voci vychodzemu stavu. Priklad je linka 131... Zrataj si, kolko autobusov ti tam ide teraz, a kolko tam islo pred zavedenim linky 131. Po jej zavedeni sa zrusilo viacej spojov, ako sa zaviedlo, takze je to redukcia. Ale DPB to dokaze predniest ako pozitivum, co prinesie iba dobre vysledky. V urcitom smere je to aj pravda, z inehu uhlu pohladu nie. Alebo nedavan zmena elektriciek. Ja osobne s tym suhlasim, aj ked d3k0 na to pinda. Jedine, co mi prekaza je zrusenie 10 minutoveho intervali v case spicky. Aspon rano to mohlo ostat. Viem, ze z rovnakym poctom vozov, co sme mali pri 10 min intervale sa dal zvladnut aj 8 min interval. Aspon na vybranych linkach. Tak nevidim dovod, preco by sa v kratkom casovom obdobi, najma v rannej spicke, nemohol ten interval zahustit aspon na tych povodnych 10 minut. Potom by som nefrflal, ale takto doslo k znizeniu kapacity, ci chceme alebo nie. Napr. na Dubravskej radiale a Karloveskej tiez. Lebo vlaky ostali radene tak, ako boli, viac ako 2xT nepouzivame. Iba intraval sa znizil, takze je to znizenie prepravnej kapcity. Inde, napr. Ruzinov, sa to nahradilo tym, ze na linke 8 su uz klbove vozy. Ci to ale nagradilo povodnu kapacitu je uz vecou preratania, do coho sa pustat nebudem.
Hmm jasne, bohuzial to je to, ze sa stale viac u nas oplati mat IGK, aj ked to vyjde drahsie, ako MHD - ale tie vyhody su doslova u nas neporovnatelne...
Ved len priklad - mam pracu cca 6km z domu. A busom cestujem 40min (s prestupom) a autom to mam 10min (po tej istej trase). Cize denne usetrim len hodinu! a ked clovek pracuje - tak si zacina viac vazit volny cas - lebo ho ma malo. Cize uz len v casovej uspore je auto v BA obrovska vyhoda - a to neratam tlacenicu a spinu...
Tiez by sa mi pacilo sadnut do eliny niekde v petrzke - (klimatizovanej) cistej a pohodlnej a nie prepchatej - doviezst sa niekde na trnko, alebo, racko za 10min a pohodicka... Ale k tomuto to nesmeruje bohuzial - ani naznakom... :(((.
Iba doplnim moj postoj. Ja, ked budem mat IGK a budem mat aj na jeho prevadzku, tak sa s prepacenim na nasu MHD tiez vyserem. Dovod? Staci citat trosku tuto diskusiu a ihned sa najde. Ba viacero dovodov... A prave toto povazujem za zanik MHD v Bratislave. Nie ako zanik MHD v tom zmysle, ze nic nebude jazdit, ale v tom zmysle, ze MHD bude naozaj uz iba pre ekonomicky zavisku cast obyvatelstva, kam zatail patrim. Ale uz zarabam a hadam sa to zmeni. Aj ked IGK vychadza drahsie ako MHD... Vratim sa k teme, preco to povazujem za zanik MHD v Bratislave. Ja, ako zastanca MHD, som dospel do takeho stadia, ze cestovanie MHD je pre mna tarcha, nevidim to ako sluzbu obyvatelovi mesta. Lebo to, co u nas je, sa neda povazovat za primerane. Typicky vcerajsi priklad. Isiel som v linke cislo 4 a na Kamennon nam. nastupili dajaky zahranicny turisti, ktori prave dosli na zastavku. Chceli u vodica kupit listky. Ja som im povedal, ze snazia sa zbytocne, ze v Bratislave to nefunguje. Najprv bola ich reakcia taka, ze si z nich robim srandu a neverili mi. Az ked som im povedal, ze Bratislava has the most shitting mass transport system in central europe pochopili. Lebo aj vodic prikyvol. Spytali sa, ci ich vezmeme. Prikyvol som. Este som ponukol, ze listok sa da kupit v automate. Najblizsi bol na Trnavskom myte. Tak som tam s jednym z nich vystupil a s mincami v ruke sme isli k automatu. Ten nefungoval. Tak co sme mali robit? Isli dalej na cierno, aj napriek tomu, ze boli ochotny listok kupit a zaplatit. Ale v DPB plati: Cestujuci si ho ma zohnat vsade, len nie od DPB. A co myslite, taka obycajna predavacka v trafike, dochodkyna na polovicnom uvazku, vie ta po anglicky? A automaty spravidla nefunguju prave vtedy, ked ich potrebujete, alebo nemate dostatok minc, co sa velmi lahko stane. Vezmime si skupinku 4 turistov. Kazdy z nich potrebuje 16 Sk na listok, takze dokopy 64 Sk. Kto z vas ma 64 Sk v mincach? Viete, ake je to mnozstvo? To maju ti turisti ako mat pri sebe neustale aspon 32 Sk v mincach iba na listky, cesta tam aj spat? Ziadna orientacia na zakaznika, cestujuci je predsa nepriatel, ktoreho sa treba zbavit, teraz je jedno, ci je z Bratislavy, alebo z New Yorku. Je to k placu.
Toto bol krasny priklad, ako by to vyzerat nemalo. ZANIK MHD V BRATISLAVE? Ano, lebo ked ludia, co maju MHD radi a obhajuju ju, jej vyhody (v Bratislave skor nevyhody) zviditelnuju, snazia sa o jej rozvoj prejdu na IGK (ako sa chystam ja), tak to bude zanik MHD v Bratislave z toho pohladu, ze aj jej zastancovia to uz nevydrzia... Co mam k tomu dodat? Nech cely DPB skrachuje! Hovorim to naozaj nerad, nezelam si to, ale nejlepsie by bolo hodit na podnik bombu a vybudovat podnik novy. Uplne novy, vratane vozidiel, dielni, proste vsetkeho. A jednu bombu by to chcelo hodit aj na istu cast Magistratu...
Hmm- m@rtin. Fakt si vystihol podstatu. Lenze cely problem je v tom, ze nejako vacsina ludi nema nejako vobec zazite, ze kam by sa mohli stazovat, alebo od coho zavisi MHD - teda jej uroven. Kazdy vidi tak max. po DPB a dalej sa im nexce rozmyslat, ci ix ani nenapadne, ze nieked je v tom DPB "nevinne" aj ked u nas - fakt malokedy. Podla mna je jedina moznost, ako nieco zmenit - nejako zabezpecit, aby ludia zacali vyvijat vonkajsi tlak na magistra a DPB. Inak sa nic nezmeni. Tieto veci, co su tu a co sa popisali, tak by sa mali nejako medzi ludi dostat. Lebo ludia to riesia iba dvoma sposobmi:
- bud na to maju a kupia si auto a s prepacenim seru na celu MHD v BA (napr. ja som to uz nevydrzal - ale snazim sa az tak nesrat na MHD :DDD - ale ako to zatial vyzera - urobil som seba stastnejsim a tiez aj DPB - o jedneho otravneho a kritickeho cestujuceho menej /akurat, ze nex necakaju, ze budu mat menej posprejovane vozy - ja som ix nesprejoval/)
- alebo na to nemaju a len nadavaju a su nuteni jazdit takou MHD, aka pride....
Takze, si myslim, ze pokial sa nevivinie nejaky vacsi verejny tlak na DPB a magistrat, tak zlepsenie sa nebude dat ocakavat...
Ja by som to povedal takto: Maju nasi dielensky vobec dajaku motivaciu??? To, ze niektori su neschopny je fakt, ale zase je to urazajuce povedat, ze vsetci su neschopny. To mas ako s tvrdenim, ze pocarbane vozidla su vizitka cestujucich. Nebudem sa pustat do debaty, kolko percent dielenskych sa flaka a kolko z nich by aj robili, keby ich k tomu nieco motivovalo...
m@rtin> ja viem, ze v Prahe mate dobre vozy, ale nemate tam nasich dielenskych, ktory su neschopny, cize ani ta udrzba nieje taka aka by mala byt, ja viem. Co sa tej 1096 tyka, tak ta pojde do plynu v horizonte tak 2 mesiacov predpokladam.
tych 20 vozov je podla mna to najlepsie co DPB ma, su mnohe ine, troska horsie, ale stale obstojne. Ze je to hroza mi nemusis hovorit.
Co sa tyka tych smradov: OK nenesies za to zodpovednost prave ty, ale plno ludi je takych, co ani nepipnu. Ked som bol mensi bol som v dakej elektricke, myslim 5 to bola plna ludi, vosli sme do tunela a ti somary vytiahli fixky a zacali cmarat. Boli 3 a nikto nic nepovedal.
Ty myslis,ze len vodic 1701 kupuje veci do svojho vozu za svoje???Takisto 1808 a 1803....A este celkom pekny pocet vodicov...Je to hamba,ale s tym asi nic nenarobime..:-((
frenky #17977:
Vymenoval si cca 20 vozov. Kolko percent z celkoveho poctu to je? A o Plynakoch mi nemusis nic hovorit - tie Krasnanske velmi dobre paznam. Vsetky su serble. Vcera som sa o tom mohol presvedcit, ked som isiel 3610. Motor mu za jazdy !!!! skapinal, vsetko hrkotalo, vzrgalo, podlaha sa na bokoch odlepovala, brzdy strasne piskali, o kureni hadam nemusim hovorit. Potom som este stretol vodica 3606 ako ma 3629 a povedal mi, ze jeho je odstaveny kvoli nejakej poruche. Pricom viem, ze on sa o svoj voz stara! Uz som ho neraz videl, ako zameta podlahu na konecnej...
Elektricky T3 po VP? Prosim. Ako dlho to vydrzi? Tyzden? Kolko vozov T3 mame mesacne po VP? A preco by som ja mal niest polovicnu vinu za to, ze nejake sproste spratky to cmaraju? Ja za to mozem? Ty si vazne myslis, ze keby som ich videl v akcii, tak by som im nic nepovedal??? Vies ako to robia? Idu na konecnu, tam cakaju, kym nepride elektricka, nastupia do zadneho vozu a ked su sami, tak vtedy vyberu fixky a cmaraju. Ked je tam niekto, napr. ja, tak si to nedovolia. Zbabelci smradlavi!
S tou 1701 je to bieda, aby vodic kupoval za svoje veci do autobusu DP...
Aby som dal jasnu odpoved, moj nazor je taky, ze je to biedne a ubohe. A nikomu to neprekaza.
m@rtin #17979:
Ja som to tu uz raz pisal, nemam zaujem pracovat v DPB. Alespon zatial nie. Ja sa s nikym jedovat nebudem... Uz som urobil dost, vysledok? Ziadny, alebo zanedbatelny. Ludia ma akurat nemaju radi, lebo pisem veci tak, ako sa naozaj maju. Neprikraslujem, neprivieram oci. Uz som uspesne dosiahol to, ze na Magistrate aj v DPB ma nemaju radi. Vsak ked si videl nasu MHD, tak chapes...
Spectre #17981:
Tak, tak... To, co povazujeme za pekny autobus, by inde oznacili za najvaci serbel a vypravili by ho maximalne na zalozak. A to comu hovorime "hyperexkluzivny autobus" je inde proste obycajne prevadzkove vozidlo...
Spectre ##17987:
Webkamery??? No comment....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Turbo