Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #18024:
Áno, áno, áno, ešte k tomu existujú prejazdy kĺbového trolejbusu na linku č. 5 (neviem, buď z L3 alebo L4). Ale to všetko je tak pramálo, že kvôli tomu by som do displejov neinvestoval, aj vzhľadom na moje presvedčenie, že klasická plastová tabuľka je informačne hodnotnejšia pre cestujúceho ako displej.
Iné kafe je DPMP, kde máš prejazdy v každej službe, a množstvo z nich je typu "čo spoj, to iná linka". Tam sú už displeje nevyhnutnosť.
Reply on: Turbo #18035:

Dodatok. Som zvedavy, ako to za 7 rokov bude vyzerat. Ked si vezmem, ako to vyzeralo pred 7 rokmi, tak ma ta predstava desi. Dufam, ze dovtedy budem ma individualny gumokol, ano IGK, vsak parkovat sa da vsade, aj v pesej zone...
Uplne uchvatne je, ze sa stale pocita s metrom ako nosnym systemom. Uz by to pomaly mohli aktualizovat. Vsak posudte sami.

Dalej si dovolujem citovat SMERNICE DOPRAVNEJ POLITIKY HLAVNÉHO MESTA SR BRATISLAVY
DO ROKU 2010:
Mimo ineho sa tam vravi:

- Zefektívnenie jestvujúceho systému MHD:
- zavedením preferencie MHD na komunikačnej sieti a v križovatkách robi sa to? Pozrime si trat na Zlate piesky
- prehodnotením linkového vedenia a využitia vozového parku počas dňa
- prehodnotením tarifnej politiky - ano, zdrazievanie
- skvalitnením prepravy (rýchlosť, pravidelnosť, presnosť, spoľahlivosť) prostredníctvom moderných systémov riadenia - akych? Vsak staci dfinovat postihy za predcasnu jazdu, kontrolovat to, pri meskani 5 minut strhavat premie, ak vodic neuda dovod, ktoremu uverim
- rozvojom flexibilných typov prevádzky. - najprv by mala byt vobec nejaka prevdazka, aby mohlo byt vobec nieco flexibilne

- Podpora zavedeniu nových typov vozidiel vyhovujúcich ekologickým kritériám. - to akoze tie plynofikovane serble?
- Zvýšenie kvalitatívnej a kvantitatívnej úrovne MHD systémovým riešením (rozhodnutie o príprave a realizácii nosného systému MHD vedeného v centre mesta podpovrchovo). - v tomto smere sa uz zacinaju objavovat konecne normalne navrhy, ale ked sa bude iba hovorit, tak to nepomoze, treba konat!
- Ďalší rozvoj trolejbusovej dopravy (kopcovité oblasti, Petržalka). - co tam ma treolejbus preboha robit? Suchtat sa este viac? - pozn. Turbo
- Vybudovanie technickej základne MHD v okrajových častiach mesta za účelom zvýšenia operatívnosti dopravnej obsluhy a zníženia jalových kilometrov a zároveň rekonštrukcia stávajúcej technickej základne. - Vozovna Dubravcice? Vsak mala stat uz v roku 1996, ak sa nemylim. A stojanka JD? Nekryta? A naco, ze?
- Zabezpečenie väzieb MHD a prímestskej dopravy v rámci koordinovaného systému s cieľom zníženia časových strát cestujúcich pri prestupoch. - BID? Co to je BID? Nechcene dieta...
😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞 😞
Reply on: Turbo #18033:

Kua, zabudol som jedno < /b >... 😞
Reply on: Igorko #18031:

Ale treba uznat, ze pan Kolada to ma velmi tazke. Chcem povedat iba jedno. Ked sa komukolvek podari nieco s tou "MHD" v Bratislve spravit, aby bola lepsie, tak si ho budem naozaj vazit a cenit, lebo viem, kolko prace, usilia a presvedcovania k tomu treba.
Nemozeme hovorit o konkretnom termine, kedy MHD v Bratislave zanikne. Vsak ona uz zanika! Vezmi si ovnovu vozoveho parku. Stoji!!! Vsetky kratke trolejbusy po zivotnosti, plesnive, hrdzave, cest vynimkam, ktore su vsak tiez serble, v Brne maju kolko 21 Tr-iek? Teraz sa nebavme nakolko su zvratene ale su nove a atraktivne pre cestujuceho! Obnova autobusoveho parku pozostava z 26 SORov za poslednych 5 rokov? To je plnohodnotna obnova????
Elektricky? Co to je elektricka? Co sa tam robi? Akurat tie modernizacie. A to tiez ultra slimacim tempom. V Prahe spravia 20 T3P-eciek mesacne, ci kolko, dopln ma prosim. U nas? Jednu poyebanu kachnu 7085 robia uz vyse 5 rokov!!! A nikomu to nevadi. Ziadne sankcie nikoho za to nepostihuju. Doslova sa na to yebe a vyhovara sa na to, ze nie je dokumentacia a pod. A to bol iba jeden priklad. Okrem toho sa robia experimenty typu 7303, 7304, 7715. Ktori z tych vozov bude niekedy jazdit? Naco sa investuje do neprespektivnych technologii? Kolko penazi sa tam preyebalo?
Plynofikovanie autobusov? Mali Durkovskemu pristavit 3614 a 3610!!! Tie dva vozy partia na srotovisko. Odflaknute serble, plesnive, zhnite, rozsypane. Vsetko hrkoce, cvirika a vrzga. Iba ta farba to drzi pokope. A ta za chvilu v Bratislave nebude. Staci este jedna zima...
Postoj k zakaznikom? Pisal som tu ako som kupoval elektrickenku. Ako ma ta p..a v podchode prehanala, neochota, spina, yebnutost ludi.
CESTUJUCI JE NAS NEPRIATEL A TREBA SA HO ZBAVIT! - toto hovori MHD v Bratislave, sice nikde to nie je oficialne napisane, ale kto si da dokopy suvislosti, tak tomu je to nad slnko jasne... A je to k placu... Ani sa nedivim, ze nikdo s tym nic nerobi, vsak kto si bude robit zbytocnu pracu? A ked sa niekto aj snazi, tak je okamzite zrazeny dolu. Ako som uz videl na vlastne oci. Clovek ma trosku entuziazmu, ale ten mu ihned odoberu. MHD funguje vdaka par, doslova par ludom v DPB, ktori nieco robia, aby nam vobec nieco jazdilo.
Reply on: Martin #18020:
Existujú aj desaťkorunáčky. A je problémom NBS, že pri aktuálnej hodnote slovenskej meny je najvyšši aminca 10 SKK, keď by mohlo byť kľudmne aj 50. Automaty na bankovky a kreditky by to chcelo tiež.
A 25 min. přrestávky na konečnej sa vzdať nemôžeš, tá vyplýva z bezpečnostných predpisov - a ako posdledné - 9 min. interval by bol jedna úžasná pi.ovina.
I.
Reply on: Turbo #18019:
Tragické je, že námestník Kolada povedal že je to neudržateľné ale takisto ako všetci pred ním s tým nič nedokázal spraviť.
To, čo sa v BA vydáva pomaly za zázrak (napr. reko Jesenského a Mostovej) a ešte sa to do..be, by bola v inom DP bežná údržba...
Obávam sa, že MHD v BA je odsúdená na zánik. A s veľkou pravdepodobnosťou k tomu čoskoro prispejem aj ja, lebo pomaly ale isto dospievam k rozhodnutiu bratislavskú MHD bojkotovať - keĎ pôjdem do BA IGK, tak je vec jasná, keď prídem vlakom porieši to TREND TAXI.
A to prosím pekne nie som rozmaznaný žiadnymi plne klimatizovanými autobusmni ako vo Viedni. Len pražskými električkami, premávajúcimi v hustých a preložených intervaloch - najdlhší interval okolo môjho domu počas celých 24 hodín (!)
je 16 minút!!!
I.
I.
Reply on: Vladimír #17982:
Nejde o potrebu. Aspoň čelný elektronický transparent je imageová záležitosť, Nejde o to, či je to treba. Čo taký zájazdový autobusd, ktorému tam tak 99% jeho života svieti "ZÁJEZD":-)?
Ale Eperjes sa mi zdá byť lepší ako Zsolna, napríklad intervalmi.
I.
Reply on: Vladimír #17982:
Nejde o potrebu. Aspoň čelný elektronický transparent je imageová záležitosť, Nejde o to, či je to treba. Čo taký zájazdový autobusd, ktorému tam tak 99% jeho života svieti "ZÁJEZD":-)?
Ale Eperjes sa mi zdá byť lepší ako Zsolna, napríklad intervalmi.
I.
Reply on: Spectre #17963:
Už osm Ti to raz vysvetľoval ale asi čítaš len to, čo sa Ti hodí - električky sa striekajú, osobne som to videl. Trolejbusy sa nestriekajú, pretože v areáli T vozovne nie je lakovňa. Stačí? Myslím, že lepší navalčekovaný voz než bratislavský paskvil na GO v krásnom laku vypúšťajúci oblaky čierneho dymu, sadzí, drnčiaci a rezonujúci.
I.
Reply on: Spectre #17962:
Tak tú unifikáciu si odsudzoval Ty, nie ja.
Ale práve Sanos bol príklado mnevhodnosti prestavby autobusovej konštrukcie na trolejbusovú, o úspešnosti T11 a koncepopcie Š11 všeobecne (krááásny autobus ale inak úplne na ho... svedčí počet zachovaných kusov, 17Tr nie je žiadna unifikácia (z tých sa nezachovalo nič) ale novostavba DPO.
A práve Solaris Trollino sa zdá byť prvým úspešným pokusom o unifikácou a ty ho tu obviňuješ zo zvrhlosti. Čo je na tom zvrhlého, ty Ikarusofil:-)?
I.
...oplati sa widiet... 🙂
Btw-videli ste uz plynovu verziu? :o)
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Turbo #18023:
Na figu je to aj pre autá. Vyuskúšal som jazdu z Vajnorskej na Cestu na Senec a späť. V oboch prípadoch som sa rozbiehal na prvom semafore na zelenú ako prvý a pred druhým som musel pribrzdiť. Nikto tam nestál, ale zelená ešte nebola. A to sa rozbieham slušne, žiadny plný knedlík a kvílenie gúm.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Vladimír #18022:
DPMŽ nepoužíva prejazdy? No, neviem, cez víkend má linka 26 len 4 páry spojov (zo žel.st. 5.45, 13.45, 17.45, 21.40). Neviem, ktorá linka ich robí (30?), ale silno pochybujem, že by to bolo samostatné vozidlo. Určite sú prejazdy cez víkend medzi 6 a 16. Ešte nedávno robievala večer jedna 28-ka spoj na 6-ke, ba pamätám, že bývali aj nejaké prejazdy autobusov z linky 2 na trolejbusovú linku 5.
Mimochodom, vcera som sa bol presvedcit, ako funguju tie krizovatky pri novom Trescu na Golden Strkoch. Ubohe. Utlm verejnej dopravy vo svojom najhorsom svetle. Elektricka cakala na oboch semaforoch. Spolu minimalne dve minuty. Tolko k preferencii elektriciek a MHD vseobecne!!!
Reply on: Andy #18021:
DPMŽ vôbec nepoužíva prejazdy vozidiel medzi linkami v rámci jednej služby. Okrem toho je v Žiline zvykom, že jedno vozidlo je pridelené "celoživotne" na jednu linku. Je úplne typické, že trolejbus, ktorý bol dodaný pred deviatimi rokmi a následne zaradený na linku č. 1, dodnes stále jazdí každý deň na linke č. 1. Takže pýtam sa znova, načo elektronické transparenty?
Reply on: m@rtin #17980:
Nepadol nahodou nejaky ten transparent dopravnemu namestnikovi na hlavu? 🙂

Re #17981 Vladimír: Preco Zilina nepotrebuje elektronicke transparenty? Co to znamena? Podla mna ich rovnako potrebuju a nepotrebuju vsetky DP na svete..
Reply on: Turbo #18015:
Plný súhlas. Napríklad tlačidlo na automate na kúpu týždenného lístka celkom nepochopím (kýbel päťkorún so sebou bežne nenosím). A taktiež súhlasím s tým, že minimálne v čase od 6.30 do 7.30 by sa tých 12 minút dalo stlačiť na 10 resp. 9 minút, s existujúcou kapacitou, len by sa bolo treba vzdať 25 minútovej prestávky na konečnej. MHD inak podľa mňa ide stále dolu vodou, stále menej a menej spojov, obmedzené doby kedy premávajú atď. Vo vzťahu k zákazníkovi absolútne NIČ. Len zaplať a čím skôr vystúp...
Reply on: Andrej (Anndy008) #18017:

Takto. Ja pracujem v centre, autom by mi to z bytu trvalo rovnoko, mozno aj dlhise. Dnes to trva tramvajou 10 minut. Ale to neratam cestu na zastavku a cestu zo zastavky, popripade cakanie. Cisty cas sa predlzi o nejake minuty, takze od brany k brane to trva ihned 20 az 25 minut. A s autom mi toto odpada. Zasa pribudne hladanie parkoviska, ale co kazde rano chodim, tak vzdy tu vidim volne miesta. Cez den je to uz plne, ale vtedy mi to moze byt jedno. Takze nech ratam akokolvek, autom to je rychlejsie, aj ked samotna trasa mozno trva dlhise, ale aj to je relativne - technika jazdy, zvolena trasa, zapcha a pod. Ked vsak idem do devinskej, tak rozdiel je uz obrovsky. Lebo za 1. musim prestupovat, cim stracam cas a za 2. linka 21 byva spravidla natrieskana. Za 3. To, co na nej premava vonkoncom nemozem povazovat za autobus. Mne osobne neprekaza, ze vozidlo nema klimatizaciu, nehlasi zastavky, popripade nema displej. Mne vadi to, ze je spinave, hlucne, preplnene, smradlave, meskajuce. To mi vadi! O hlaseni zastavok mozem iba snivat! Ked som v Brne isiel nizkopodlaznym trolejbusom, tak mi bolo do placu, lebo v Bratislave sa toto povazuje za luxus, t.j. inde je to bezne. Inde sa povazuje klimatizacia celeho vozidla tiez za beznu vec.

MHD je v Bratislave na upadku, uplnom upadku. Comu nasvedcuje aj odliv cestujucich na IGK. Ako sam namestnik Kolada povedal, je to kriticke a neunosne. Ma uplnu pravdu. Ale neunosne je pre cestujuceho aj cestovanie nasou MHD.

Hlavne za sudruhovia spievaju o trvalo udrzatelnom rozvoji... To, co sa robi je trvalo udrziavany utlm, nie rozvoj. Akakolvek zmena, ktora nastane, je vzdy len zhorsenie voci vychodzemu stavu. Priklad je linka 131... Zrataj si, kolko autobusov ti tam ide teraz, a kolko tam islo pred zavedenim linky 131. Po jej zavedeni sa zrusilo viacej spojov, ako sa zaviedlo, takze je to redukcia. Ale DPB to dokaze predniest ako pozitivum, co prinesie iba dobre vysledky. V urcitom smere je to aj pravda, z inehu uhlu pohladu nie. Alebo nedavan zmena elektriciek. Ja osobne s tym suhlasim, aj ked d3k0 na to pinda. Jedine, co mi prekaza je zrusenie 10 minutoveho intervali v case spicky. Aspon rano to mohlo ostat. Viem, ze z rovnakym poctom vozov, co sme mali pri 10 min intervale sa dal zvladnut aj 8 min interval. Aspon na vybranych linkach. Tak nevidim dovod, preco by sa v kratkom casovom obdobi, najma v rannej spicke, nemohol ten interval zahustit aspon na tych povodnych 10 minut. Potom by som nefrflal, ale takto doslo k znizeniu kapacity, ci chceme alebo nie. Napr. na Dubravskej radiale a Karloveskej tiez. Lebo vlaky ostali radene tak, ako boli, viac ako 2xT nepouzivame. Iba intraval sa znizil, takze je to znizenie prepravnej kapcity. Inde, napr. Ruzinov, sa to nahradilo tym, ze na linke 8 su uz klbove vozy. Ci to ale nagradilo povodnu kapacitu je uz vecou preratania, do coho sa pustat nebudem.
Reply on: m@rtin #17979:
Ziaaadne take-na tu funkciu sa planujem vrhnut ja ;-D Samozrejme iba za predpokladu, ze nepochodim ako vodic... 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.