Hmm jasne, bohuzial to je to, ze sa stale viac u nas oplati mat IGK, aj ked to vyjde drahsie, ako MHD - ale tie vyhody su doslova u nas neporovnatelne...
Ved len priklad - mam pracu cca 6km z domu. A busom cestujem 40min (s prestupom) a autom to mam 10min (po tej istej trase). Cize denne usetrim len hodinu! a ked clovek pracuje - tak si zacina viac vazit volny cas - lebo ho ma malo. Cize uz len v casovej uspore je auto v BA obrovska vyhoda - a to neratam tlacenicu a spinu...
Tiez by sa mi pacilo sadnut do eliny niekde v petrzke - (klimatizovanej) cistej a pohodlnej a nie prepchatej - doviezst sa niekde na trnko, alebo, racko za 10min a pohodicka... Ale k tomuto to nesmeruje bohuzial - ani naznakom... :(((.
Iba doplnim moj postoj. Ja, ked budem mat IGK a budem mat aj na jeho prevadzku, tak sa s prepacenim na nasu MHD tiez vyserem. Dovod? Staci citat trosku tuto diskusiu a ihned sa najde. Ba viacero dovodov... A prave toto povazujem za zanik MHD v Bratislave. Nie ako zanik MHD v tom zmysle, ze nic nebude jazdit, ale v tom zmysle, ze MHD bude naozaj uz iba pre ekonomicky zavisku cast obyvatelstva, kam zatail patrim. Ale uz zarabam a hadam sa to zmeni. Aj ked IGK vychadza drahsie ako MHD... Vratim sa k teme, preco to povazujem za zanik MHD v Bratislave. Ja, ako zastanca MHD, som dospel do takeho stadia, ze cestovanie MHD je pre mna tarcha, nevidim to ako sluzbu obyvatelovi mesta. Lebo to, co u nas je, sa neda povazovat za primerane. Typicky vcerajsi priklad. Isiel som v linke cislo 4 a na Kamennon nam. nastupili dajaky zahranicny turisti, ktori prave dosli na zastavku. Chceli u vodica kupit listky. Ja som im povedal, ze snazia sa zbytocne, ze v Bratislave to nefunguje. Najprv bola ich reakcia taka, ze si z nich robim srandu a neverili mi. Az ked som im povedal, ze Bratislava has the most shitting mass transport system in central europe pochopili. Lebo aj vodic prikyvol. Spytali sa, ci ich vezmeme. Prikyvol som. Este som ponukol, ze listok sa da kupit v automate. Najblizsi bol na Trnavskom myte. Tak som tam s jednym z nich vystupil a s mincami v ruke sme isli k automatu. Ten nefungoval. Tak co sme mali robit? Isli dalej na cierno, aj napriek tomu, ze boli ochotny listok kupit a zaplatit. Ale v DPB plati: Cestujuci si ho ma zohnat vsade, len nie od DPB. A co myslite, taka obycajna predavacka v trafike, dochodkyna na polovicnom uvazku, vie ta po anglicky? A automaty spravidla nefunguju prave vtedy, ked ich potrebujete, alebo nemate dostatok minc, co sa velmi lahko stane. Vezmime si skupinku 4 turistov. Kazdy z nich potrebuje 16 Sk na listok, takze dokopy 64 Sk. Kto z vas ma 64 Sk v mincach? Viete, ake je to mnozstvo? To maju ti turisti ako mat pri sebe neustale aspon 32 Sk v mincach iba na listky, cesta tam aj spat? Ziadna orientacia na zakaznika, cestujuci je predsa nepriatel, ktoreho sa treba zbavit, teraz je jedno, ci je z Bratislavy, alebo z New Yorku. Je to k placu.
Toto bol krasny priklad, ako by to vyzerat nemalo. ZANIK MHD V BRATISLAVE? Ano, lebo ked ludia, co maju MHD radi a obhajuju ju, jej vyhody (v Bratislave skor nevyhody) zviditelnuju, snazia sa o jej rozvoj prejdu na IGK (ako sa chystam ja), tak to bude zanik MHD v Bratislave z toho pohladu, ze aj jej zastancovia to uz nevydrzia... Co mam k tomu dodat? Nech cely DPB skrachuje! Hovorim to naozaj nerad, nezelam si to, ale nejlepsie by bolo hodit na podnik bombu a vybudovat podnik novy. Uplne novy, vratane vozidiel, dielni, proste vsetkeho. A jednu bombu by to chcelo hodit aj na istu cast Magistratu...
Hmm- m@rtin. Fakt si vystihol podstatu. Lenze cely problem je v tom, ze nejako vacsina ludi nema nejako vobec zazite, ze kam by sa mohli stazovat, alebo od coho zavisi MHD - teda jej uroven. Kazdy vidi tak max. po DPB a dalej sa im nexce rozmyslat, ci ix ani nenapadne, ze nieked je v tom DPB "nevinne" aj ked u nas - fakt malokedy. Podla mna je jedina moznost, ako nieco zmenit - nejako zabezpecit, aby ludia zacali vyvijat vonkajsi tlak na magistra a DPB. Inak sa nic nezmeni. Tieto veci, co su tu a co sa popisali, tak by sa mali nejako medzi ludi dostat. Lebo ludia to riesia iba dvoma sposobmi:
- bud na to maju a kupia si auto a s prepacenim seru na celu MHD v BA (napr. ja som to uz nevydrzal - ale snazim sa az tak nesrat na MHD :DDD - ale ako to zatial vyzera - urobil som seba stastnejsim a tiez aj DPB - o jedneho otravneho a kritickeho cestujuceho menej /akurat, ze nex necakaju, ze budu mat menej posprejovane vozy - ja som ix nesprejoval/)
- alebo na to nemaju a len nadavaju a su nuteni jazdit takou MHD, aka pride....
Takze, si myslim, ze pokial sa nevivinie nejaky vacsi verejny tlak na DPB a magistrat, tak zlepsenie sa nebude dat ocakavat...
Ja by som to povedal takto: Maju nasi dielensky vobec dajaku motivaciu??? To, ze niektori su neschopny je fakt, ale zase je to urazajuce povedat, ze vsetci su neschopny. To mas ako s tvrdenim, ze pocarbane vozidla su vizitka cestujucich. Nebudem sa pustat do debaty, kolko percent dielenskych sa flaka a kolko z nich by aj robili, keby ich k tomu nieco motivovalo...
m@rtin> ja viem, ze v Prahe mate dobre vozy, ale nemate tam nasich dielenskych, ktory su neschopny, cize ani ta udrzba nieje taka aka by mala byt, ja viem. Co sa tej 1096 tyka, tak ta pojde do plynu v horizonte tak 2 mesiacov predpokladam.
tych 20 vozov je podla mna to najlepsie co DPB ma, su mnohe ine, troska horsie, ale stale obstojne. Ze je to hroza mi nemusis hovorit.
Co sa tyka tych smradov: OK nenesies za to zodpovednost prave ty, ale plno ludi je takych, co ani nepipnu. Ked som bol mensi bol som v dakej elektricke, myslim 5 to bola plna ludi, vosli sme do tunela a ti somary vytiahli fixky a zacali cmarat. Boli 3 a nikto nic nepovedal.
Ty myslis,ze len vodic 1701 kupuje veci do svojho vozu za svoje???Takisto 1808 a 1803....A este celkom pekny pocet vodicov...Je to hamba,ale s tym asi nic nenarobime..:-((
frenky #17977:
Vymenoval si cca 20 vozov. Kolko percent z celkoveho poctu to je? A o Plynakoch mi nemusis nic hovorit - tie Krasnanske velmi dobre paznam. Vsetky su serble. Vcera som sa o tom mohol presvedcit, ked som isiel 3610. Motor mu za jazdy !!!! skapinal, vsetko hrkotalo, vzrgalo, podlaha sa na bokoch odlepovala, brzdy strasne piskali, o kureni hadam nemusim hovorit. Potom som este stretol vodica 3606 ako ma 3629 a povedal mi, ze jeho je odstaveny kvoli nejakej poruche. Pricom viem, ze on sa o svoj voz stara! Uz som ho neraz videl, ako zameta podlahu na konecnej...
Elektricky T3 po VP? Prosim. Ako dlho to vydrzi? Tyzden? Kolko vozov T3 mame mesacne po VP? A preco by som ja mal niest polovicnu vinu za to, ze nejake sproste spratky to cmaraju? Ja za to mozem? Ty si vazne myslis, ze keby som ich videl v akcii, tak by som im nic nepovedal??? Vies ako to robia? Idu na konecnu, tam cakaju, kym nepride elektricka, nastupia do zadneho vozu a ked su sami, tak vtedy vyberu fixky a cmaraju. Ked je tam niekto, napr. ja, tak si to nedovolia. Zbabelci smradlavi!
S tou 1701 je to bieda, aby vodic kupoval za svoje veci do autobusu DP...
Aby som dal jasnu odpoved, moj nazor je taky, ze je to biedne a ubohe. A nikomu to neprekaza.
m@rtin #17979:
Ja som to tu uz raz pisal, nemam zaujem pracovat v DPB. Alespon zatial nie. Ja sa s nikym jedovat nebudem... Uz som urobil dost, vysledok? Ziadny, alebo zanedbatelny. Ludia ma akurat nemaju radi, lebo pisem veci tak, ako sa naozaj maju. Neprikraslujem, neprivieram oci. Uz som uspesne dosiahol to, ze na Magistrate aj v DPB ma nemaju radi. Vsak ked si videl nasu MHD, tak chapes...
Spectre #17981:
Tak, tak... To, co povazujeme za pekny autobus, by inde oznacili za najvaci serbel a vypravili by ho maximalne na zalozak. A to comu hovorime "hyperexkluzivny autobus" je inde proste obycajne prevadzkove vozidlo...
OK Vladimír, je pravda, že Karosa 6055 má zrzavou střechu, ale to co vidí cestující - interiér, dveře, boky jsou dobré. Mimochodem vozy 6020-6064, tedy i 6055 jdou letos pryč.
Je to pravda s tím kloubovým Citybusem? Docela by mě to zajímalo.
frenky