Trochu Offtopic, ale i tady se najdou lidi , který zajímaj fotyk odjinud. Tady asi zatím jediný foto na netu polský SM11T, tedy trolejbusu předělanýho z autobusu
Jasne, uz si spominam, ma to byt trat zo Soliniek na Vlcince (pokial ale viem, problemom bola chybajuca cesta). Skade mas info, ze bude trat hotova do dvoch rokov?
Rumunsko: idem busom (nie linkovym), inak budem chodit asi najma peso. Marky na pokuty mozem zobrat, len ci uz dnes bude marky niekto chciet
hmm - no marky by som uz dnes nebral. Skor dolare, pripadne eura. Akurat je skoda, ze tu v BA sa takmer (mne sa nepodarilo zistit, kde) neda zohnat ix mena.
Ano, vsetko tam maju cerstvo natrete, neda sa tam natrafit na nejaky vyblednuty nater a pod. S cistototou je to tak, ze vozy nie su vobec hrdzave, ale su posprejovane a zaprasene podla mna viac ako v Brne. Najvacsia zaujimavost bola, ze asi 50% okien je totalne doskrabanych, najma na elektrickach. Na druhu stranu, v Ostrave ma skoro vsetko calunene sedacky. Videli sme taku 15Tr, ktora mala z opierok na hornych bokoch odrezane, vyzeralo to ako v 283 keby tam mali byt drziaky alebo co. Co sa tyka uniforiem, tak v Ziline nemali ziadne, v Ostrave mali iba tricka, a v Brne mali mimnuly rok ked som tam bol naposledy sako s kravatou Prijemna bola cena 24 hodinoveho listka na celu siet 32 Kc
Re #17941 tr3mp: Uz neviem presne kde, ale bude to spojenie dvoch existujucich usekov veduce niekde okolo nejakeho intraku sa mi zda. Do Bytcice pochybujem, ze budu robit vedenie, tam sa to asi moc neoplati.
Re #17942 tr3mp: Tak ber vela piva pre colnikov a marky na pokuty. Akym spodobom cestujes? A ako budes chodit po Rumunsku? Inac ja ked som pred vela rokmi siel cez Rumunsko, tak sa pamatam na totalne zhrdzavene trolejbusy, tankodromove cesty a el. trate, nechyba vela zobrakov.
Inak o par hodin odchadzam na tyzden do Rumunska, mal by som sa zastavit aj v Temesvari (cize Timisoare) - snad spravim aj nejake fotky miestnych busov, tbusov a elin - http://www.ratt.ro/
"- Rozvoj trolejbusovej dopravy pockracuje, do 2 rokov bude postavena nova trat, ktora nahradi autobusovu linku."
Vies, ktora trat to teraz bude? 2ka do Bytcice? Alebo snad niektora ina?
Tie cervene astry - ak to malo nahodou inu celnu masku, ako Astra, tak to nebola astra, ale Trio. Je to taka vylepsena Astra, alebo dotiahnuta astra. Ked sa DP Inekon rozkmotril so Skodou, tak pokracoval vo vyvoji a vylepseni a vola sa to Trio. Subjektivne - viezol som sa tesne po sebe astrou a triom a trio bolo lepsie - ma vylepseny podvozok najma a aj ine "pakoviny"...
Co sa tyka kolajnic - tak kolesa elin maju zeleznicny profil, kolajnice su identicke s tymi, co sa pouzivaju na zeleznici (logicke, vzhladom na kolesa elin :D), co som pocul, tak cast (mozno aj znacna) elinovej trate je vybudovana na kolajniciach, ktore kupili piramo od CD. Cim dosiahli okrem ineho zaujimave uspory.
Dalej, co som si vsimol ja - eliny su skoro vsetky aspon troxu zrekonstruovane - teda nater - predny a zadny transparent a vnutorne vybavenie. Neviem ci ste si vsimli, ale ja som bol prekvapeny cistotou vozidiel zvnutra!
Co sa tyka vyhybiek vzdusnych krizovatiek - tak si myslim, ze vacsina je od firmy Elektroline a tie skorsie su myslim v kooperacii s nejakou nemeckou firmou - nepamatam si nazov. Co som ja pozoroval, tak vodici t-busov jazdili hodne rychlo, ale plynule a vobec sa nezatazovali vyhybkami. Cesta T-busom pripominala jazdu busom.
Dalsie poznatky - vela zien (a peknych) tam robi, ako vodic t-busu - o elinach ani nehovorim. Vsetci vodici maju uniformy vkusne.
No viac ma nenapada - ale toto vsetko som pisal niekdy v januari t.r. po mojej navsteve ostravy.
A este nejake zaujimavosti z Ostravy:
- Vzhladovo hnusne smradlave mesto, nachadza sa tam vela funkcnych aj schatralych budov starych komunistickych tovarni.
- Maju vynikajucu MHD co sa tyka kvality poskytovancyh sluzieb. Digitalne transparenty asi na 80% vozidiel. Stare tabulky su uz iba na nezrekonstruovanych 14Tr a zopar T3. V kazdom voze je aj ukazovatel casu a pasma. Po transparentoch beha milion informacii, vidno ze tam maju aspon 3x lepsieho Kajdiho.
- Maju tam 17Tr, no v den navstevy nejazdili.
- Vcera sme videli testovat aj Solarisy Trollino na skusobnych jazdach Zrejme syndrom 7303 a spol. Jeden bol 12m a jeden 15m. Boli sme dost sklamany, pretoze to strasne pistalo a interier bol rovnaky ako v autobuse. Zostal zadny "bar", ktory sme neocakavali v trolejbuse.
- Maju tam trolejbusy vsetccyh typov okrem 22Tr. Rekonstrukcie 14Tr a 15Tr su robene na typ M, no natrete su valcekom zvonku a trochu aj zvnutra.
- Videli sme aj KT8 so strednym nizkopodlaznym clankom, ktora bola prerobena na jednosmernu.
- Astier je tam plno, videli sme aj nejaku novu v cervenobielom natere co sa zatial testovala na skusobnej jazde.
- Mali sme stastie na nejakeho miestneho hrobusta, co ma pri nastupvani privrel do dveri, a lietal s tym okolo 65 km/h na nejakej 14Tr. Samozrejme na ludi vzdy "cakal", no ked boli meter od trolejbusu, tak zavrel dvere.
- V trolejbusovej vozovni maju 9Tr, nejaku asi 7Tr a este vlecniak asi D4. Vyzera to pekne. 17Trky boli odstavene vo vozovni. Maju tam vela 21Tr, 14Tr a 15Tr.
- Po meste chodia take male mikrobusy, najma na okruznej linke 99, co sme tam videli furt.
- Trolejove vedenie tam maju dobre, takmer vsetky vyhybky a krize nove. Na vyhybkach je napis "Vyhybky Kreuzener" alebo nieco podobne.
- Vodici tam jazdia podobne ako v BA, teda nic moc. V ziline to bolo ovela lepsie.
- Su tam velmi kvalitne kolajove trate.
- Vozidla tam nebyvaju preplnene, obvykle vacsina ludi sedi. Zaujimave je, ze sme nikde nevideli zalozne vozidla, ktorych je napr. v Brne plno po meste.
Inak DP v Ostrave mi pripada skor ako v Bratislave. Akurat maju viac penazi. Tiez sa tam skusaju rozne vydobytky techniky, ktore nie su doladene a nemaju v tom az taky system ako Zilina. Rozhoduju sa pre milion typov vozidiel, a pod. V tom je Zilina ina. V Ziline je proste Karosa 7-9xx ako autobus a trolejbusy 14 a 15Tr(M). Neminaju zbytocne peniaze.
Tych 5 zastavok je myslenych ako? Prva sa pocita uz nastupna alebo je to nulta a pocita sa az nasledujuca od nastupnej? A ta 5 sa pocita ako , moze sa teda vystupit na 6?
Tu Zilinu trosku popisem podrobnejsie.
Co je v Ziline iné ako u nás:
- Pred tyzdnom dosli 3 nove Karosy B952, o par dni budu spojazdnene.
- Jazdi sa presne na cas. Povolene meskanie je 2 minuty, vacsie sa musi zdovodnit. Naskok nie je povoleny, v pripade porusenia idu dole cele vodicove premie.
- Onedlho bude spusteny system kontroly polohy kazdeho vozidla cez vysielacky. Palubny pocitac bude kazdych niekolko metrov, resp. kazdu zastavku vysielat cez vysielacku informacie o polohe. Ta sa bude zobrazovat na centralnom dispecingu na velkom monitore na mape liniek. Dispeceri budu teda kontrolovat meskania a potom budu moct zavolat vodicovi a spytat sa co sa deje.
- Rozdelenie pasiem je na pocet zastavok. Prve pasmo je do 5 zastavok, druhe pasmo viac ako 5. Zaujimavostou je, ze 24 hodinovy listok nie je platny na nocne linky, a preto sa jeho platnost predlzuje na druhy den o 6 hodin. Pocet zastavok od konecnej je zobrazeny na oznacovacoch.
- Digitalne linkove transparenty (zn. Mielec) su namontovane na trolejbusoch vpredu a vzadu. Bocne nepouzivaju. Starsie maju zelene terciky, novsie oranzove ledky. Vo vnutri je v kazdom vozidle digitalny transparent (v autobusoch zatial zobrazuje cislo linky a pocet zastaok od konecnej, v trolejbusoch cas). Najnovsie trolejbusy(3 kusy z decembra 2002) maju vnutorny LED transparent, na ktorom bezi zostatkova trasa linky, rozne informacie o case atd.
- Rozvoj trolejbusovej dopravy pockracuje, do 2 rokov bude postavena nova trat, ktora nahradi autobusovu linku.
- Liniek je dost velky pocet (8 T, 11 A, 2 N). Premavaju v roznom intervale, pocas spicky pomerne casto, no v sedle je lepsie pozriet cestovny poriadok. Niektore linky maju vtedy az hodinovy interval. Nocne linky su dve, 50 chodi kazdu hodinu, 51 3x za noc.
- Dojazdy cestujucich nevozia mimo trasy linky, aby to nemylilo cestujucich.
- Generalny riaditel DPMZ chodi domov z prace trolejbusom.
- Trakcne vedenie je v dobrom stave, vodici jazdia velmi plynule a ohladuplne. V zime pri velkom odbere prudu sa centralne na chvilu vypina kurenie v trolejbusoch z energodispecingu, aby sa neprekrocil limit objednany u elektrarni. Davnejsie sa to riesilo tak, ze sa na par minut vypli vsetky trate. (neviem ako to riesia v BA)
- Vozidla su pekne ciste (trolejbusy sa umyvaju stale, maju tam umyvarku, autobusy chodia umyvat na prianie vodicov do trolejbusovej vozovne), no na starsich trolejbusoch je trosku hrdze.
- Cestovne poriadky na zastavkach su prehladne, vsade vylepene, kazda zastavka ma pred nazvom skratku mestskej casti, no nemaju uvedeny pocet minut k zastavke.
- Maju vela zastavkovych pristreskov, ktore su v celkom dobrom stave a hlavne su velke.
- Hlasenie zastavok je spolahlive, nie vzdy je zrozumitelne. Pri odjazde vozidla z konecnej sa vzdy pred odchodom zahlasi "Vozidlo odchadza", linka a smer.
- Revizorov stretnete asi v kazdom tretom spoji. Ohlasuje sa do systemu nenapadne strcenim cipovej karty rozvno do strojceka pre cestujucich. Hned sa ozve z hlasica "kontrola", a vsetci ukazu listky. Nevyhodou, no zaroven spravodlivou pre cestujucich je, ze elektricenka napr. na 90 dni ma iba nejaky pocet ciest vozidlom, ktore sa mozu vykonat. Cipova karta sa oznacuje vzdy pri vstupe do vozidla, kde sa odpocita 1 cesta. Ten kto si nic neoznaci, je cierny pasazier, revizor, ma turisticky listok, alebo jazdi zadarmo.
Zdravime z Brna! Vcera bolo velmi perfektne v Ostrave, previezli sme sa "Prvnim 15metrovym nizkopodlaznim trolejbusem na svete" SOLARISom TROLLINO 15 AC ;-P . Kedze Andy a Spectre sa rozhodli opustit skupinu , nemaju take perfektne zazitky ako my (na DPO sa trochu cudovali, ze sme piati a ked sme dosli traja tak to bolo "dost" zaujimave). Boli sme vo vozovni Kriva, oficialne Tramvaje Moravska Ostrava, v nejakej trolejbusovej, videli sme priestory noveho modernoeho dispecingu a proste je tu skvele... V Ziline to bolo taktiez velmi pohodove, ale to uz mozno viete...
Tak výhodu rozraďovacej ("splietkovej") výhybky je hlavne to, že ak je umiestnená pred svetelným signalizačným zariadením, tak prispieva k zrýchleniu premávky, pretože ďalší vlak nemusí čakať pred stavacím kontaktom, kým súprava pred ním odíde ale môže si postaviť svoju cestu a prísť až tesne zaň.
I.
btw. ludia pozdravujeme momentalne zo Ziliny. Navsteva tunajsieho DP sa nam mimoriadne vydarila, riaditel si obcas prezera iMHD, ale nepaci sa mu komunisticke usporiadanie straok hehe... Inak parada. Clanky budu!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Andrej (Anndy008)
Tie cervene astry - ak to malo nahodou inu celnu masku, ako Astra, tak to nebola astra, ale Trio. Je to taka vylepsena Astra, alebo dotiahnuta astra. Ked sa DP Inekon rozkmotril so Skodou, tak pokracoval vo vyvoji a vylepseni a vola sa to Trio. Subjektivne - viezol som sa tesne po sebe astrou a triom a trio bolo lepsie - ma vylepseny podvozok najma a aj ine "pakoviny"...
Co sa tyka kolajnic - tak kolesa elin maju zeleznicny profil, kolajnice su identicke s tymi, co sa pouzivaju na zeleznici (logicke, vzhladom na kolesa elin :D), co som pocul, tak cast (mozno aj znacna) elinovej trate je vybudovana na kolajniciach, ktore kupili piramo od CD. Cim dosiahli okrem ineho zaujimave uspory.
Dalej, co som si vsimol ja - eliny su skoro vsetky aspon troxu zrekonstruovane - teda nater - predny a zadny transparent a vnutorne vybavenie. Neviem ci ste si vsimli, ale ja som bol prekvapeny cistotou vozidiel zvnutra!
Co sa tyka vyhybiek vzdusnych krizovatiek - tak si myslim, ze vacsina je od firmy Elektroline a tie skorsie su myslim v kooperacii s nejakou nemeckou firmou - nepamatam si nazov. Co som ja pozoroval, tak vodici t-busov jazdili hodne rychlo, ale plynule a vobec sa nezatazovali vyhybkami. Cesta T-busom pripominala jazdu busom.
Dalsie poznatky - vela zien (a peknych) tam robi, ako vodic t-busu - o elinach ani nehovorim. Vsetci vodici maju uniformy vkusne.
No viac ma nenapada - ale toto vsetko som pisal niekdy v januari t.r. po mojej navsteve ostravy.