Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Miki #17937:
No proste ked cestujes viac ako 5 zastavok, tak musis stikat 2-pasmovy listok. Cestovat viac ako 5 zastavok podla mojej logiky znamena toto:

Nastupna zastavka, dalsia zastavka 1.p, 1.p, 1.p - 1.p - 1.p - 2.p - 2.p ...
A este nejake zaujimavosti z Ostravy:
- Vzhladovo hnusne smradlave mesto, nachadza sa tam vela funkcnych aj schatralych budov starych komunistickych tovarni.
- Maju vynikajucu MHD co sa tyka kvality poskytovancyh sluzieb. Digitalne transparenty asi na 80% vozidiel. Stare tabulky su uz iba na nezrekonstruovanych 14Tr a zopar T3. V kazdom voze je aj ukazovatel casu a pasma. Po transparentoch beha milion informacii, vidno ze tam maju aspon 3x lepsieho Kajdiho.
- Maju tam 17Tr, no v den navstevy nejazdili.
- Vcera sme videli testovat aj Solarisy Trollino na skusobnych jazdach 🙂 Zrejme syndrom 7303 a spol. Jeden bol 12m a jeden 15m. Boli sme dost sklamany, pretoze to strasne pistalo a interier bol rovnaky ako v autobuse. Zostal zadny "bar", ktory sme neocakavali v trolejbuse.
- Maju tam trolejbusy vsetccyh typov okrem 22Tr. Rekonstrukcie 14Tr a 15Tr su robene na typ M, no natrete su valcekom zvonku a trochu aj zvnutra.
- Videli sme aj KT8 so strednym nizkopodlaznym clankom, ktora bola prerobena na jednosmernu.
- Astier je tam plno, videli sme aj nejaku novu v cervenobielom natere co sa zatial testovala na skusobnej jazde.
- Mali sme stastie na nejakeho miestneho hrobusta, co ma pri nastupvani privrel do dveri, a lietal s tym okolo 65 km/h na nejakej 14Tr. Samozrejme na ludi vzdy "cakal", no ked boli meter od trolejbusu, tak zavrel dvere.
- V trolejbusovej vozovni maju 9Tr, nejaku asi 7Tr a este vlecniak asi D4. Vyzera to pekne. 17Trky boli odstavene vo vozovni. Maju tam vela 21Tr, 14Tr a 15Tr.
- Po meste chodia take male mikrobusy, najma na okruznej linke 99, co sme tam videli furt.
- Trolejove vedenie tam maju dobre, takmer vsetky vyhybky a krize nove. Na vyhybkach je napis "Vyhybky Kreuzener" alebo nieco podobne.
- Vodici tam jazdia podobne ako v BA, teda nic moc. V ziline to bolo ovela lepsie.
- Su tam velmi kvalitne kolajove trate.
- Vozidla tam nebyvaju preplnene, obvykle vacsina ludi sedi. Zaujimave je, ze sme nikde nevideli zalozne vozidla, ktorych je napr. v Brne plno po meste.

Inak DP v Ostrave mi pripada skor ako v Bratislave. Akurat maju viac penazi. Tiez sa tam skusaju rozne vydobytky techniky, ktore nie su doladene a nemaju v tom az taky system ako Zilina. Rozhoduju sa pre milion typov vozidiel, a pod. V tom je Zilina ina. V Ziline je proste Karosa 7-9xx ako autobus a trolejbusy 14 a 15Tr(M). Neminaju zbytocne peniaze.
Reply on: Andy #17935:
Tych 5 zastavok je myslenych ako? Prva sa pocita uz nastupna alebo je to nulta a pocita sa az nasledujuca od nastupnej? A ta 5 sa pocita ako , moze sa teda vystupit na 6?
Reply on: COLOR + DuPe + Mike #17934:
Ake ste mali prefektne zazitky? My sme ich mali dost. 🙂
Tu Zilinu trosku popisem podrobnejsie.
Co je v Ziline iné ako u nás:
- Pred tyzdnom dosli 3 nove Karosy B952, o par dni budu spojazdnene.
- Jazdi sa presne na cas. Povolene meskanie je 2 minuty, vacsie sa musi zdovodnit. Naskok nie je povoleny, v pripade porusenia idu dole cele vodicove premie.
- Onedlho bude spusteny system kontroly polohy kazdeho vozidla cez vysielacky. Palubny pocitac bude kazdych niekolko metrov, resp. kazdu zastavku vysielat cez vysielacku informacie o polohe. Ta sa bude zobrazovat na centralnom dispecingu na velkom monitore na mape liniek. Dispeceri budu teda kontrolovat meskania a potom budu moct zavolat vodicovi a spytat sa co sa deje.
- Rozdelenie pasiem je na pocet zastavok. Prve pasmo je do 5 zastavok, druhe pasmo viac ako 5. Zaujimavostou je, ze 24 hodinovy listok nie je platny na nocne linky, a preto sa jeho platnost predlzuje na druhy den o 6 hodin. Pocet zastavok od konecnej je zobrazeny na oznacovacoch.
- Digitalne linkove transparenty (zn. Mielec) su namontovane na trolejbusoch vpredu a vzadu. Bocne nepouzivaju. Starsie maju zelene terciky, novsie oranzove ledky. Vo vnutri je v kazdom vozidle digitalny transparent (v autobusoch zatial zobrazuje cislo linky a pocet zastaok od konecnej, v trolejbusoch cas). Najnovsie trolejbusy(3 kusy z decembra 2002) maju vnutorny LED transparent, na ktorom bezi zostatkova trasa linky, rozne informacie o case atd.
- Rozvoj trolejbusovej dopravy pockracuje, do 2 rokov bude postavena nova trat, ktora nahradi autobusovu linku.
- Liniek je dost velky pocet (8 T, 11 A, 2 N). Premavaju v roznom intervale, pocas spicky pomerne casto, no v sedle je lepsie pozriet cestovny poriadok. Niektore linky maju vtedy az hodinovy interval. Nocne linky su dve, 50 chodi kazdu hodinu, 51 3x za noc.
- Dojazdy cestujucich nevozia mimo trasy linky, aby to nemylilo cestujucich.
- Generalny riaditel DPMZ chodi domov z prace trolejbusom.
- Trakcne vedenie je v dobrom stave, vodici jazdia velmi plynule a ohladuplne. V zime pri velkom odbere prudu sa centralne na chvilu vypina kurenie v trolejbusoch z energodispecingu, aby sa neprekrocil limit objednany u elektrarni. Davnejsie sa to riesilo tak, ze sa na par minut vypli vsetky trate. (neviem ako to riesia v BA)
- Vozidla su pekne ciste (trolejbusy sa umyvaju stale, maju tam umyvarku, autobusy chodia umyvat na prianie vodicov do trolejbusovej vozovne), no na starsich trolejbusoch je trosku hrdze.
- Cestovne poriadky na zastavkach su prehladne, vsade vylepene, kazda zastavka ma pred nazvom skratku mestskej casti, no nemaju uvedeny pocet minut k zastavke.
- Maju vela zastavkovych pristreskov, ktore su v celkom dobrom stave a hlavne su velke.
- Hlasenie zastavok je spolahlive, nie vzdy je zrozumitelne. Pri odjazde vozidla z konecnej sa vzdy pred odchodom zahlasi "Vozidlo odchadza", linka a smer.
- Revizorov stretnete asi v kazdom tretom spoji. Ohlasuje sa do systemu nenapadne strcenim cipovej karty rozvno do strojceka pre cestujucich. Hned sa ozve z hlasica "kontrola", a vsetci ukazu listky. Nevyhodou, no zaroven spravodlivou pre cestujucich je, ze elektricenka napr. na 90 dni ma iba nejaky pocet ciest vozidlom, ktore sa mozu vykonat. Cipova karta sa oznacuje vzdy pri vstupe do vozidla, kde sa odpocita 1 cesta. Ten kto si nic neoznaci, je cierny pasazier, revizor, ma turisticky listok, alebo jazdi zadarmo.
COLOR + DuPe + Mike

COLOR + DuPe + Mike

Zdravime z Brna! Vcera bolo velmi perfektne v Ostrave, previezli sme sa "Prvnim 15metrovym nizkopodlaznim trolejbusem na svete" SOLARISom TROLLINO 15 AC ;-P . Kedze Andy a Spectre sa rozhodli opustit skupinu 😉 , nemaju take perfektne zazitky ako my (na DPO sa trochu cudovali, ze sme piati a ked sme dosli traja tak to bolo "dost" zaujimave). Boli sme vo vozovni Kriva, oficialne Tramvaje Moravska Ostrava, v nejakej trolejbusovej, videli sme priestory noveho modernoeho dispecingu a proste je tu skvele... V Ziline to bolo taktiez velmi pohodove, ale to uz mozno viete...
Reply on: MarekG #17932:
Tak výhodu rozraďovacej ("splietkovej") výhybky je hlavne to, že ak je umiestnená pred svetelným signalizačným zariadením, tak prispieva k zrýchleniu premávky, pretože ďalší vlak nemusí čakať pred stavacím kontaktom, kým súprava pred ním odíde ale môže si postaviť svoju cestu a prísť až tesne zaň.
I.
co je to "rozraďovacia vyhybka"?
je to ten typ, co je na Obchodnej?

ake ma vyhody? (okrem toho, ze tato konkretna bola zriadena po smrtelnej nehode, ak sa nemylim)
totiz vraj bude i na mostovej...
(alebo jesenskeho?)

dik vopred za info.

Mesto sa príliš prispôsobuje modernej dobe
Reply on: COLOR #17929:

No jasne! Hehe. 😉
Reply on: Turbo #17926:
Ja, Mike, DuPe, Spectre a Andy urcite prideme! 🙂

btw. ludia pozdravujeme momentalne zo Ziliny. Navsteva tunajsieho DP sa nam mimoriadne vydarila, riaditel si obcas prezera iMHD, ale nepaci sa mu komunisticke usporiadanie straok hehe... Inak parada. Clanky budu!
Reply on: Turbo #17926:

keď sa tam pôjdeš kuknúť tak sa pozri ako pripravili tú novú križovatku do budúcna, ked by mali rozširovať celú Rožňavskú o jeden jazdný pruh pre každý smer, takže by tam malo byť 2x3 pruhy.
Som zvedavý či na to mysleli.
Reply on: Turbo #17926:
si neviem predstavit ako senzor nezachyti elinu... velka je dostatocne, ibazeby sa uhla na cestu (v BA sa stava aj take) 🙂
Reply on: TEBeCe #17925:

Nie, to je tam iba preto, keby nahodou senzor nezachytil tramvaj. V ramci unifikacie tam dali to tlacidlo. Povodne tam boli tiez, iba iak vyzerali. 🙂 Dufam, ze ta preferencia bude fungovat tak ako ma. Po praci sa tam pojdem kuknut. Ale asi az okolo 18:00. Kto pojde so mnou? 🙂
Reply on: Ferro #17924:
zaujimave su tie tyce na ktorych su umiestnene semafory pre elektricku (tie pri krizovani Vajnorskej) - su na nich tlacidla pre chodcov, akurat tam ziadny prechod nie je a ani nebude 🙂 asi vodic elektricky bude musiet vystupit a stlacit tlacidlo 🙂 🙂 🙂
Turbo: Dnes poobede maju testovat tu novu krizovatku pri Zlatych pieskoch. Chcelo by to im ist vysvetlit nejake veci o preferencii elektriciek 🙂 (teda pokial to nebude v poriadku).
Reply on: Turbo #17922:

Kua, zle som skopiroval link. Ale aj tak tam nic moc nieje.. 🙂
Reply on: Martin Fundárek #17921:

Nic to, ani ja som to nenasiel. Jedine co som v kratkom case nasiel je toto:

Na radnici začali odborné rozhovory k nosnému systému MHD

Okrem toho som nasiel aj tieto zaujimave veci:
Bla Bla o Ikaruse 412


Ján Holčík - kontrola v DPB a.s. vo veci VOS (pneumatiky) - zaujimave, ze Harvančík z KDH hlasoval proti... 🙂
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Turbo #17913:
Veni, vidi, v rici (prišiel som, pozrel som, nenašiel som):-).
Reply on: Turbo #17919:
Ja sa nehadam 🙂 len aby to naozaj nejakeho typka nenapadlo a da ich tam lebo sa mu to bude pacit...tak ako tie hodiny co su tam ktore postavili asi 2-3 metre od ich povodnej pozicie hoci je tam este origos podstavec 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement